
Πρωτοβουλίες σωστής ενημέρωσης των καταναλωτών από τον Δήμο Θεσσαλονίκης
Λεπτομέρειες για την πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η ΔΕΠΘΕ σε συνεργασία με την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης ενόψει εορτών για την καθημερινή ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις τιμές βασικών προϊόντων που διακινούνται στην αγορά της πόλης, δόθηκαν σήμερα Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013 στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Δημαρχείο.
Το Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης ανταποκρίνεται θετικά και στηρίζει τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς προκειμένου να ενθαρρύνει την κίνηση στην αγορά της πόλης και να διευκολύνει την ενημέρωση των καταναλωτών σημείωσε ο Πρόεδρος του Σώματος, Παναγιώτης Αβραμόπουλος και πρόσθεσε:
«Είναι γνωστό ότι τα προβλήματα στην κοινωνία και την οικονομία είναι πάρα πολύ μεγάλα και πολύ κρίσιμα και ότι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα αφορά στη διαμόρφωση των τιμών των προϊόντων στην αγορά και κυρίως των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης. Είναι ένα θέμα που απασχολεί επί μακρόν πολλούς φορείς διότι ενώ τα εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί οι τιμές των προϊόντων δεν πέφτουν.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία της ελληνικής στατιστικής αρχής περίπου 2.300.000 Έλληνες ζουν πλέον στο όριο και κάτω από το όριο της φτώχειας που προσδιορίζεται στις περίπου 13 χιλιάδες για μία οικογένεια με δύο παιδιά κάτω των 14 ετών αυτό σημαίνει ότι πράγματι όταν οι τιμές στην αγορά είναι υψηλές δεν υπάρχει πρόσβαση και στα αγαθά από τις οικογένειες αυτές. Αποστολή του Δημοτικού Συμβουλίου είναι να αφουγκράζεται, να στηρίζει και να δίνει βήμα διαλόγου και έκφρασης στην τοπική κοινωνία και στους φορείς της.
Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την υπόθεση αυτή, υπόθεση των συμπολιτών μας έτσι ώστε να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως διαμορφώνονται αυτές οι τιμές των προϊόντων και πως τις βρίσκουν οι ίδιοι στο ράφι είτε του σούπερ μάρκετ είτε του μικρότερου καταστήματος».
Στη στενή συνεργασία που έχει αναπτύξει ο Δήμος Θεσσαλονίκης με την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης Α.Ε., η οποία με τον θεσμικό της ρόλο αποτελεί ενδιάμεσο σημείο παρέμβασης και οργάνωσης του χονδρικού εμπορίου, προσφέροντας ποιότητα και διασφάλιση οικονομική στους καταναλωτές, αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν.
Επιπλέον πρόσθεσε: «Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πέρα από τη μεγάλη και εντατική προσπάθεια που καταβάλλει ειδικά το τελευταίο διάστημα για την προώθηση και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και του υγιούς ανταγωνισμού, φροντίζει και για την σωστή ενημέρωση του καταναλωτή.
Η συνεργασία μας έγκειται στην έγκυρη πληροφόρηση του καταναλωτή όσον αφορά τη διαμόρφωση της μέσης τιμής των προϊόντων τόσο από τον διαδικτυακό τόπο της Κεντρικής Αγοράς όσο και απ’ αυτόν του Δήμου Θεσσαλονίκης με καθημερινή ενημέρωση, αλλά και μέσα από τις πρωινές εκπομπές της Δημοτικής Τηλεόρασης.
Η κίνηση αυτή, αποτελεί έναν άμεσο τρόπο ενημέρωσης του καταναλωτή για τις χονδρικές τιμές και κατ’ επέκταση ένα μέτρο ελέγχου του καταναλωτή για τις τιμές του λιανικού εμπορίου».
Το πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου Θεσσαλονίκης με την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης παρουσίασε η Πρόεδρος της Δημοτικής Εταιρίας Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας (Δ.Ε.Π.Θ.Ε.) Σοφία Ασλανίδου.
Σημείωσε ότι η TV100 (Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης) με αφετηρία την περίοδο των εορτών θα μεταδίδει στο εξής κατά τη διάρκεια της πρωινής ζώνης καθημερινά τις τιμές χονδρικής σε οκτώ βασικά προϊόντα (οπωροκηπευτικά και κρέατα), ενώ ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση –με την παρουσία εκπροσώπων της αγοράς στις ενημερωτικές εκπομπές- θα δίδεται κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, ημέρες που αναπροσαρμόζονται οι τιμές των προϊόντων.
Επίσης ανέφερε: «Με πρωτοβουλίες και συνεργασίες όπως αυτή αναδεικνύεται η ποιοτική αξία της ενημέρωσης σε τοπικό επίπεδο που έχουν καθιερώσει και επιδιώκουν διαρκώς τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης. Στο πλαίσιο της προσπάθειας του Δήμου Θεσσαλονίκης για διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού, στόχος μας είναι η έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με τη διαμόρφωση των τιμών και τον τρόπο που κινείται η αγορά ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας και παραπληροφόρησης».
Την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Κακαφίκας σημειώνοντας ότι δεν επαρκεί η ενημέρωση του καταναλωτή για τη διαμόρφωση της μέσης τιμής των προϊόντων από τις ιστοσελίδες των Κεντρικών Αγορών και πρόσθεσε:
«Στον τομέα του λιανεμπορίου οι τιμές μπορούν να συμπιεστούν μόνο με την ενημέρωση των καταναλωτών με εύκολους και χρηστικούς τρόπους. Η συνεργασία μας με το Δήμο Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να δώσει το παράδειγμα έτσι ώστε να διαμορφωθούν ειδικοί πίνακες με τιμές της χονδρικής σε όλους τους ιστοχώρους των Περιφερειών και των Δήμων και όλων των κοινωνικών φορέων αλλά και παράλληλα να προβάλλονται εκτός από την TV100 και σε όλες τις άλλες πρωινές εκπομπές των δημόσιων και ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών μέσων».
Αναφερόμενος στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι παρά την ανάπτυξη του «ηλεκτρονικού εμπορίου», εξακολουθεί να παραμένει ο βασικός συντελεστής διαμόρφωσης των τιμών χονδρικής πώλησης και ότι η συνύπαρξη πολλών ομοειδών επιχειρήσεων και ο αναπτυσσόμενος μεταξύ τους ανταγωνισμός αποτελούν τους βασικούς λόγους για την επιβίωση του θεσμού.