
Παρεμβάσεις του Συνηγόρου για επανασύνδεση παροχής ρεύματος και ευνοϊκότερη ρύθμιση οφειλών
«Μετά από διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη η ΔΕΗ ΑΕ προέβη στην άμεση σύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος και ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο μακροχρόνια άνεργων καταναλωτών με σχεδόν μηδενικό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» αναφέρει σχετική ανακοίνωση του Συνηγόρου.
Όπως σημειώνει «επαναρίθμησε σε περισσότερες των δεκαπέντε χαμηλόποσων δόσεων τα συνολικά οφειλόμενα ποσά.
Σε περίπτωση δε ηλικιωμένου με καρκινοπαθή σύζυγο, επαναρίθμησε το ποσό της μηνιαίας δόσης, από 250 ευρώ σε 150 ευρώ.
Ο Συνήγορος του Πολίτη, έχοντας δεχθεί µεγάλο αριθµό αναφορών πολιτών, οι οποίοι λόγω της δεινής οικονοµικής τους κατάστασης δεν έχουν τη δυνατότητα αποπληρωµής των λογαριασµών ηλεκτρικού ρεύµατος, παρεµβαίνει προς τη ∆ΕΗ ΑΕ για την άµεση εξεύρεση λύσεων.
Ο νέος Κώδικας Προµήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας της ∆ΕΗ ΑΕ, προβλέπει ευνοϊκές ρυθµίσεις για τις κατηγορίες των ευάλωτων καταναλωτών.
Η διαµεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη αφορά κυρίως τη διευθέτηση ζητηµάτων επανασύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύµατος, την επαναρρύθµιση, σε µικρότερες χρηµατικές δόσεις, οφειλών που έχουν δηµιουργηθεί λόγω της αδυναµίας αποπληρωµής των λογαριασµών και την παροχή πληροφόρησης, σχετικά µε τις δυνατότητες ένταξης στις ευνοϊκές ρυθµίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιµολογίου.
Χαρακτηριστικές είναι οι ακόλουθες περιπτώσεις:
Στην πρώτη περίπτωση, πολίτης, αδυνατούσε να καταβάλει τη µηνιαία δόση εξόφλησης που είχε συµφωνηθεί στα 250 ευρώ, µετά από διακανονισµό ρύθµισης οφειλής, ύψους 1.580 ευρώ και ζούσε µε την οικογένειά της για τέσσερις µήνες, χωρίς παροχή ρεύµατος.
Τόσο η ίδια, όσο και ο σύζυγός της ήταν µακροχρόνια άνεργοι, υπήρχε ιστορικό παλαιότερου εργατικού ατυχήµατος και είχαν δύο παιδιά, εκ των οποίων, το ένα προετοιµαζόταν για πανελλήνιες εξετάσεις.
Το ετήσιο οικογενειακό εισόδηµα ήταν σχεδόν µηδενικό και κατοικούσαν σε ενοικιαζόµενο διαµέρισµα.
Ο Συνήγορος την πληροφόρησε για τη δυνατότητα ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο.
Επίσης, ζήτησε την επανεξέταση της υπόθεσης από την αρµόδια διεύθυνση, επικαλούµενος την από 30/07/2013 απόφαση του ∆Σ της ∆ΕΗ ΑΕ, που ρυθµίζει θέµατα της κατηγορίας των ευάλωτων πελατών.
Σύντοµα, έγινε επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύµατος, καθώς και νέος, ευµενέστερος για την αναφεροµένη, διακανονισµός των µηνιαίων δόσεων.
Στη δεύτερη περίπτωση, µακροχρόνια άνεργη µε σοβαρά προβλήµατα υγείας και κινητικότητας, η οποία δεχόταν την υποστήριξη της εκκλησίας, δεν µπορούσε να ανταποκριθεί στην καταβολή της µηνιαίας δόσης των 1.000 ευρώ, που της πρότεινε η ∆ΕΗ ΑΕ, µε αποτέλεσµα να γίνει διακοπή της παροχής ρεύµατος στην οικία της, σχεδόν για ένα µήνα.
Ο Συνήγορος επικοινώνησε µε το τοπικό κατάστηµα της ∆ΕΗ ΑΕ, το οποίο προέβη άµεσα σε επανασύνδεση, καλώντας την αναφεροµένη σε διακανονισµό µε σηµαντικά µειωµένη την µηνιαία δόση.
Στην τρίτη περίπτωση, υπερήλικας, µε σύζυγο που αντιµετώπιζε µακροχρόνια και σοβαρά προβλήµατα υγείας, ζήτησε νέο ευνοϊκότερο διακανονισµό από τη ∆ΕΗ ΑΕ.
Η Αρχή παρενέβη, ώστε να εγκριθεί ρύθµιση της αποπληρωµής της οφειλής, σε έξι µηνιαίες δόσεις των 128 ευρώ, αντί των 250 ευρώ που της είχε αρχικά προτείνει η ∆ΕΗ ΑΕ, µε την προϋπόθεση της εµπρόθεσµης εξόφλησης των τρεχόντων λογαριασµών.»
INFO
Tα συνοδευτικά έγγραφα