Antonio Tajani: «Οι επιχειρηματίες αποτελούν τους ήρωες της εποχής μας. Η επιχειρηματικότητα είναι η ισχυρότερη κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη στην οικονομική ιστορία»

• Ενεργοποίηση του επιχειρηματικού δυναμικού της Ευρώπης για να επανέλθει η ανάπτυξη

 

• Το 50% των Ελλήνων θα προτιμούσαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι

 

 • Για να επανέλθει η ανάπτυξη στην Ευρώπη και να αυξηθούν τα ποσοστά απασχόλησης, η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερους επιχειρηματίες.

 

 

Με 4 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας κάθε χρόνο, οι νέες επιχειρήσεις, και ιδίως οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), είναι εκείνες που δημιουργούν τις περισσότερες νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

 

Για τον λόγο αυτό, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Antonio Tajani, υπέβαλε σήμερα σχέδιο δράσης με σκοπό να υποστηρίξει τους επιχειρηματίες και να αλλάξει ριζικά την επιχειρηματική νοοτροπία στην Ευρώπη.

 

Το σχέδιο υπογραμμίζει τον θεμελιώδη ρόλο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης προκειμένου να διαμορφωθούν νέες γενιές επιχειρηματιών και περιλαμβάνει ειδικά μέτρα για τη στήριξη νέων επιχειρηματιών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες όπως οι νέοι, οι γυναίκες, οι ηλικιωμένοι, οι μετανάστες και οι άνεργοι.

 

Το υψηλό επίπεδο ανεργίας στην ΕΕ αφήνει αναξιοποίητο ανθρώπινο δυναμικό, ιδίως μεταξύ των γυναικών και των νέων.

 

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης ενέργειες για την αντιμετώπιση των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, όπως φιλόδοξα μέτρα για να διευκολυνθεί η δημιουργία εταιρειών καινοτομίας και νέων επιχειρήσεων, να γίνονται πιο επιτυχημένες μεταβιβάσεις ιδιοκτησίας επιχειρήσεων, να βελτιωθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε έντιμους επιχειρηματίες μετά από πτώχευση.

 

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Antonio Tajani, ο οποίος είναι αρμόδιος για την επιχειρηματικότητα και τη βιομηχανία, δήλωσε:

 

«Για να το πω πιο ξεκάθαρα: περισσότεροι επιχειρηματίες σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας, περισσότερη καινοτομία και περισσότερη ανταγωνιστικότητα.

 

Για να γίνει κανείς επιχειρηματίας και να κάνει πραγματικότητα ένα όραμα χρειάζεται να αναλάβει μεγάλο ρίσκο και να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια.

 

Οι επιχειρηματίες αποτελούν τους ήρωες της εποχής μας.

 

Η επιχειρηματικότητα είναι επίσης η ισχυρότερη κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη στην οικονομική ιστορία.

 

Συνεπώς, το ζητούμενο είναι η επιχειρηματικότητα να καταστεί ελκυστική και προσιτή προοπτική για τους ευρωπαίους πολίτες.

 

Αυτό είναι το κύριο μήνυμα του σχεδίου δράσης μας.

 

Εάν καταφέρουμε να ενεργοποιήσουμε το επιχειρηματικό δυναμικό της Ευρώπης, μπορούμε να επαναφέρουμε την ανάπτυξη στην Ευρώπη».

 

INFO

ΣΗΜΕΙΩΜΑ/13/7 Ευρωβαρόμετρο για την Επιχειρηματικότητα το 2012: Τα τελευταία τρία χρόνια το ποσοστό των πολιτών της ΕΕ που θέλουν να έχουν δική τους επιχείρηση μειώθηκε από 45% σε 37%. Η πτώση αυτή οφείλεται στις λιγότερο ελπιδοφόρες επιχειρηματικές προοπτικές λόγω της τρέχουσας κρίσης.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ/13/15 Η επιχειρηματικότητα ως κύρια κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη

 

Σχέδιο δράσης για την Επιχειρηματικότητα το 2020

 

 

 

Η επιχειρηματική εκπαίδευση συνεπάγεται αύξηση των νέων εταιρειών

Το 15% με 20% των σπουδαστών που συμμετέχουν σε πρόγραμμα μίνι εταιρειών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ιδρύσουν αργότερα τη δική τους εταιρεία, ποσοστό που αποτελεί περίπου τρεις έως πέντε φορές μεγαλύτερο από εκείνο του γενικού πληθυσμού.

 

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα μπορεί να τονώσει τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας και υψηλής ανάπτυξης υποστηρίζοντας οικοσυστήματα επιχειρήσεων, συνεργασίες και βιομηχανικές συμμαχίες.

 

Το σχέδιο καλύπτει επίσης έξι βασικούς τομείς όπου απαιτούνται ενέργειες ώστε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον στο οποίο οι επιχειρηματίες θα μπορούν να αναπτύσσονται και να ευημερούν:

 

• Πρόσβαση στη χρηματοδότηση: εκτός από την ενίσχυση των σημερινών χρηματοδοτικών μέσων, η Επιτροπή προτείνει επίσης να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή αγορά για μικροχρηματοδοτήσεις και να απλουστευτούν οι φορολογικές δομές ώστε να δοθεί στις ΜΜΕ η δυνατότητα να αντλούν κεφάλαια μέσω άμεσων ιδιωτικών επενδύσεων (όπως μίνι-ομόλογα, διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση – crowd funding και επιχειρηματικοί άγγελοι).

 

• Υποστήριξη κατά τις κρίσιμες φάσεις του επιχειρηματικού κύκλου ζωής: Δεδομένου ότι περίπου το 50% των επιχειρήσεων αποτυγχάνουν κατά τα πρώτα πέντε χρόνια, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διαθέσουν περισσότερους πόρους για να βοηθήσουν τις νέες επιχειρήσεις να ξεπεράσουν αυτή την κρίσιμη περίοδο, όπως η διαχείριση της κατάρτισης, καθοδήγηση σχετικά με την έρευνα και την ανάπτυξη, και τη δικτύωση με ομότιμα δίκτυα, με δυνητικούς προμηθευτές και με πελάτες.

 

• Ενεργοποίηση των νέων επιχειρηματικών ευκαιριών που προσφέρει η ψηφιακή εποχή: Οι ΜΜΕ αναπτύσσονται δύο έως τρεις φορές πιο γρήγορα όταν αξιοποιούν τις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών – ΤΠΕ.

 

Η ενίσχυση της υποστήριξης για διαδικτυακές νέες εταιρείες και η βελτίωση των δεξιοτήτων μπορούν να βοηθήσουν τόσο επιχειρηματίες του διαδικτύου όσο και τις πιο παραδοσιακές επιχειρήσεις.

 

• Ευκολότερη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας μιας επιχείρησης: Κάθε χρόνο περίπου 450 000 επιχειρήσεις με 2 εκατομμύρια εργαζομένους μεταβιβάζονται σε νέους ιδιοκτήτες σε όλη την Ευρώπη με αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 150 000 εταιρειών με 600 000 θέσεις εργασίας.

 

Η Επιτροπή προτείνει τη διεύρυνση των αγορών για επιχειρήσεις και την εξάλειψη των φραγμών στις διασυνοριακές μεταβιβάσεις επιχειρήσεων.

 

• Δεύτερες ευκαιρίες για τους έντιμους επιχειρηματίες μετά την πτώχευση: Η συντριπτική πλειονότητα (96%) των πτωχεύσεων οφείλεται σε μια σειρά από καθυστερημένες πληρωμές και άλλα πρακτικά προβλήματα.

 

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις «δεύτερης ευκαιρίας» είναι πιο επιτυχημένες. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή πρότεινε πρόσφατα να μη γίνεται πλέον εστίαση στις εκκαθαρίσεις και δίνεται βοήθεια στις επιχειρήσεις ώστε να ξεπερνούν τις οικονομικές τους δυσκολίες (IP/12/1354).

 

• Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών: Η Επιτροπή θα συνεχίσει να καταβάλλει σταθερές προσπάθειες για τη μείωση του κανονιστικού φόρτου.

 

Η Επιτροπή σκοπεύει επίσης να προωθήσει την επιχειρηματικότητα σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού:

 

• Επιχειρηματικό δυναμικό των γυναικών – το γεγονός ότι οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 34,4% των αυτοαπασχολουμένων στην Ευρώπη δείχνει ότι χρειάζονται περισσότερη ενθάρρυνση και υποστήριξη για να γίνουν επιχειρηματίες.

 

• Ηλικιωμένοι – οι επιχειρηματίες που έχουν συνταξιοδοτηθεί κατέχουν πολύτιμη τεχνογνωσία που θα πρέπει να μεταβιβάζεται στις μελλοντικές γενιές ώστε να μπορούν ευκολότερα να ιδρύουν εταιρείες.

 

• Δεδομένου ότι οι μετανάστες αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες στην αγορά εργασίας, η αυτοαπασχόληση είναι μια πολύτιμη ευκαιρία για την οικονομική τους χειραφέτηση και την κοινωνική τους ένταξη.

 

• Η υποστήριξη της επιχειρηματικής ανάπτυξης για τους ανέργους θα πρέπει να περιλαμβάνει κατάρτιση, επιχειρηματικές συμβουλές και καθοδήγηση.

 

Η Επιτροπή θα συνεργαστεί στενά με τα κράτη μέλη, επιχειρηματικές οργανώσεις και άλλους σημαντικούς παράγοντες προκειμένου να εφαρμόσει το σχέδιο δράσης με την προοπτική να βγάλει την Ευρώπη από την κρίση, το οποίο περιλαμβάνει επίσης έναν χάρτη πορείας με συγκεκριμένους στόχους και ημερομηνίες ώστε να υπάρξουν απτά αποτελέσματα.

 

 

 

Το 37% των Ευρωπαίων θα ήθελαν να έχουν δική τους επιχείρηση

Σχεδόν 4 στους 10 Ευρωπαίους θα ήθελαν, αν μπορούσαν, να έχουν δική τους επιχείρηση.

 

Εάν το δυναμικό αυτό μπορούσε να αξιοποιηθεί, εκατομμύρια νέες επιχειρήσεις θα μπορούσαν να προστεθούν στις σχεδόν 21 εκατομμύρια μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στην ΕΕ.

 

Διάφορα εμπόδια αποτρέπουν τους Ευρωπαίους από το να επιλέξουν την αυτοαπασχόληση και συγκεκριμένα ο φόβος της πτώχευσης και ο κίνδυνος του μη τακτικού εισοδήματος.

 

Το Έκτακτο Ευρωβαρόμετρο με τίτλο «Επιχειρηματικότητα στην ΕΕ και πέρα από αυτήν» (FL354), που παρουσιάστηκε σήμερα από τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Antonio Tajani, υπογραμμίζει επίσης ότι το 2009 περισσότεροι Ευρωπαίοι (45%) ήθελαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι.

 

Πρόκειται για μείωση κατά 20% μέσα σε τρία χρόνια, η οποία αποτυπώνει τη σημερινή οικονομική κατάσταση και τις λιγότερο ελπιδοφόρες επιχειρηματικές της προοπτικές.

 

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα εκατομμύρια άνθρωποι που σκέφτονται να δημιουργήσουν δική τους επιχείρηση, καθοδηγούμενοι από τις προοπτικές της προσωπικής ανεξαρτησίας, του καλύτερου εισοδήματος και της ελευθερίας να επιλέξουν τον τόπο και τον χρόνο εργασίας τους.

 

 

 

Η αυτοαπασχόληση έναντι καθεστώς του μισθωτού

• Το 2012, το 37% των Ευρωπαίων που ερωτήθηκαν είπαν ότι θα ήθελαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι, ενώ η πλειοψηφία (58%) θα προτιμούσαν να είναι υπάλληλοι.

 

• Το 2009, το 45% ήθελαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι, ενώ το 49% είπε ότι θα προτιμούσε να εργάζεται ως υπάλληλος. Η εξέλιξη αυτή, η οποία είναι παρόμοια με την Κίνα και τις ΗΠΑ, αντανακλά την τρέχουσα οικονομική κατάσταση με λιγότερο ελπιδοφόρες επιχειρηματικές προοπτικές και την αυξημένη επιθυμία για μια ασφαλή απασχόληση.

 

• Η αυτοαπασχόληση είναι γενικά πιο δημοφιλής μεταξύ των μη-ΕΕ ερωτηθέντων: Αυτή η επιλογή είναι πιο δημοφιλής στην Τουρκία (82% έναντι 15% που είναι υπέρ της απασχόλησης), ακολουθούμενη από τη Βραζιλία (63% έναντι 33%), την Κίνα (56% έναντι 32%), την Κροατία (54% έναντι 40%) και τη Νότια Κορέα (53% έναντι 46%).

 

Ωστόσο, ορισμένες χώρες εκτός της ΕΕ είναι περισσότερο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ΕΕ, κυρίως από τη Νορβηγία, όπου το 73% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της απασχόλησης και μόνο το 23% δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι, καθώς και στην Ελβετία (58% έναντι 39% ) και το Ισραήλ (58% έναντι 34%).

 

Στις Ηνωμένες Πολιτείες η προτίμηση να είναι ένας εργαζόμενος έχει ιδιαίτερα αυξηθεί από 37% έως 46%.

 

Θα προτιμούσατε να είστε αφεντικό του εαυτού σας; – Επισκόπηση των στάσεων στα κράτη μέλη της ΕΕ

 

 

 

Μεγάλες διαφορές μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με την επιθυμία για αυτοαπασχόληση

• Υψηλότερη στη Λιθουανία και την Ελλάδα, χαμηλότερα στη Σουηδία και τη Φινλανδία: Όπως και το 2009, υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των επιμέρους κρατών μελών της ΕΕ: ​​σε έξι χώρες της ΕΕ, μια σχετική πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι από μισθωτή εργασία, με απόλυτη πλειοψηφία σε αυτή την απάντηση σε δύο χώρες: την Λιθουανία (58%) και την Ελλάδα (50%). Η αυτοαπασχόληση είναι λιγότερο δημοφιλής στη Σουηδία (22%), τη Φινλανδία (24%), τη Δανία (28%) και τη Σλοβενία ​​(28%).

 

Σε 19 από τις 27 χώρες, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να είναι υπάλληλοι, πιο εντυπωσιακά στη Σουηδία (74%) και στη Φινλανδία (73%).

 

 

 

Οι άνδρες και οι νέοι προτιμούν την αυτοαπασχόληση

• Οι άνδρες έχουν περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες να προτιμούν την αυτοαπασχόληση (με περιθώριο από 42% έως 33%), ενώ οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να προτιμούν να εργάζονται ως μισθωτοί (63% έναντι 53%).

 

• Οι νεότεροι ερωτηθέντες τείνουν περισσότερο να εκφράζουν την προτίμησή τους για την αυτο-απασχόληση: το 45% των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να είναι αυτοαπασχολούμενοι, σε αντίθεση με το 35-37% των ανθρώπων στις τρεις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

 

 

 

Τι κρατά πίσω τους Ευρωπαίους για την έναρξη λειτουργίας μιας επιχείρησης;

• Ο φόβος της χρεοκοπίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για πολλούς ανθρώπους για να ξεκινήσουν μια επιχείρηση: το 43% των ερωτηθέντων της ΕΕ λένε ότι  φοβούνται τον κίνδυνο της πτώχευσης (-6 μονάδες σε σύγκριση με έρευνα του 2009).

 

• Και πάλι, υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών: σε τρία κράτη μέλη της ΕΕ, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων λένε οτι φοβάται το ενδεχόμενο να κηρυχθεί σε πτώχευση, αν ήταν να ξεκινήσει μια επιχείρηση. Τα αποτελέσματα κυμαίνονται χαρακτηριστικά από τη Ρουμανία (56%), έως τη Φινλανδία  με (23%).

 

• Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων της ΕΕ πιστεύουν ότι είναι δύσκολο να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, λόγω της έλλειψης διαθέσιμης οικονομικής υποστήριξης (79%) και λόγω της πολυπλοκότητας της διοικητικής διαδικασίας (72%). Επιπλέον, το 51% της ΕΕ ερωτηθέντων πιστεύουν ότι είναι δύσκολο να αποκτήσουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με το πώς να ξεκινήσουν μια επιχείρηση.

 

• Υπάρχουν μεγάλες εθνικές διαφορές για τα θέματα αυτά. Για παράδειγμα, το 96% των ανθρώπων στην Ελλάδα αναφέρουν την έλλειψη διαθέσιμης οικονομικής στήριξης, ενώ μόνο το 52% των ανθρώπων στη Φινλανδία το πράττουν  Και ενώ το 77% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα λένε ότι είναι δύσκολο να αποκτηθούν επαρκείς πληροφορίες, μόνο το 20% των ερωτηθέντων στην Ολλανδία διαμαρτύρονται γι ‘αυτό.

 

• Στα μη μέλη της ΕΕ τα αποτελέσματα είναι σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ΕΕ: ​​στο ένα άκρο της κλίμακας, το 88% των ανθρώπων στη Νότια Κορέα και τη Ρωσία αναφέρουν ότι είναι δύσκολο να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, λόγω της έλλειψης διαθέσιμης χρηματοδοτικής στήριξης, ενώ , στο άλλο άκρο της κλίμακας, μόνο 56% από αυτούς όπως πχ στη Νορβηγία το αναφέρουν.

 

Το ποσοστό των ανθρώπων στις χώρες εκτός ΕΕ που συμφωνεί ότι είναι δύσκολο να αποκτηθούν επαρκείς πληροφορίες κυμαίνεται από 78% στην Κίνα και 34% στην Ελβετία.

 

 

 

Σημαντικά ζητήματα κατά την έναρξη μιας επιχείρησης

• Στην Ευρώπη το 87% των ερωτηθέντων που έχουν αρχίσει ή έχουν αναλάβει μια επιχείρηση ανέφεραν οτι η κατάλληλη επιχειρηματική ιδέα ήταν σημαντική για την απόφασή τους να το πράξουν. Το 84% λένε ότι το να αναλάβουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους ήταν σημαντικό.

 

• Στην ΕΕ οι ερωτηθέντες τόνισαν ότι άλλοι σημαντικοί παράγοντες για την απόφασή τους να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, ήταν η επαφή τους με ένα κατάλληλο επιχειρηματικό εταίρο (68%), ένα πρότυπο (62%) και η αντιμετώπιση μια ακάλυπτης κοινωνικής ή οικολογικής ανάγκης (61%).

 

• Επίσης, η δυσαρέσκεια με την προηγούμενη κατάσταση εργασίας τους ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για το 55% των ανθρώπων που ξεκίνησε μια επιχείρηση:

 

Σε επίπεδο χώρας, το ζήτημα του κατά πόσον ένας κατάλληλος επιχειρηματικός εταίρος ήταν σημαντικός σταθμός, έχει τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις, με αποτελέσματα που κυμαίνονται από 90% στην Ουγγαρία έως 48% στη Μάλτα.

 

Ο αριθμός των ανθρώπων που λένε ότι η επαφή με ένα κατάλληλο επιχειρηματικό εταίρο ήταν σημαντική για την απόφασή τους, αυξάνονται σε πολλές τρίτες χώρες, κυρίως από τη Νορβηγία (64%, +10 πόντους). Ωστόσο, στην Τουρκία (63%, -23 μονάδες), μειώθηκε σημαντικά.

 

• Στο θέμα του  προτύπου που απαιτείται επίσης παράγονται μεγάλες διαφορές, που κυμαίνονται από 86% στην Ιταλία έως 43% στη Δανία.

 

Στα μη μέλη της ΕΕ τα δεδομένα δείχνουν μια  παρόμοια εικόνα. Στο ένα άκρο της κλίμακας, το 87% των ανθρώπων στη Βραζιλία λένε ότι ένα πρότυπο ήταν σημαντικό για την απόφασή τους να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, όπως και το 84% τόσο στην Κίνα όσο και η Νότια Κορέα.

 

Αλλά λιγότερο από το ήμισυ των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι αυτό είναι καθοριστικό είναι στην Ρωσία (46%) και στη Νορβηγία (47%).

 

• Το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνουν ότι η αντιμετώπιση μια ακάλυπτης κοινωνικής ή οικολογικής ανάγκης ήταν σημαντική για την απόφασή τους να ξεκινήσουν μια επιχείρηση αυξήθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε κοινοτικό επίπεδο.

 

 

 

Στάση απέναντι στους επιχειρηματίες: δημιουργοί θέσεων εργασίας ή εκμεταλλευτές;

Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων της ΕΕ συμφωνούν ότι οι επιχειρηματίες είναι δημιουργοί θέσεων εργασίας (87%) και ότι δημιουργούν νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ωφελούν το σύνολο της κοινωνίας των πολιτών (79%).

 

www.mywaypress.gr

 

 

 

Σχετικά Άρθρα