
CAIO – Chief AI Officer
Ένας τρόπος για να ορίσετε τη ζωή σας είναι μέσω της ποιότητας της ζωής σας σχετίζεται με την ποιότητα των σχέσεών μας και η ποιότητα των σχέσεών μας σχετίζεται με το πώς επικοινωνούμε πιο εύγλωττα, πιο σκόπιμα και με μεγαλύτερη ευκολία με άλλους ανθρώπους για να καταλάβουμε πραγματικά από πού προέρχονται οι άνθρωποι, τι βιώνουν και τι ζουν. Και έτσι, αν καταλαβαίνετε πώς να επικοινωνείτε – είναι πιθανό να έχετε μια καλύτερη ζωή με τους φίλους και την οικογένειά σας. Σε διαφορετικά σημεία της ζωής μου και σε διαφορετικές καταστάσεις, θα δυσκολευτώ να επικοινωνήσω – αλλά είναι κάτι πάνω στο οποίο δουλεύω πάντα, σε διαφορετικές καταστάσεις. Δεν είμαι σίγουρος γιατί με τράβηξε το βιβλίο Supercommunicators, του Charles Duhigg – αλλά είναι εξαιρετικό. Για όσους γνωρίζουν, είναι ο τύπος που έγραψε το The Power of Habit – και αυτό το νέο βιβλίο φαίνεται να είναι εξίσου καλό, αν όχι καλύτερο. Δεν το έχω τελειώσει ακόμα, αλλά το προτείνω!
Θα ήθελα να αναφερθώ στους Chief AI Officers. Ακούμε για φήμες σχετικά με την έννοια αυτού του ρόλου όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Η πρώτη φορά που το σκέφτηκα πραγματικά ήταν το 2016. Ο Andrew Ng από το Coursera μίλησε για το πώς πρέπει να οργανώσετε την ηγετική σας ομάδα για αυτήν την επερχόμενη αναστάτωση. Προφητικό πράγματι.
Το πραγματικό ερώτημα είναι: χρειάζεστε ένα; Για να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση, πρέπει πραγματικά να ορίσετε τον ρόλο. Φανταστείτε ένα στέλεχος επιπέδου C που μιλάει άπταιστα κώδικα, κατανοεί τις περιπλοκές των νευρωνικών δικτύων και μπορεί να μεταφράσει σύνθετους αλγόριθμους σε βασικά οφέλη. Αυτός είναι ο Chief Artificial Intelligence Officer (CAIO), μια νέα γενιά ηγετών που πλοηγούνται στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή είναι η κορυφαία γραμμή του τι είναι – αλλά οι ευθύνες είναι ευρύτερες. Ένα CAIO πρέπει να είναι αρχιτέκτονας στρατηγικής – λαμβάνοντας έναν καταλύτη δεδομένων και δημιουργώντας έναν οδικό χάρτη για την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων. Εταιρείες όπως η Equifax ή το ψηφιακό μάρκετινγκ απαιτούν αυτή την κλίση του ηγέτη. Ένα CAIO πρέπει επίσης να είναι ο ηθικός πρωταθλητής AI – και πρέπει επίσης να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της τεχνικής και της στρατηγικής λήψης αποφάσεων.
Στο Avallain, όπου δημιουργούμε λύσεις μάθησης για εκπαιδευτικούς, αξιοποιούμε τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για τους πελάτες μας για να αυτοματοποιήσουν εργασίες και να κάνουν πράγματα που δεν ήταν αρκετά δυνατά πριν. Έχουμε CAIO; Όχι, αλλά υπάρχουν ένα σωρό σούπερ έξυπνοι άνθρωποι που σημειώνουν τα παραπάνω πλαίσια. Συλλογικά είναι το CAIO. Ξεχωριστά είναι κλασματικά CAIO. Χρειάζεστε λοιπόν CAIO. Όχι απαραίτητα. Αλλά καθώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται πιο διαδεδομένη, οι εταιρείες σε όλους τους κλάδους θα απαιτήσουν αυτή την τεχνογνωσία. Η χρήση των Chief AI Officers είναι πιθανό να γίνει πιο εμφανής σε κλάδους που υφίστανται ψηφιακό μετασχηματισμό, όπως η υγειονομική περίθαλψη, η χρηματοδότηση, το λιανικό εμπόριο και η μεταποίηση. Καθώς οι τεχνολογίες AI γίνονται πιο προηγμένες, η ζήτηση για εποπτεία σε εκτελεστικό επίπεδο στην AI θα αυξηθεί, καθιστώντας τον ρόλο του CAIO πιο διαδεδομένο σε όλους τους τομείς. Και θα πληρώσει πολλά χρήματα – για εκείνους που μπορούν να παντρέψουν την τεχνική με την ηγεσία. Πριν από 15 χρόνια, αυτός ήταν ο Chief Data Officer ή αντίστοιχος. Αυτό εξελίσσεται στο CAIO.
Ένας από τους λόγους που πιστεύω ότι οι CAIO θα γίνουν σημαντικοί είναι ότι θα διασφαλίσουν ότι οι προσπάθειες AI δεν θα απομονωθούν. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με μια αποκεντρωμένη προσέγγιση των αναδυόμενων τεχνολογιών και την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι η πιθανότητα αναποτελεσματικότητας. Ένα CAIO θα διασφαλίσει τη συνεργασία μεταξύ IT, λειτουργιών, νομικών, μάρκετινγκ και άλλων βασικών λειτουργιών για την ενσωμάτωση λύσεων AI με ολιστικό τρόπο σε ολόκληρη την εταιρεία. Υπάρχουν λόγοι για τους οποίους πρέπει και δεν πρέπει – αλλά θα δείτε αν και πώς. Κάτω από 500 άτομα δεν έχει νόημα, εκτός αν είστε εταιρεία AI-first ή τεχνολογίας. Έτσι, μπορεί να είναι ένα ακριβό εμπόδιο, ειδικά αν οι άλλοι τεχνικοί ηγέτες είναι ικανοί.
Αυτό που νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον είναι στην πραγματικότητα η προσθήκη ευθύνης σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου στην τεχνητή νοημοσύνη. Παρατήρησα αυτή την εβδομάδα ότι “Η International Holding Co. του Αμπού Ντάμπι. προσθέτει έναν παρατηρητή με τεχνητή νοημοσύνη στο διοικητικό της συμβούλιο, μια κίνηση που η εταιρεία δήλωσε ότι θα βοηθήσει τα ανθρώπινα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να λάβουν καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις.
Η εικονική οντότητα – Aiden Insight – θα αναλάβει θέση παρατηρητή στο διοικητικό συμβούλιο της IHC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ο Aiden θα είναι σε θέση να «επεξεργάζεται συνεχώς και να αναλύει άμεσα δεκαετίες επιχειρηματικών δεδομένων, οικονομικών πληροφοριών, τάσεων της αγοράς και παγκόσμιων οικονομικών δεικτών», ανέφερε η IHC σε δήλωση.
Νομίζω ότι αυτό μοιάζει περισσότερο με ένα κόλπο μάρκετινγκ – αλλά μπορεί να τους βάλει σε ένα καλό μέρος για το μέλλον. Εξακολουθεί να μοιάζει με επιστημονική φαντασία, προς το παρόν. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν διαθέτει την προσαρμοστικότητα, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική νοημοσύνη που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός πολύπλοκου οργανισμού. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαδραματίσει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο βοηθώντας τους ανθρώπινους ηγέτες ως συμβούλους και στρατηγικούς εταίρους. Έτσι, τα AI θα βρίσκονται στην αίθουσα συνεδριάσεων, αλλά θα είναι εργαλεία που χρησιμοποιούνται από ανθρώπους – αλλά – στο μέλλον δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο ο CFO σας ή ο CMO ή ο CTO σας δεν θα μπορούσαν να είναι AI. Απλά δεν είναι η ώρα ακόμα.
Έτσι – για να παραμείνετε μπροστά από το παιχνίδι, βεβαιωθείτε ότι έχετε άτομα που συνεργάζονται μαζί σας που είναι περίεργοι για AI, καθώς και τεχνίτες της τεχνητής νοημοσύνης – τότε αυτά που θα οδηγήσουν εσάς και την εταιρεία σας μπροστά.
Και για εσάς – βεβαιωθείτε ότι παραμένετε μπροστά από το παιχνίδι. Δεν χρειάζεται να είσαι ο CAIO – πρέπει να γνωρίζεις ότι οι άνθρωποι παίζουν συλλογικά αυτόν τον ρόλο – και θα μπορούσατε να είστε αυτός ο κλασματικός στρατηγικός επικεφαλής.
Μείνετε περίεργοι – και μην ξεχνάτε να είστε καταπληκτικοί,
Συνέχεια εδώ