Citi GPS Opinion: Οικονομικές συνέπειες του GDPR

Carl Benedikt Frey oxford Martin Citi Fellow & Director, Future of Work Programme, Oxford Martin School

 

Catherine T O’Neill Europe & CEEMEA Internet Analyst, Citi Research

 
Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ, ο οποίος στοχεύει να δώσει στα άτομα περισσότερο έλεγχο των δεδομένων τους, έχει ευρεία παγκόσμια εμβέλεια: ισχύει για εταιρείες που στοχεύουν κατοίκους της ΕΕ ανεξαρτήτως τοποθεσίας και γίνεται γρήγορα παγκόσμιο σχέδιο για τη ρύθμιση του απορρήτου των δεδομένων. Ο κανονισμός τέθηκε σε ισχύ το 2018, αλλά οι επιπτώσεις του στις εταιρείες και την καινοτομία δεν είναι πλήρως κατανοητές.

Μια νέα μελέτη από το Oxford Martin School παρέχει την πρώτη συστηματική αξιολόγηση των επιπτώσεων του GDPR. Διαπιστώνει ότι οι εταιρείες που στοχεύουν στις αγορές της ΕΕ σημείωσαν μείωση 8% στα κέρδη και μέτρια μείωση 2% στις πωλήσεις. Αλλά αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις δεν κατανεμήθηκαν ομοιόμορφα. Η μελέτη δείχνει ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας δεν είχαν στατιστικά σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις είτε στα κέρδη είτε στις πωλήσεις ως αποτέλεσμα του GDPR.

Οι πολυεθνικές μπορεί να ήταν σε καλύτερη θέση για να συμμορφωθούν με τον κανονισμό ασκώντας πολιτική επιρροή μέσω λόμπι. Μπορούν ακόμη και να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς από μικρότερους ανταγωνιστές, αντισταθμίζοντας έτσι το κόστος συμμόρφωσης. Σε απάντηση, οι ρυθμιστικές αρχές μπορεί να επιχειρήσουν να αποκαταστήσουν την ισορροπία μεταξύ μεγάλων και μικρών εταιρειών, αλλά κινδυνεύουν επίσης να προσθέσουν περισσότερη πολυπλοκότητα.

Η πλήρης μελέτη στο πρωτότυπο εδώ:

Citi GPS Opinion: FINANCIAL CONSEQUENCES OF THE GDPR

Σχετικά Άρθρα