Eurobank: Ο λάθος δρόμος Στουρνάρα

 

✏ 1. Δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η διαδικασία που θα επιτρέψει την αποτελεσματική λειτουργία της νέας Γενικής Γραμματείας για τα Έσοδα του Προϋπολογισμού

 

 

✏ 2. Το σχέδιο για τον νέο φόρο ακινήτων που θα αντικαταστήσει το ήδη υπάρχον τέλος μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος έχει κριθεί ως μη ικανοποιητικό από τους εκπροσώπους των δανειστών

 

 

 

 

 

 

 

✏ 3. Το έλλειμμα που έχει παρατηρηθεί στα ασφαλιστικά ταμεία (κυρίως στον ΕΟΠΥΥ (€1,5 δισ. για το 2013) αλλά και στον ΟΑΕΕ), αν δεν καλυφθεί με άλλους τρόπους από το αρμόδιο υπουργείο θα απαιτήσει τη λήψη νέων μέτρων ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2013

 

 

✏ 4. Δε θα επιτευχθεί ο στόχος για έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις €2.6 δισ. το 2013-η κυβέρνηση προσβλέπει στην κάλυψη του συγκεκριμένου κενού από τα κεφάλαια που είχαν προβλεφθεί για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αλλά τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν εξαιτίας των επιτυχημένων αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου

 

 

✏ 5. Η αδυναμία συνεισφοράς των κεντρικών τραπεζών και της ΕΚΤ πρέπει να καλυφθεί με άλλο τρόπο για να αποφευχθεί η δημιουργία χρηματοδοτικού κενού για το 2013

 

 

✏ 6.Απομακρύνεται το ενδεχόμενο εξασφάλισης της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους μέσω της απευθείας ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών

 

 

✏ 7. Η πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού σύμφωνα με τα στοιχεία Κεντρικής Κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 δείχνει ότι το πρόβλημα των εσόδων παραμένει

 

 

 

 

 

Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση Eurobank Research 7 ημέρες ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, με τους αναλυτές κ.κ. Θεόδωρο Σταματίου Οικονομολόγο, Θεοδόσιο Σαμπανιώτη Οικονομικό Αναλυτή και Βασίλειο Ζάρκο Οικονομικό Αναλυτή να παραθέτουν σε μια εξαιρετική μελέτη στοιχείων, τα αδιέξοδα, τις παραλείψεις και τις αστοχίες  της  οικονομικής πολιτικής.

 

 

 

 

 

Συνοπτικά η ανάλυση αναφέρει ότι :

«Οι μεταρρυθμίσεις και το χρηματοδοτικό κενό τα κρίσιμα ζητήματα της επόμενης εβδομάδας

 

 

 

 

• Η αποτελεσματικότητα της νέας κυβέρνησης θα κριθεί από την επιτυχία της στην ολοκλήρωση:

 

 

 

 

√ της διοικητικής μεταρρύθμισης μέσω της επίτευξης των στόχων του προγράμματος κινητικότητας και τις αποχωρήσεις από το δημόσιο,

 

 

√ της αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος

 

 

√ της κάλυψης του χρηματοδοτικού κενού των ασφαλιστικών ταμείων,

 

 

√ του επανασχεδιασμού του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.

 

 

• Η αδυναμία συνεισφοράς των κεντρικών τραπεζών και της ΕΚΤ στο πρόγραμμα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας είναι αναγκαίο να καλυφθεί με άλλο τρόπο για να αποφευγθεί η δημιουργία χρηματοδοτικού κενού για το 2013.

 

 

• Η τελική συμφωνία για την απευθείας χρηματοδότηση των τραπεζών από τον ESM δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

 

 

• Το έλλειμμα Τρεχουσών Συναλλαγών τον Απρίλιο αυξήθηκε κατά 25,6% σε ετήσια βάση, στα €1,2 δισ., αν και στο τετράμηνο βελτιώθηκε κατά 38,6% στα €3,5 δισ. Η επίδραση της μείωσης των πληρωμών για τόκους στο εξωτερικό ήταν καθοριστική.

 

 

 

 

 

 

Αναλυτικά η μελέτη αναφέρει ότι :

Η αποτελεσματικότητα της νέας κυβέρνησης θα κριθεί τις επόμενες εβδομάδες

Την προηγούμενη εβδομάδα γράψαμε ότι η πολιτική σταθερότητα και η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες της νέας κυβέρνησης συνεργασίας.

 

 

 

 

Σήμερα θα δώσουμε έμφαση στην αποτελεσματικότητα που απαιτείται σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς όπως:

 

 

 

 

Η διοικητική μεταρρύθμιση που συμπεριλαμβάνει την ένταξη στο πρόγραμμα κινητικότητας 12.500 δημοσίων υπαλλήλων καθώς και την ολοκλήρωση του προγράμματος αποχωρήσεων (4000 αποχωρήσεις δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2013 και 14000 αποχωρήσεις σωρευτικά μέχρι το τέλος του 2014.

 

 

 

 

Η αναμόρφωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η διαδικασία που θα επιτρέψει την αποτελεσματική λειτουργία της νέας Γενικής Γραμματείας για τα Έσοδα του Προϋπολογισμού.

 

 

 

 

Ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί ήδη από το κοινοβούλιο. Δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις που θα επιτρέψουν την μεταφορά συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από άλλες υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών προς τη Γενική Γραμματεία Εσόδων.

 

 

 

 

Παράλληλα, το σχέδιο για τον νέο φόρο ακινήτων που θα αντικαταστήσει το ήδη υπάρχον τέλος μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος έχει κριθεί ως μη ικανοποιητικό από τους εκπροσώπους των δανειστών.

 

 

 

Σημειώστε ότι περαιτέρω καθυστέρηση στην εύρεση μιας ικανοποιητικής λύσης μπορεί να οδηγήσει στην διατήρηση του υπάρχοντος τέλους για άλλη μια χρονιά.

 

 

 

 

Το έλλειμμα που έχει παρατηρηθεί στα ασφαλιστικά ταμεία (κυρίως στον ΕΟΠΥΥ (€1,5 δισ. για το 2013) αλλά και στον ΟΑΕΕ).

 

 

 

 

Το έλλειμμα αν δεν καλυφθεί με άλλους τρόπους από το αρμόδιο υπουργείο θα απαιτήσει τη λήψη νέων μέτρων ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2013.

 

 

 

 

• Η αποτυχημένη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ και τα περιορισμένα χρονικά περιθώρια για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού δείχνουν ότι δε θα επιτευχθεί ο στόχος για έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις €2.6 δισ. το 2013.

 

 

 

 

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι η μη επίτευξη του στόχου δε θα προκαλέσει την αυτόματη λήψη νέων μέτρων μέσω του σχετικού μηχανισμού που είχε νομοθετηθεί στο τέλος του 2012.

 

 

 

 

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στο Eurobank Investment Forum (25/06/2013) του ΥΠΟΙΚ Γ. Στουρνάρα, η κυβέρνηση προσβλέπει στην κάλυψη του συγκεκριμένου κενού από τα κεφάλαια που είχαν προβλεφθεί για την ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών αλλά τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν εξαιτίας των επιτυχημένων αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου.

 

 

 

 

Θεωρούμε ότι η εφαρμογή μιας τέτοιας πρακτικής αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες αφού τα €50,0 δισ. αποτελούν κεφάλαιο του ΤΧΣ για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα της χώρας και όχι για την κάλυψη του ελλείμματος.

 

 

 

 

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα συγκεκριμένα κεφάλαια δεν περιλαμβάνονται στο έλλειμμα σύμφωνα με το 2ο Πρόγραμμα Σταθεροποίησης.

 

 

 

 

Επίσης, η συγκεκριμένη πρακτική είναι πιθανό να δυσχεράνει σημαντικά τη μελλοντική λειτουργία του ΤΧΣ.

 

 

 

 

 

 

Η αδυναμία συνεισφοράς των κεντρικών τραπεζών και της ΕΚΤ πρέπει να καλυφθεί με άλλο τρόπο για να αποφευχθεί η δημιουργία χρηματοδοτικού κενού για το 2013

Τις τελευταίες ημέρες γίνεται λόγος για πιθανό χρηματοδοτικό κενό στο 2ο Πρόγραμμα Σταθεροποίησης της Ελληνικής Οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2013 που δεν είχε προβλεφθεί ή δεν είχε αντιμετωπιστεί έγκαιρα και που είναι πιθανό να προκαλέσει τη διακοπή της χρηματοδότησης από το ΔΝΤ.

 

 

 

 

Θα προσπαθήσουμε να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα.

 

 

 

 

Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Eurogroup της 26ης Νοεμβρίου 2012 η ΕΚΤ είχε αναλάβει τη δέσμευση να μεταβιβάσει τα κέρδη από την αγορά ομολόγων του ελληνικού δημοσίου στη δευτερογενή αγορά (Securities Market Programme, SMP holdings) στις Κεντρικές Τράπεζες των χωρών μελών της Ευρωζώνης.

 

 

 

 

Οι τελευταίες θα έπρεπε να μεταβιβάσουν τα κέρδη στις κυβερνήσεις τους και αυτές να τα μεταβιβάσουν τελικά στην ελληνική κυβέρνηση.

 

 

 

 

Παράλληλα, στην αναθεώρηση του Ιανουαρίου του 2ου προγράμματος Σταθεροποίησης της Ελληνικής Οικονομίας γίνεται λόγος για μια προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ της ΕΚΤ, των κεντρικών τραπεζών των χωρών μελών της Ευρωζώνης και της Ελληνικής κυβέρνησης για την αναχρηματοδότηση (rollover) των ελληνικών ομολόγων που είχαν οι κεντρικές τράπεζες στο χαρτοφυλάκιο τους (ANFA holdings).

 

 

 

 

Η συμφωνία ήταν προκαταρκτική και απαιτούσε την έγκριση των κεντρικών τραπεζών.

 

 

 

 

Στην αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης να εξασφαλίσουν αντίστοιχη χρηματοδότηση μέσω άλλου τρόπου.

 

 

 

 

Συνολικά για το 2013 το συνολικό ποσό που η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες θα συνεισέφεραν στον πρόγραμμα εξαιτίας των παραπάνω συμφωνιών ανέρχεται σε €2,7 δισ. (βλέπε Πίνακα 1 παρακάτω).

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

 

 

 

 

 

Οι περισσότερες χώρες μέλη δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τις νομοθετικές ρυθμίσεις κυρίως επειδή οι Κεντρικές Τράπεζες τους θεωρούν την συγκεκριμένη μεταβίβαση ως δημοσιονομική ενίσχυση.

 

 

 

 

Ως αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης προκύπτει δημοσιονομικό κενό για το 2013.

 

 

 

 

Αν και το θέμα εκ πρώτης όψεως μοιάζει ως τεχνικό δεν είναι.

 

 

 

 

Το επιχείρημα των Κεντρικών Τραπεζών δεν είναι αβάσιμο ενώ το ΔΝΤ απαιτεί εκ του καταστατικού του την εξασφάλιση της χρηματοδότησης της χώρας για τους επόμενους 12 μήνες για να μπορεί να καταβάλει τις προβλεπόμενες από το 2ο Πρόγραμμα Σταθεροποίησης δόσεις.

 

 

 

 

Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι δυνατό να αυξήσει σημαντικά την αβεβαιότητα σχετικά με την επιτυχία του ελληνικού προγράμματος (βλέπε Σχήμα 1 για την πορεία των περιθωρίων των ελληνικών 10ετών ομολόγων την τελευταία εβδομάδα).

 

 

ΣΧΗΜΑ 1

 

 

 

Η ελληνική κυβέρνηση, στην επερχόμενη Σύνοδο Κορυφής είναι αναγκαίο να αναζητήσει μια αποτελεσματική λύση και στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

 

 

 

 

 

 

Απομακρύνεται το ενδεχόμενο εξασφάλισης της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους μέσω της απευθείας ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών

Η απευθείας ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζικών ιδρυμάτων από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) είχε δημιουργήσει σημαντικές προσδοκίες σχετικά με τη βελτίωση της βιωσιμότητας του ελληνικού δημοσίου χρέους.

 

 

 

 

Υπενθυμίζουμε εδώ ότι το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος ανέρχεται σε €48,5 δισ. τα οποία προσμετρούνται στο δημόσιο χρέος.

 

 

 

 

Θεωρούμε ότι οι προσδοκίες αυτές περιορίστηκαν μετά τις αποφάσεις του Eurogroup τις προηγούμενες ημέρες.

 

 

 

 

Οι όροι που πρέπει να τηρεί το πιστωτικό ίδρυμα που θα εισέλθει στο νέο μηχανισμό, το ποσό που διατίθεται για την απευθείας ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από τον ESM αλλά κυρίως οι αντιδράσεις όσον αφορά στην αναδρομική εφαρμογή του μέτρου περιορίζουν τις δυνατότητες μείωσης του ελληνικού χρέους από αυτή την πηγή.

 

 

 

 

Ποιο αναλυτικά, οι υπουργοί οικονομικών της Ευρωζώνης αποφάσισαν τους όρους με τους οποίους ο ESM θα συμμετέχει απευθείας στην ανακεφαλαιοποίηση των ευρωπαϊκών τραπεζικών ιδρυμάτων.

 

 

 

 

Η συμφωνία προβλέπει ένα αρκετά αυστηρό πλαίσιο εφαρμογής που καθιστά τον μηχανισμό ως έσχατη λύση για την αποκατάσταση της κεφαλαιακής επάρκειας των προβληματικών ιδρυμάτων.

 

 

 

 

Συγκεκριμένα, ο ESM θα επεμβαίνει όταν ένα τραπεζικό ίδρυμα που αντιμετωπίζει προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας:

 

 

 

 

1. δεν μπορεί να αντλήσει ιδιωτικά κεφάλαια,

2. αποτελεί συστημικό κίνδυνο για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα του κράτους όπου εδράζεται ή της ευρωζώνης συνολικά,

3. η παροχή κρατικής βοήθειας απειλεί την δημοσιονομική σταθερότητα του κράτους και την απρόσκοπτη πρόσβασή του στις αγορές.

 

 

 

 

Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω τραπεζικό ίδρυμα θα πρέπει να διαθέτει λόγο Βασικών Ιδίων Κεφαλαίων (Common Equity Tier 1 ratio) τουλάχιστον ίσο με 4,5% (όπως ορίζει η Βασιλεία III) προτού να αναμειχθεί ο ESM.

 

 

 

 

Επιπλέον, οι κυβερνήσεις θα συνεισφέρουν το 20% της βοήθειας από δημόσια ταμεία (το υπόλοιπο 80% θα προέρχεται από τον ESM).

 

 

 

 

Προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του ESM, ετέθη όριο στην συνολική διαθέσιμη βοήθεια για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών ίσο με 60,0 δις ευρώ.

 

 

 

 

Το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή όταν θα είναι έτοιμος και ο Ενιαίος Μηχανισμός Εποπτείας (SSM), πιθανότατα όχι νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2014.

 

 

 

 

Η απευθείας ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από τον ESM προτάθηκε τον Ιούνιο του 20126, εν μέσω ισχυρών πιέσεων από τις αγορές, με σκοπό την αποφυγή μετάδοσης των τραπεζικών προβλημάτων στα δημόσια οικονομικά.

 

 

 

 

Ωστόσο, το αυστηρό πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου, πιθανόν να περιορίσει τα περιθώρια επιτυχίας του.

 

 

 

 

Επιπλέον, ενώ σύμφωνα με το ανακοινωθέν η αναδρομικότητα του μέτρου θα εξετάζεται κατά περίπτωση, οι δηλώσεις του Γερμανού ΥΠΟΙΚ W. Schauble δείχνουν πως η αναδρομική εφαρμογή παραμένει πολιτικά αμφιλεγόμενη και, κατά τη γνώμη μας, μάλλον απίθανη.

 

 

 

 

Άλλωστε, όσο το κόστος δανεισμού της Ισπανίας και της Ιρλανδίας (δύο χώρες που αποζητούν την αναδρομική εφαρμογή) παραμένει σε επίπεδα που διασφαλίζουν την βιωσιμότητα του χρέους τους, δεν πληρούται η προϋπόθεση για ανάληψη του βάρους των τραπεζικών διασώσεων από τον ESM.

 

 

 

 

Στην αντίθετη περίπτωση, όταν οι χρηματοοικονομικέςπιέσεις οξυνθούν, το όριο των 60,0 δισ. πιθανόν να μην αποδειχθεί ικανό να προσφέρει επαρκή κάλυψη των κρατών από τις τράπεζες.

 

 

 

 

Τέλος, η απευθείας χρηματοδότηση από τον ESM δεν θα είναι διαθέσιμη στις αρχές του επόμενου έτους, όταν οι ασκήσεις αντοχής της ΕΚΤ ενδεχομένως δείξουν σημαντικές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των ευρωπαϊκών τραπεζών.

 

 

 

 

 

 

Η πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού σύμφωνα με τα στοιχεία Κεντρικής Κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 δείχνει ότι το πρόβλημα των εσόδων παραμένει

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κεντρικής Κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013, το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού σε τροποποιημένη ταμειακή βάση ήταν ελλειμματικό κατά €3,9 δισ., μειωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο κατά -64,7%.

 

 

 

 

Σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ2013-16) το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ήταν μειωμένο κατά -45,6%.

 

 

 

 

Το πρωτογενές ισοζύγιο της κεντρικής κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου- Μαΐου 2013 ήταν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα ελλειμματικό και διαμορφώθηκε στα €1,0 δις αλλά μειωμένο κατά -58,7% σε ετήσια βάση και κατά -76,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Οι παραπάνω εξελίξεις σίγουρα δεν αποτελούν θετικές ειδήσεις.

 

 

 

 

Θα μπορούσαν μάλιστα τα αντίστοιχα ισοζύγια να ήταν ακόμη πιο αρνητικά αν η κυβέρνηση δεν χρησιμοποιούσε, για άλλη μια φορά, την πρακτική της συγκράτησης / μείωσης:

 

 

 

 

• των επιστροφών φόρων,

• των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ),

• των πρωτογενών δαπανών.

 

 

 

 

 

Πιο αναλυτικά, τα καθαρά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 ανήλθαν σε €17,4 δισ. μειωμένα κατά -4,0% σε ετήσια βάση.

 

 

 

 

Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16 τα καθαρά έσοδα εμφανίζονται αυξημένα κατά 0,4%.

 

 

 

 

Οι επιστροφές φόρων για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν μειωμένες τόσο σε ετήσια βάση κατά -60,8% όσο και σε σχέση με τον αντίστοιχο μηνιαίο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16 κατά -55,1%.

 

 

 

 

Αν υποθέσουμε ότι οι επιστροφές φόρων ήταν ίσες με τον στόχο ΜΠΔΣ 2013-16 τότε η μείωση των καθαρών εσόδων θα ανερχόταν σε –7,6% σε ετήσια βάση αλλά και -3,4% σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν η συγκεκριμένη πρακτική μόνο προσωρινά οφέλη έχει.

 

 

 

 

Οι μειωμένες επιστροφές φόρων τους πέντε πρώτους μήνες του έτους απλά αυξάνουν το ποσό που πρέπει να επιστραφεί τους υπόλοιπους επτά μήνες.

 

 

 

 

Σε αντίθετη περίπτωση θα επιβαρυνθούν με τα ποσά των εκκρεμών επιστροφών φόρων οι δημοσιονομικοί στόχοι του 2013.


 ΠΙΝΑΚΑΣ 2

 

 

 

 

Για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013, τα συνολικά φορολογικά έσοδα ήταν χαμηλότερα κατά -9,6% σε ετήσια βάση ενώ η μείωση ήταν -3,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος (φυσικών και νομικών προσώπων) ήταν μειωμένα κατά -11,6% σε ετήσια βάση και -7,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Τα συνολικά έσοδα από τον ΦΠΑ ήταν μειωμένα κατά -13,0% σε ετήσια βάση και κατά -3,5% σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Αναμένουμε ότι τόσο οι πρόσφατες ρυθμίσεις για τους εκκρεμείς φόρους καθώς όσο και το γεγονός ότι ήδη διανύουμε την περίοδο υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος φυσικών προσώπων, θα συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των εσόδων.

 

 

 

 

Τα έσοδα του ΠΔΕ για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 αυξήθηκαν κατά 15,3% σε ετήσια βάση και κατά 9,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 ανήλθαν σε €21,9 δισ. μειωμένες κατά -25,2% σε ετήσια βάση και -7,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Οι πρωτογενείς δαπάνες ήταν €18,2 δισ. μειωμένες κατά -11,3% σε ετήσια βάση αλλά και -7,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μηνιαίο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Η πρακτική της συγκράτησης των πρωτογενών δαπανών κάτω από τους μηνιαίους στόχους τους όπως αυτοί ορίζονται στον Προϋπολογισμό 2013 συνεχίζεται όπως φαίνεται και στον Πίνακα 3 που ακολουθεί.


 ΠΙΝΑΚΑΣ 3

 

 

 

 

Οι δαπάνες για τόκους ήταν μειωμένες κατά -66,3% σε ετήσια βάση εξαιτίας της εφαρμογής του PSI τον Μάρτιο του 20127.

 

 

 

 

Οι τόκοι των νέων ομολόγων που εκδόθηκαν τότε, πληρώνονται κάθε Φεβρουάριο ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2013.

 

 

 

 

Οι δαπάνες για τόκους της περιόδου Ιανουαρίου-Μαΐου 2013 εμφανίζουν πολύ μικρή μείωση (-0,8%) σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013-16.

 

 

 

 

Οι δαπάνες του ΠΔΕ μειώθηκαν κατά -12,1% σε ετήσια βάση και κατά -42.3% σε σχέση με τον αντίστοιχο στόχο του ΜΠΔΣ 2013- 16.

 

 

 

 

Ουσιαστικά εδώ έχουμε μια ακόμη επανάληψη της συνηθισμένης πρακτικής μείωσης των δαπανών του ΠΔΕ.

 

 

 

 

Η συνέχιση της συγκεκριμένης πρακτικής δυσχεραίνει τις συνθήκες ρευστότητας στην ελληνική οικονομία.»

 

 

 

Αναλυτικά η μελέτη εδώ:7HMERES_OIKONOMIA

 

 

 

 

Πηγή: Eurobank Research 7 ημέρες ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 

 

Ομάδα Οικονομικών Μελετών

 

Επιμελητής, καθηγητής Γκίκας Χαρδούβελης

Οικονομικός Σύμβουλος Ομίλου Eurobank & Επικεφαλής Οικονομικών Ερευνών

 

 

 

 

Διεύθυνση Τρέχουσας Οικονομικής Ανάλυσης

Πλάτων Μονοκρούσος: Επικεφαλής Διεύθυνσης

Παρασκευή Πετροπούλου: Αναλυτής Αγορών G10

Γαλάτεια Φωκά: Αναλυτής Αναδυόμενων Αγορών

 

 

 

 

Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών & Προβλέψεων
Τάσος Αναστασάτος: Ανώτερος Οικονομολόγος
Ιωάννης Γκιώνης: Ερευνητής Οικονομολόγος
Βασίλης Ζάρκος: Οικονομικός Αναλυτής
Στέλλα Κανελλοπούλου: Ερευνητής Οικονομολόγος
Όλγα Κοσμά: Οικονομικός Αναλυτής
Μαρία Πρανδέκα: Οικονομικός Αναλυτής
Θεοδόσιος Σαμπανιώτης: Οικονομικός Αναλυτής
Θεόδωρος Σταματίου: Ερευνητής Οικονομολόγος

 

 

 

 

Συγγραφείς έρευνας: Θεόδωρος Σταματίου, Θεοδόσιος Σαμπανιώτης, Βασίλειος Ζάρκος 

 

 

 

 

www.mywaypress.gr

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικά Άρθρα