Νικόλαος Νανόπουλος: «Η έκπτωση της Παιδείας, ήταν και θα είναι πάντα δείκτης παρακμής. Η διαφύλαξή της ως θεμελιώδη κοινωνική κατάκτηση και η ενδυνάμωσή της, αποτελούν σήμερα αίτημα των καιρών και απαίτηση της κοινωνίας»

• Μάνος Ελευθερίου: «Ο κόσμος και η πατρίδα μας θα αλλάξει, αν αλλάξει προς το καλύτερο ο καθένας τη ζωή του και, όσο μπορεί, των διπλανών του. Για την ώρα είστε το μάλαμα της πατρίδος. Και το μάλαμα, όπως ξέρετε, δεν πιάνει σκουριά»

 

• Η Eurobank βράβευσε 394 αριστούχους μαθητές και μαθήτριες  για το σχολικό έτος 2011 – 2012 στο πλαίσιο του Προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία»

 

• Ολοκληρωμένες οι ομιλίες–σταθμός των κ.κ. Ν. Νανόπουλου και Μάνου Ελευθερίου

 

 

Την αριστεία ως αποτέλεσμα της προσπάθειας νέων ανθρώπων για επιτυχία και διάκριση τίμησε χθες η Eurobank βραβεύοντας 394 αριστούχους μαθητές και μαθήτριες  για το σχολικό έτος 2011 – 2012 στο πλαίσιο του Προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία».

 

Η εκδήλωση είχε πανηγυρικό χαρακτήρα με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων του Προγράμματος, στο πλαίσιο του οποίου από το 2003 έχουν βραβευτεί 11.800 αριστούχοι μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα.

 

Στην εκδήλωση παρέστη και απηύθυνε χαιρετισμό ο ποιητής κ. Μάνος Ελευθερίου

 

Με το πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», η Eurobank επιβραβεύει κάθε χρόνο τους αριστούχους αποφοίτους με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από κάθε Λύκειο της χώρας, δημόσιο και ιδιωτικό, ημερήσιο και εσπερινό.

 

Στην χθεσινή εκδήλωση βραβεύτηκαν μαθητές και μαθήτριες από την Αττική και από τα νησιά του Αιγαίου που σπουδάζουν στην Αθήνα ενώ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ανάλογες τελετές βράβευσης σε όλες της περιφέρειες της χώρας.

 

Υποδεχόμενος τους αριστούχους μαθητές, ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Νικόλαος Νανόπουλος, τόνισε πως:

 

«Στη δεκάχρονη διαδρομή του Προγράμματος που αντιπροσωπεύει για μας μια πρωτοβουλία κοινωνικής προσφοράς, η οποία προάγει ισχυρές διαχρονικές αξίες. είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε χιλιάδες νέους ανθρώπους που δεν διάλεξαν τον εύκολο δρόμο, αλλά έδωσαν με επιτυχία μια δύσκολη προσωπική μάχη διεκδικώντας τους στόχους και τα όνειρά τους».

 

Ο κ. Νανόπουλος αναφέρθηκε στο θέμα της Παιδείας στη σημερινή συγκυρία της κρίσης, επισημαίνοντας ότι:

 

«Δεν υπάρχουν επιτυχημένες χώρες, ούτε επιτυχημένοι λαοί χωρίς λειτουργικό εκπαιδευτικό σύστημα, και κοινωνική αναγνώριση της μόρφωσης ως κορυφαίας αξίας. Ποτέ δεν υπήρξαν. Η έκπτωση της Παιδείας, ήταν και θα είναι πάντα δείκτης παρακμής. Η διαφύλαξή της ως θεμελιώδη κοινωνική κατάκτηση και η ενδυνάμωσή της, αποτελούν σήμερα αίτημα των καιρών και απαίτηση της κοινωνίας».

 

Απευθυνόμενος στους μαθητές και τις μαθήτριες ο κ. Μάνος Ελευθερίου είπε:

 

«Το μόνο εφόδιο που έχετε μέχρι στιγμής είναι το βάρος και η ομορφιά της νεότητάς σας.

 

Είναι ο ενθουσιασμός για τη μάχη και φυσικά η αθωότητα σας μπροστά στην αήττητη βλακεία, τη ληστεία, την απληστία και ό,τι καταστρέφει τέλος πάντων την ομορφιά ανθρώπων και πόλεων.

 

Μ’ αυτά θα διασταυρωθείτε.

 

Όπως και με ανθρώπους που ομορφαίνουν τον κόσμο και ελπίζουν και διδάσκουν και αγωνίζονται.

 

Μ’ αυτούς είναι η θέση σας».

 

Και καταλήγοντας κάλεσε τους αριστούχους της νέας γενιάς:

 

«Να θυμάστε: Ο κόσμος και η πατρίδα μας θα αλλάξει, αν αλλάξει προς το καλύτερο ο καθένας τη ζωή του και, όσο μπορεί, των διπλανών του. Για την ώρα είστε το μάλαμα της πατρίδος. Και το μάλαμα, όπως ξέρετε, δεν πιάνει σκουριά».

 

 

 

«Μέσα από το Πρόγραμμα, είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε χιλιάδες νέους ανθρώπους που δεν διάλεξαν τον εύκολο δρόμο, αλλά έδωσαν με επιτυχία μια δύσκολη προσωπική μάχη διεκδικώντας τους στόχους και τα όνειρά τους.»

 

Η ομιλία του κ. Νικόλαου Νανόπουλου, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Eurobank, στην   εκδήλωση  «Η Μεγάλη στιγμή για την Παιδεία», την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012 στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος

 

«Εκ μέρους του Ομίλου Eurobank σας καλωσορίζω στη σημερινή μας εκδήλωση και σας ευχαριστώ που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μας.

 

Δέκα χρόνια διακρίσεων και 11.800 αριστούχοι μαθητές που μας έκαναν όλους υπερήφανους.

 

Αυτός είναι ο απολογισμός, και γι’ αυτό η αποψινή μας εκδήλωση έχει ξεχωριστή σημασία.

 

Συμπίπτει με τον εορτασμό των δέκα χρόνων ζωής του Προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία».

 

Ένα Πρόγραμμα που υποστηρίζουμε με πάθος, καθώς για μας αντιπροσωπεύει μια πρωτοβουλία κοινωνικής προσφοράς, που προάγει ταυτόχρονα ισχυρές διαχρονικές αξίες.

 

Σ’ αυτήν τη δεκάχρονη διαδρομή, μέσα από το Πρόγραμμα, είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε χιλιάδες νέους ανθρώπους που δεν διάλεξαν τον εύκολο δρόμο, αλλά έδωσαν με επιτυχία μια δύσκολη προσωπική μάχη διεκδικώντας τους στόχους και τα όνειρά τους.

 

 

 

«Μπορέσαμε να αναδείξουμε, με τη δύναμη του συμβολισμού, τις αξίες που βρίσκονται πίσω από κάθε μεγάλη προσπάθεια, πίσω από κάθε όνειρο που δεν χαρίζεται αλλά κατακτιέται.»

Μπορέσαμε παράλληλα να αναδείξουμε, με τη δύναμη του συμβολισμού, τις αξίες που βρίσκονται πίσω από κάθε μεγάλη προσπάθεια, πίσω από κάθε όνειρο που δεν χαρίζεται αλλά κατακτιέται.

 

Αξίες όπως, η δημιουργική φιλοδοξία και η ευγενής άμιλλα, η διεκδίκηση της επιτυχίας και της διάκρισης, η συνεχής αναζήτηση της ελευθερίας της σκέψης και της γνώσης, που είναι και ο καλύτερος οδηγός για τη βελτίωση των προσωπικών δυνατοτήτων, με μέτρο το ήθος.

 

Όταν δε οι αξίες αυτές εμπνέουν την προσπάθεια νέων ανθρώπων, που δοκιμάζουν τα όρια και τις δυνάμεις τους στο ξεκίνημα της προσωπικής τους διαδρομής, τότε όλοι εμείς ως κοινωνία έχουμε δικαίωμα να λέμε πως, σε πείσμα μιας καθολικής αθυμίας, παραμένουμε δικαιολογημένα αισιόδοξοι.

 

Για μια ακόμα φορά θα ήθελα να ευχαριστήσω την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα, που από την πρώτη στιγμή, υποστήριξαν το Πρόγραμμά μας καθιστώντας έτσι εφικτή την υλοποίησή του.

 

Θα ήθελα ιδιαίτερα όμως να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τους πραγματικούς πρωταγωνιστές της σημερινής εκδήλωσης, εσάς τους αριστούχους που βρίσκεστε σήμερα μαζί μας, αλλά και τους πάνω από 11.800 αριστούχους, που όπως και σεις σήμερα, από το 2003 έδωσαν με τις επιδόσεις και τις επιτυχίες τους πραγματική αξία στο Πρόγραμμά μας.

 

Η επιβράβευση που συμβολικά εμπεριέχεται στην πρωτοβουλία μας είναι μόνο ένα μικρό κίνητρο, μια ενθάρρυνση, ένα μήνυμα αισιοδοξίας για τα χιλιάδες νέα παιδιά, έξω από αυτήν την αίθουσα, που μοχθούν καθημερινά για διάκριση και επιτυχία.

 

Πριν από δέκα χρόνια, όταν αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε αυτό το πρόγραμμα επιβράβευσης της αριστείας, η κατάσταση στη χώρα μας ήταν διαφορετική.

 

Ακόμα και όσοι διέβλεπαν κινδύνους, δεν είχαν υποψιαστεί την ένταση της θύελλας που ερχόταν.

 

 

 

«Σήμερα έχουμε μάθει, με σκληρό τρόπο, ότι η αριστεία δεν τιμήθηκε, δεν αναγνωρίστηκε και δεν αξιοποιήθηκε όσο έπρεπε στον τόπο μας, και αυτή είναι μια από τις θεμελιώδεις αιτίες της κρίσης που ζούμε.»

Σήμερα πια έχουμε μάθει, με σκληρό τρόπο, ότι η αριστεία δεν τιμήθηκε, δεν αναγνωρίστηκε και δεν αξιοποιήθηκε όσο έπρεπε στον τόπο μας, και αυτή είναι μια από τις θεμελιώδεις αιτίες της κρίσης που ζούμε.

 

Μιας κρίσης που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά είναι και βαθιά κρίση θεσμών και αξιών, που θα πρέπει ως κοινωνία με ειλικρίνεια και τόλμη πρώτα να παραδεχτούμε, ώστε να μπορέσουμε να αντιδράσουμε αποτελεσματικά.

 

Δυστυχώς σήμερα, οι νέοι μας, χωρίς να είναι υπεύθυνοι, βιώνουν πιο έντονα και με δραματικό τρόπο, τις συνέπειες αυτής της βαθιάς κρίσης στην οποία έχει εμπλακεί η χώρα.

 

Δικαιολογημένα νοιώθουν αβεβαιότητα, ανασφάλεια, απογοήτευση, εισπράττουν αντιφατικά μηνύματα και βασανίζονται από αναπάντητα ερωτήματα.

 

Η απάντηση όμως σε όλα αυτά δεν είναι η αδιέξοδη αμφισβήτηση, η άρνηση και η οπισθοδρόμηση.

 

Η απάντηση είναι όλα αυτά που σας έφεραν σήμερα εδώ!

 

Η προσήλωση στους στόχους, η συστηματική προσπάθεια, η αριστεία και η διάκριση, ως επιστέγασμα μιας ατομικής διαδρομής.

 

Σε αυτήν την περίοδο κρίσης, η Παιδεία και το εκπαιδευτικό μας σύστημα υφίστανται πολλαπλές πιέσεις περνώντας τη δική τους δοκιμασία.

 

Απειλείται ευθέως το επίπεδο και η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και ακόμα περισσότερο κινδυνεύει με απαξίωση το ίδιο το αγαθό της Παιδείας.

 

Η Παιδεία κινδυνεύει μέσα από την κοινωνική αδιαφορία να χάσει το ρόλο της, αποδυναμώνοντας και υπονομεύοντας έτσι με δραματικό τρόπο την προσπάθεια, όχι μόνο των νέων αλλά όλης της κοινωνίας, να αμυνθεί και κυρίως να αναδομήσει το μέλλον και τις προοπτικές της.

 

Σήμερα, η χώρα μας, καταβάλλει μια τεράστια προσπάθεια για την έξοδο από την κρίση και την επιστροφή στην ανάπτυξη.

 

 

 

«Οφείλουμε όλοι να απελευθερώσουμε και πάλι το δημιουργικό πνεύμα της κοινωνίας, ξαναβρίσκοντας την εμπιστοσύνη μας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.»

Προσβλέπουμε όλοι σε μια νέα αρχή, οραματιζόμαστε μια νέα εποχή προόδου και ευημερίας, και προωθούμε τις μεγάλες αλλαγές και ανατροπές  που θα διαμορφώσουν ένα θετικό περιβάλλον ευκαιριών και προοπτικής.

 

Δεν είναι εύκολο.

 

Εκτός από την αναγνώριση των σφαλμάτων και διόρθωση των λαθών, ή υπερβολών του παρελθόντος,  οφείλουμε όλοι να απελευθερώσουμε και πάλι το δημιουργικό πνεύμα της κοινωνίας, ξαναβρίσκοντας την εμπιστοσύνη μας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.

 

Δεν υπάρχουν επιτυχημένες χώρες, ούτε επιτυχημένοι λαοί χωρίς λειτουργικό εκπαιδευτικό σύστημα, και κοινωνική αναγνώριση της μόρφωσης ως κορυφαίας αξίας.

 

Ποτέ δεν υπήρξαν.

 

Η έκπτωση της Παιδείας, ήταν και θα είναι πάντα δείκτης παρακμής.

 

Η διαφύλαξή της ως θεμελιώδη κοινωνική κατάκτηση και η ενδυνάμωσή της, αποτελούν σήμερα αίτημα των καιρών και απαίτηση της κοινωνίας.

 

 

 

«Η εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να είναι εμπλουτισμένη με διαχρονικές αξίες και δημιουργικά μηνύματα για να κινητοποιηθούν οι ζωτικές δυνάμεις μιας κοινωνίας και να προσανατολισθούν στη δημιουργία ευκαιριών για τους ικανούς και τους άξιους.»

Ζούμε σε ένα παγκοσμιοποιημένο και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου τα άλματα της επιστήμης και οι ραγδαίες εξελίξεις ανατρέπουν τα δεδομένα, δημιουργώντας συνεχώς καινούργια.

 

Κλειδί σε ένα τέτοιο περιβάλλον για τη διεκδίκηση της προόδου και της ευημερίας είναι η απόκτηση της γνώσης – αλλά και της Παιδείας – και η εκ παραλλήλου διάπλαση του χαρακτήρα, που και αυτός μορφοποιείται και αναπτύσσεται μέσα από την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, που οφείλει να είναι εμπλουτισμένη με διαχρονικές αξίες και δημιουργικά μηνύματα.

 

Έτσι μόνον μπορούν να κινητοποιηθούν οι ζωτικές δυνάμεις μιας κοινωνίας και να προσανατολισθούν στη δημιουργία ευκαιριών για τους ικανούς και τους άξιους.

 

Κυρίες και κύριοι,

 

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι όλοι οι άνθρωποι του τραπεζικού μας Οργανισμού ενστερνιζόμαστε τις ιδέες αυτές και προσπαθούμε να τις μετουσιώνουμε καθημερινά σε πράξη.

 

Οι 18.000 και πλέον άνθρωποί μας διακρίνονται καθημερινά για το ζήλο και τη συνέπειά τους, τη διαρκή προσπάθεια βελτίωσης των προσωπικών τους ικανοτήτων, καθώς και την επιδίωξη της ποιότητας και του καλύτερου αποτελέσματος, πάντα με ήθος και δημιουργική φιλοδοξία.

 

Όλα αυτά τα χρόνια δημιουργήσαμε χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας για νέους ανθρώπους, με ταλέντο και με έντονη την ανάγκη της δημιουργίας και της βελτίωσης των ικανοτήτων τους.

 

Λειτουργούμε πάντα με γνώμονα  δύο θεμελιώδεις παράγοντες που αντανακλούν τις αρχές και αξίες του Ομίλου μας: την αξία της συνεχούς προσπάθειας και την αξία της αναγνώρισης και της επιβράβευσης της συνεισφοράς του καθένα στη συλλογική επιτυχία.

 

Οι αξίες αυτές δεν μπορούν παρά να έχουν κεντρικό ρόλο σ’ ένα αξιοκρατικό και ανθρωποκεντρικό σύστημα, όπως αυτό που έχουμε θεμελιώσει.

 

Παράλληλα, αισθανόμαστε πως, στο πλαίσιο των πολυσχιδών δραστηριοτήτων μας, έχουμε την υποχρέωση της θετικής και ουσιαστικής κοινωνικής συνεισφοράς.

 

Γι’ αυτό και υποστηρίζουμε συγκεκριμένα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σε τομείς όπως είναι η Παιδεία, ο Πολιτισμός, ο Αθλητισμός, το Περιβάλλον και η Κοινωνία.

 

Ιδιαίτερα για τους νέους υλοποιούμε με συνέπεια μια σειρά πρωτοβουλιών και προγραμμάτων που εστιάζουν στις ανάγκες της εποχής.

 

Αξίζει να αναφερθώ ιδιαίτερα στην πρωτοβουλία που ανακοινώσαμε πρόσφατα σε συνεργασία με το Corallia για την ώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας.

 

Επίσης, να αναφέρω το πρόγραμμα  KAINOTOMEIS.GR που υλοποιούμε για δεύτερη χρονιά σε συνεργασία με τον ΣΕΒ και έχει ως στόχο την ανάδειξη καινοτόμων ιδεών και νέων ερευνητών στη χώρα μας.

 

Το πρόγραμμα υποτροφιών του Alba και του Πανεπιστημίου Πειραιώς καθώς και το πρωτοποριακό πρόγραμμα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης των νέων μέσα από την ιστοσελίδα MONEYPEDIA.GR που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με το  Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

Για εμάς στην Eurobank η κατάρτιση των νέων, και η δημιουργία ευκαιριών ανάδειξης των ικανοτήτων τους, αποτελούν την πιο κρίσιμη προτεραιότητα – το οξυγόνο για την προοπτική και την ευημερία του τόπου μας.

 

Στη σημερινή μας εκδήλωση έχουμε την χαρά να βραβεύουμε 394 νέους και νέες από την Αττική και από νησιά του Αιγαίου που σπουδάζουν στην Αθήνα.

 

Για το σχολικό έτος 2011 – 2012 έχουμε συνολικά βραβεύσει 1.169 αριστούχους μαθητές από όλη την Ελλάδα σε ειδικές τελετές σε όλη την επικράτεια.

 

Θα ήθελα και πάλι να σας συγχαρώ και να σας ευχαριστήσω γιατί μας δίνετε την δυνατότητα να αισιοδοξούμε.

 

Θα ήθελα επίσης να συγχαρώ τους δασκάλους και τους γονείς σας που στέκονται δίπλα σας, αφανείς ήρωες και συμπαραστάτες, στηρίζοντας τις προσπάθειές σας και ενθαρρύνοντας τα όνειρά σας.

 

Σας ευχαριστώ όλους για την παρουσία σας και σας εύχομαι καλή επιτυχία στις σπουδές σας.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα έναν διακεκριμένο άνθρωπο των ελληνικών γραμμάτων, τον ποιητή κ. Μάνο Ελευθερίου που αποδέχθηκε την πρόσκλησή μας και μας τιμά με την παρουσία του.»

 

 

Η ομιλία του κ. Μάνου Ελευθερίου, στην εκδήλωση βράβευσης αριστούχων απόφοιτων λυκείων Nομού Αττικής, από το Πρόγραμμα ΕΚΕ της Eurobank «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία».

 

 

 

«Μην αφήσετε να σας ξεφύγει άνθρωπος με ήθος. Αλλιώς θα βαθμολογηθείτε με μηδέν! Αν έχετε την ευλογία των ουρανών και ακτινογραφήσετε κάποιον ότι πράγματι έχει ήθος, κρατήστε τον για φίλο.»

 

 

INFO Photo

O ποιητής κ. Μάνος Ελευθερίου κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή βράβευσης των αριστούχων μαθητών του σχολικού έτους 2011-2012, στο πλαίσιο του προγράμματος της Eurobank «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», Αθήνα 4 Δεκεμβρίου 2012.

 

 

Λόγος παρηγορητικός

«Αυτός που θα σας πει δύο λόγια δεν υπήρξε άριστος ως μαθητής.

 

Στο Λύκειο της εποχής μου άριστος ήμουν μόνο στη γυμναστική.

 

Στο τέλος, φαίνεται ότι ο γυμναστής συμβουλεύτηκε τον βαθμό που είχα στα μαθηματικά και με βαθμολόγησε κι αυτός με 11΄!

 

Δεν με είχε προσέξει.

 

Δύο άριστοι συμμαθητές μου, οι οποίοι είχαν στοιχηθεί πίσω από μένα, λόγω ύψους, ενώ ήταν άθλιοι στη γυμναστική, τιμήθηκαν με το 20΄!

 

Δεν ήταν η μόνη αδικία στη ζωή μου.

 

Αργότερα, περίπτωση να αριστεύσω κάπου μάλλον δεν υπήρξε.

 

Αν αρίστευσα δεν το πήρα είδηση!

………………………

 

 

 

«Οι γονείς σας, χωρίς να το υποψιάζεστε, και αδιάφορο αν εσείς πιστεύετε η όχι, οι γονείς σας, λοιπόν: «Προσεύχονται ακόμη για σας».»

Όλοι σκεπτόμαστε τι χαρά και υπερηφάνεια νιώθουν για σας οι γονείς και οι δάσκαλοί σας, ειδικά σήμερα, όπου σας υποδέχεται μ’ ένα δώρο η Eurobank.

 

Και για να παραλλάξω λίγο τον εξαίσιο στίχο που Νίκου  Εγγονόπουλου, να ξέρετε: οι γονείς σας, χωρίς να το υποψιάζεστε, και αδιάφορο αν εσείς πιστεύετε η όχι, οι γονείς σας, λοιπόν: «Προσεύχονται ακόμη για σας».

………………………….

 

 

 

«Μην αφήσετε να σας ξεφύγει άνθρωπος με ήθος. Αλλιώς θα βαθμολογηθείτε με μηδέν! Αν έχετε την ευλογία των ουρανών και ακτινογραφήσετε κάποιον ότι πράγματι έχει ήθος, κρατήστε τον για φίλο.»

Ελπίζω να είχατε την πρόνοια να δημιουργήσετε στέρεες φιλίες στα σχολικά σας χρόνια.

 

Αυτές θα σας μείνουν πιστές ως το τέλος.

 

Φιλίες θα δημιουργήσετε και στον στρατό.

 

Μην αφήσετε να σας ξεφύγει άνθρωπος με ήθος.

 

Αλλιώς θα βαθμολογηθείτε με μηδέν!

 

Αν έχετε την ευλογία των ουρανών και ακτινογραφήσετε κάποιον ότι πράγματι έχει ήθος, κρατήστε τον για φίλο.

 

Βλέπετε μπήκα κι εγώ στην βιοτεχνία των συμβουλών.

 

Προπάντων μην σας παρασύρει το προπέτασμα της αστραφτερής δημόσιας εικόνας ορισμένων.

 

Σιγουρευτείτε πρώτα ότι έχει ήθος.

 

Αυτό ισχύει και για τις πολιτικές σας επιλογές.

…………………….

 

 

 

 

Η πατρίδα μας, από τα αρχαία χρόνια, με τον Ξένιο Δία, επικεφαλής, μέχρι τις νεότερες μέρες, έδειξε ότι και σύνεση έχει και μεγαλοψυχία.

Ασφαλώς ανάμεσα στους Έλληνες και Ελληνίδες αριστούχους θα υπάρχουν κοπέλες και αγόρια από ξένες χώρες.

 

Το ότι κατ’ αρχήν διάλεξαν τον τόπο μας και στη συνέχεια αρίστευσαν στη γλώσσα μας, είναι παρήγορο και ελπιδοφόρο.

 

Οι νέες γενεές της ανθρωπότητας προετοιμάζουν την παγκόσμια αλληλεγγύη.

 

Και η πατρίδα μας, από τα αρχαία χρόνια, με τον Ξένιο Δία, επικεφαλής, μέχρι τις νεότερες μέρες, έδειξε ότι και σύνεση έχει και μεγαλοψυχία.

 

Καλώς ήλθαν όλοι τους!

………………………..

 

 

 

«Μαγιά» είναι και τα βιβλία που σας περιμένουν.

Θα’ θελα να σας χαιρετίσω μ’ ένα έμμετρο, ίσως, παραμύθι, καθώς αποχαιρετάτε, ας πούμε, την εφηβική σας ηλικία ή με όσα είπε ο Ελευθέριος Βενιζέλος στους στρατιώτες του 1912, όταν ξεκινούσαν για τις φονικές μάχες των Βαλκανικών Πολέμων.

 

Θα τρομάζετε ίσως.

 

Κι αυτή η γιορτή θα βάραινε ανεπίτρεπτα.

 

Εκτός αυτού η κλεψύδρα του χρόνου διαρκώς λιγοστεύει.

 

Ασφαλώς τώρα είστε χορτασμένοι από τις τέσσερις πράξεις των μαθηματικών, τα θεϊκά λόγια των αρχαίων συγγραφέων,  τα ρητά των οποίων χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα κάθε κάλπης, τα σύμβολα της Γεωμετρίας και της Φυσικής και βέβαια τα θρησκευτικά και ιστορικά γεγονότα, όσα κλείνουν τις ελπίδες και τις περιπέτειες  των λαών που στα σχολικά βιβλία αναφέρονται αναγκαστικά, σε τρεις προτάσεις.

 

Αυτή είναι η «μαγιά» που κρατάτε για την ώρα.

 

«Μαγιά» είναι και τα βιβλία που σας περιμένουν.

…………………..

 

 

 

Όσοι από σας μείνετε στην Ελλάδα, να ξέρετε από τώρα ότι η πατρίδα μας είναι κατάκοιτη και ανασαίνει με τα σωληνάκια. Στο χέρι σας είναι να μην τραβήξετε τα σωληνάκια. Θα γίνει καλά!

Όσοι από σας μείνετε στην Ελλάδα, να ξέρετε από τώρα ότι η πατρίδα μας είναι κατάκοιτη και ανασαίνει με τα σωληνάκια.

 

Στο χέρι σας είναι να μην τραβήξετε τα σωληνάκια. Θα γίνει καλά!

 

Και αν σας πουν να φύγετε, γιατί ο τόπος των προγόνων σας έγινε ξαφνικά περιουσία ξένων γαιοκτημόνων, όπως θέλουν να διώξουν την πανάρχαιη φυλή των ιθαγενών γουαρανί καϊκοβά, της Βραζιλίας, μόλις πριν από λίγες μέρες, ίσως αναγκασθείτε να μην πείτε σαν κι αυτούς ότι θα αυτοκτονήσει ομαδικά ολόκληρη η φυλή αν γίνει κάτι τέτοιο, αλλά να επαναλάβετε εκείνο το περιλάλητο: « Μολών λαβέ»!

…………………………

 

 

 

Πολλοί από σας θα γίνετε αστέρια σε ό,τι διαλέξετε. Στο χέρι σας είναι να διατηρηθεί το φως σ’ αυτό το αστέρι.

Το μόνο εφόδιο που έχετε μέχρι στιγμής είναι το βάρος και η ομορφιά της νεότητάς σας.

 

Είναι ο ενθουσιασμός για τη μάχη και φυσικά η αθωότητα σας μπροστά στην αήττητη βλακεία, τη ληστεία, την απληστία και ό,τι καταστρέφει τέλος πάντων την ομορφιά ανθρώπων και πόλεων.

 

Μ’ αυτά θα διασταυρωθείτε.

 

Όπως και με ανθρώπους που ομορφαίνουν τον κόσμο και ελπίζουν και διδάσκουν και αγωνίζονται.

 

Μ’ αυτούς είναι η θέση σας.

 

Σε δύσκολη στιγμή δεν θα σας σώσει κανένα αρχαίο ρητό, που αποστηθίσατε με κόπο, και τίποτα απ’ αυτά τα μεγαλόστομα τα οποία ναι μεν ορισμένα ειπώθηκαν σε δύσκολες ώρες του έθνους, αλλά χρησιμοποιήθηκαν αργότερα για άλλους σκοπούς.

 

Πολλοί από σας θα γίνετε αστέρια σε ό,τι διαλέξετε.

 

Στο χέρι σας είναι να διατηρηθεί το φως σ’ αυτό το αστέρι.

 

Και μακάρι κάποιος ή κάποια από σας να αξιωθεί και να τιμηθεί με το βραβείο NOBEL.

 

Και να θυμάστε: Ο κόσμος και η πατρίδα μας θα αλλάξει, αν αλλάξει προς το καλύτερο ο καθένας τη ζωή του και, όσο μπορεί, των διπλανών του.

 

Για την ώρα είστε το μάλαμα της πατρίδος. Και το μάλαμα, όπως ξέρετε, δεν πιάνει σκουριά.»

 

Ευχαριστώ.

 

Μάνος Ελευθερίου

Νοέμβριος 2012

 

 

INFO Photo

O Διευθύνων Σύμβουλος της  Eurobank κ. Νικόλαος Νανόπουλος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή βράβευσης των αριστούχων μαθητών του σχολικού έτους 2011-2012, στο πλαίσιο του προγράμματος της Eurobank «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», Αθήνα 4 Δεκεμβρίου 2012.

 

 

 

INFO Photo

Στιγμιότυπο από την τελετή βράβευσης των αριστούχων μαθητών του σχολικού έτους 2011-2012, στο πλαίσιο του προγράμματος της Eurobank «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», Αθήνα 4 Δεκεμβρίου 2012.

 

 

www.mywaypress.gr

 

 

Σχετικά Άρθρα