G. Moundreas: “Αυξάνεται η συμμετοχή των Private Equity Funds και των Hedge Funds που επενδύουν στην ναυτιλία εκμεταλλευόμενα τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και τις νέες τεχνολογίες στα πλοία ECO Design”
• «Τα ECO Design πλοία προτιμώνται από τους ναυλωτές καθώς η οικονομία από την μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στην παρούσα φάση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα»
• «Από το 2005 οι τιμές των καυσίμων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο μία αύξηση της τάξης του 16% ενώ το κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει περίπου το 75% των εξόδων ενός πλοίου, διπλάσιο ποσοστό συγκριτικά με πριν 10 χρόνια»
Κυκλοφόρησε η εβδομαδιαία έκθεση της GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A με την ανασκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς και του οικονομικού περιβάλλοντος, η οποία αναλυτικά αναφέρει:
« Όσο πλησιάζει ο καιρός για τις εκλογές στη Γερμανία, τόσο τα EconoPolitics αρχίζουν και επανέρχονται με ιδιαίτερη δυναμική.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιστολή του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, Wolfgang Soible, προς τον συνάδελφό του, υπουργό οικονομίας Filip Resler, επισημαίνοντας την ανάγκη οι χώρες που βρίσκονται σε κρίση να υποστηριχθούν και διμερώς σε θέματα ανάπτυξης, μέσω της κρατικής Γερμανικής τράπεζας επενδύσεων KfW.
Ορισμένοι αρχίζουν και κάνουνε λόγο για αλλαγή στρατηγικής από τη Γερμανία αφού ο Soible στην πρόσφατη συνάντηση του με τον Πορτογάλο ομόλογο του τάχθηκε υπέρ της πολιτικής της ανάπτυξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κύρια αιτία για την αλλαγή αυτή της Γερμανικής κυβέρνησης είναι τα υψηλά και ανησυχητικά επίπεδα της ανεργίας και ιδιαίτερα στο Νότο αλλά εμείς να προσθέσουμε την πίεση που νοιώθει η Γερμανία από την Διεθνή οικονομική κοινότητα, εντός και εκτός Ευρώπης, στο να αλλάξει πολιτική.
Γεγονός είναι πως η οικονομία της Ευρωζώνης έχει συρρικνωθεί για έξη συνεχόμενα τετράμηνα και σύμφωνα με την S&P το 2013 θα παραμένει σε ύφεση.
Η Financial Times σε πρόσφατο άρθρο τους τονίζουν για άλλη μία φορά πως η λιτότητα απέτυχε σε Ευρωζώνη και Βρετανία.
Πρόκειται για μία μεγάλη γκάφα των Ευρωπαίων με μακροπρόθεσμες ζημιές αλλά ποτέ δεν είναι αργά για αλλαγή πορείας.
Η Deutsche Bank προειδοποιεί ότι μείζον ζήτημα για την πολιτική σταθερότητα στην Ευρωζώνη είναι η ανεργία καθώς η ανεργία μειώνει και την θητεία των κυβερνήσεων στις αδύναμες χώρες υπενθυμίζοντας ότι από όταν ξεκίνησε η κρίση σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις έχουν αλλάξει με εξαίρεση της Γερμανίας, Αυστρίας και Λουξεμβούργου οι οποίες έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας στην Ευρωζώνη.
Δραματική προειδοποίηση στην Ευρωζώνη από την Παγκόσμια Τράπεζα απευθύνει ο ίδιος ο Πρόεδρος της, Jim Yong Kim, τονίζοντας την αναγκαιότητα για μία πραγματική τραπεζική ενοποίηση και επιβεβαιώνει τις δυσοίωνες προβλέψεις για την Ευρωζώνη τοποθετώντας την ύφεση στο – 0,2% το 2013.
Πρόσφατα και για πολλοστή φορά ο Draghi επίσης επεσήμανε ότι η λύση στην κρίση είναι περισσότερη και όχι λιγότερη Ευρώπη.
Στην τρίτη κατά σειρά πτωτική αναθεώρηση για την ανάπτυξη της Παγκόσμιας οικονομίας για το 2013 και 2014 προέβη ο ΟΗΕ, εκτιμώντας την ανάπτυξη στο 2,3% φέτος και 3,1% το 2014.
Οι λόγοι για την αναθεώρηση είναι πρωτίστως η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη, τα δημοσιονομικά προβλήματα στις ΗΠΑ αλλά και νέοι κίνδυνοι, όπως οι δυνητικά βλαβερές συνέπειες των μέτρων νομισματικής πολιτικής που έλαβε η Ιαπωνία.
Για την Ιαπωνία όμως αναθεώρησε θετικά την ανάπτυξη στο 1,3% φέτος και 1,6% το 2014.
Απροκάλυπτα η BofA, δήλωσε ότι το εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας δεν είναι αυτό που ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες, τα $ 61 δισ., αλλά το ένα δέκατο αυτού, δηλαδή $ 6 δισ., αφού ληφθούν υπόψη και οι πλαστές συναλλαγές που χρησιμοποιήθηκαν για να συγκαλύψουν τη ροή «ζεστού χρήματος».
Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσό που έχει καταγραφεί σε 1ο τετράμηνο από το 2004, με το πλεόνασμα να συρρικνώνεται αντί να τριπλασιάζεται σε σχέση με πέρυσι, μία ένδειξη ότι η παγκόσμια ζήτηση περιορίζεται παρά αυξάνεται για τη Κίνα.
Οι εκτιμήσεις της BofA υπογραμμίζουν το μέγεθος των πιθανών αποκλίσεων στα στοιχεία για το εμπόριο, τα οποία αμφισβητούνται από τους αναλυτές και δημιουργούν περεταίρω σκεπτικισμό σχετικά με τα Κινεζικά στοιχεία, από αυτά για το ΑΕΠ μέχρι και για τις θέσεις εργασίας.
Την Παρασκευή 24 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 826 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,350 μονάδες με $ 5,271 την ημέρα, BPI 854 μονάδες στα $ 6,801 την ημέρα, BSI 857 μονάδες στα $ 8,965 την ημέρα και BHSI 546 μονάδες στα $ 8,084 την ημέρα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ναυλώσεων της Noble Group, μέχρι και τους 2 πρώτους μήνες του έτους ήτανε αρκετά αισιόδοξος για την αντιστροφή της αρνητικής τάσης στην ναυτιλία από τα τέλη του 2013, αλλά τους τελευταίους 2 μήνες με την αύξηση των νέων παραγγελιών η αισιοδοξία του έχει αρχίσει και μετριάζεται.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η αγορά έχει φτάσει στα χαμηλότερα της σημεία και πως δεν πρόκειται να πέσει άλλο.
Αν κάποιος θέλει να αγοράσει πλοία είναι η καλύτερη στιγμή αλλά θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να περιμένει κάποιο διάστημα πριν αρχίσει να αναγνωρίζει σημαντικά κέρδη.
Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει μία συζήτηση σχετικά με την αύξηση των παραγγελιών τους τελευταίους 2 μήνες, ιδιαίτερα όταν στην παρούσα φάση υπολογίζεται ότι ο Παγκόσμιος στόλος παρουσιάζει 20% υπέρ-προσφορά και κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να μειώσουν τον ρυθμό των νέων παραγγελιών.
Ο αντίλογος όμως και ουσιαστικά η πραγματικότητα είναι αυτή που ανάφερε και ο επικεφαλής των ναυλώσεων της Noble Group, δηλαδή ότι είναι η καλύτερη στιγμή για να επενδύσει κανείς σε νέες παραγγελίες οι οποίες θα είναι και για ECO πλοία.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ενώ παραδοσιακές τράπεζες όπως HSBC, Lloyds, RBS και άλλες προσπαθούν να μειώσουν τις δανειακές τους εκθέσεις στην ναυτιλία, αυξάνεται η συμμετοχή των Private Equity Funds και των Hedge Funds που επενδύουν στην ναυτιλία εκμεταλλευόμενα τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και τις νέες τεχνολογίες στα πλοία, ECO Design, στοχεύοντας σε κέρδη όχι μόνο από την προσδοκώμενη υπεραξία των πλοίων αλλά και από τα έσοδα των πλοίων σε εύλογο χρονικό ορίζοντα.
Να επισημάνουμε πως ενώ κάποιοι ισχυρίζονται ότι θα πρέπει να μειωθούν οι παραγγελίες ώστε να εξυγιανθεί το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης, οι πλοιοκτήτριες εταιρίες οι οποίες λειτουργούν σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον προσπαθώντας να αυξήσουν την κερδοφορία τους και να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη εκμεταλλεύονται τις χαμηλές τιμές για νέες παραγγελίες σε ECO Design πλοία δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα προτιμώνται από τους ναυλωτές καθώς η οικονομία από την μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στην παρούσα φάση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως από το 2005 οι τιμές των καυσίμων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο μία αύξηση της τάξης του 16% ενώ το κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει περίπου το 75% των εξόδων ενός πλοίου, διπλάσιο ποσοστό συγκριτικά με πριν 10 χρόνια.
Σύμφωνα με την DNB Markets, θυγατρική της DNB, της μεγαλύτερης Νορβηγικής τράπεζας, το 2013 η αύξηση του στόλου για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι περίπου 7% και για το 2014 περίπου 4,5%.
Παράλληλα αναφέρει πως η αύξηση του ton-mile demand, η οποία προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του μεγέθους των φορτίων με την απόσταση μεταφοράς, θα αυξηθεί κατά 10% το 2013, ξεπερνώντας έτσι την αύξηση του στόλου για πρώτη φορά μετά από τα τελευταία 6 χρόνια.
Αρκετά πιο έντονα από το προηγούμενο διάστημα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.»
www.mywaypress.gr