G. Moundreas: Tα «Abenomics» αποδίδουν άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα! – Oι τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις στην ναυτιλία και η δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς χαμένους
Kυκλοφόρησε σήμερα η εβδομαδιαία ανασκόπηση της gmoundreas, με ενδιαφέρουσα καταγραφή των νέων εξελίξεων του οικονομικού και ναυτιλιακού περιβάλλοντος. Η ανάλυση αναφέρει οτι:
« Στην πρόσφατη έρευνα της Fitch με τη συμμετοχή διαχειριστών κεφαλαίων ύψους € 8,6 τρισ.,αποτυπώνεται η ανησυχία των επενδυτών για την Ευρώπη αφού σύμφωνα με τους επενδυτές τα χειρότερα της Ευρωπαϊκής κρίσης δεν έχουν περάσει ενώ η άνοδος των αγορών δεν αντανακλά την αδυναμία της Ευρωζώνης, εστιάζοντας μάλιστα στο υψηλό ποσοστό ανεργίας.
Η HSBC υποστηρίζει ότι υπάρχει μία αδικαιολόγητα υπέρμετρη αισιοδοξία στην Ευρωζώνη αφού η ίδια θεωρεί ότι η Ευρώπη δεν έχει διανύσει ούτε τα μισά της κρίσης.
Αιτιολογεί την αισιοδοξία των αναλυτών στο γεγονός ότι το μεγάλο ρίσκο της κατάρρευσης του Ευρώ, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι, έχει συρρικνωθεί σημαντικά και όχι ότι η Ευρώπη θα έχει σε σύντομο χρονικό διάστημα ισχυρή ανάπτυξη.
Η Janet Ηenry, επικεφαλής οικονομολόγος της HSBC για την Ευρωπαϊκή οικονομία, δήλωσε ότι ένα πιο αδύναμο Ευρώ θα βοηθούσε την αντιστροφή του κλίματος, ωστόσο δεν αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα.
Η παγκόσμια ζήτηση είναι πολύ πιο σημαντική από τις νομισματικές ισοτιμίες και αναφέρει χαρακτηριστικά πως δεν έχει καμία σημασία το να έχει το πιο ανταγωνιστικό νόμισμα στον κόσμο, αν δεν συνοδεύεται από παγκόσμια ανάπτυξη.
Ο στενός συνεργάτης της Merkel και σοφός, Peter Bofinger, παραδέχεται ότι η Ευρωπαϊκή οικονομία είναι σε στασιμότητα, η πολιτική της λιτότητας θα πρέπει να περιοριστεί και η ΕΚΤ να ενισχύσει τις προσπάθειες της για στήριξη της οικονομίας καθώς όχι μόνο δεν έχει ξεπεραστεί η κρίση αλλά έχει επεκταθεί στον πυρήνα της Ευρωζώνης.
Η Ευρωζώνη παραμένει σε ύφεση το 1ο τρίμηνο του έτους, καθώς το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 0,2% ύστερα από μείωση 0,6% τα τέλη του 2012.
Σύμφωνα με την Eurostat, το ΑΕΠ των 27 της Ε.Ε μειώθηκε κατά 0,1% το 1ο τρίμηνο του 2013, προερχόμενο από μείωση 0,5% το 4ο τρίμηνο του 2012.
Το 1ο τρίμηνο, η Γερμανία αναπτύχθηκε μόλις 0,1% ενώ η Γαλλία συρρικνώθηκε κατά 0,2%.
Την ίδια στιγμή το Ιταλικό όπως και το Ισπανικό ΑΕΠ υποχώρησαν κατά 0,5%, και της Πορτογαλίας 0,3%.
Το Βέλγιο κατάφερε να εμφανίσει οριακή ανάπτυξη 0,1%, στην Αυστρία παρέμεινε αμετάβλητο ενώ στη Φινλανδία καταγράφηκε μικρή υποχώρηση 0,1%.
Ενώ η Ευρωζώνη παλεύει με τη λιτότητα, το έλλειμμα στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά $ 642 δισ. που αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ.
Βασική αιτία για την απροσδόκητη βελτίωση είναι τα μεγαλύτερα φορολογικά έσοδα τόσο από φυσικά όσο και από νομικά πρόσωπα και η ανάκαμψη της οικονομίας επιτρέπει μεγαλύτερη αισιοδοξία για τα δημοσιονομικά των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις, το Αμερικανικό έλλειμμα θα μειωθεί περαιτέρω στο 3,4% του ΑΕΠ το 2014 και 2,1% του ΑΕΠ τον επόμενο χρόνο.
Στην Κίνα, η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε 9,3% τον Απρίλιο σε ετήσια βάση, υψηλότερα από την αύξηση κατά 8,9% τον Μάρτιο.
Η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε επίσης 0,87% τον Απρίλιο σε σχέση με το Μάρτιο.
Η BofA αναθεώρησε πτωτικά τις προβλέψεις για την Κίνα το 2013 στο 7,6% από 8% προηγουμένως, λόγω της αδύναμης εξωτερικής ζήτησης. Την ίδια στιγμή, τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης των G7, κατέγραψε η Ιαπωνία το 1ο τρίμηνο, 3,5% σε ετήσια βάση, με ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες, 0,9% και αύξηση των εξαγωγών 3,8% για το τρίμηνο, αποδεικνύοντας ότι τα «Abenomics» αποδίδουν άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα!
Την Παρασκευή 10 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 841 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,326 μονάδες με $ 5,287 την ημέρα, BPI 930 μονάδες στα $ 7,588 την ημέρα, BSI 883 μονάδες στα $ 8,921 την ημέρα και BHSI 554 μονάδες στα $ 8,175 την ημέρα.
Στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας, η εικόνα ουσιαστικά παραμένει η ίδια, με τον BDI να παρουσιάζει ισχυρά σημάδια αντίστασης περί των + 800 μονάδων αλλά με την πεποίθηση από την ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα να παραμένει ότι από το 2014 η αγορά θα αρχίσει να βελτιώνεται σιγά – σιγά.
Η Moody’s Investors στην τελευταία της ανάλυση / έκθεση για τον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας, εστιάζει σε τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις.
Η ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών, οι εξελίξεις στο σχεδιασμό των πλοίων και η υποχώρηση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ μπορούν να αλλάξουν σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο για τις ναυτιλιακές εταιρίες παγκοσμίως και για τις εισηγμένες να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα τα επόμενα 5 χρόνια.
Σύμφωνα με τον οίκο, κάθε μία από τις παραπάνω εξελίξεις θα επηρεάσει διαφορετικά τον κάθε κλάδο της ναυτιλίας – ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και εμπορευματοκιβωτίων – δημιουργώντας μία δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς χαμένους.
Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο οίκος αναφέρει πως οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και το υψηλότερο κόστος καυσίμων είναι ισχυρά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες ώστε να προβούν σε παραγγελίες οικολογικών πλοίων χαμηλής κατανάλωσης αφού αυτό θα τους βοηθήσει να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος.
Να επισημάνουμε σε αυτό στο σημείο τις δηλώσεις ναυλωτών αλλά και τραπεζών, όπως έχουμε επισημάνει σε παλαιότερες επισκοπήσεις, ότι προτεραιότητα στις ναυλώσεις και στις χρηματοδοτήσεις θα δίνονται σε ECO πλοία.
Αν και αυτή η τάση είναι κοινή για όλους τους κλάδους, αντιπροσωπεύει μία συγκεκριμένη πρόκληση για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι υψηλός και οι χρηματοδοτικές συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες.
Για τα δεξαμενόπλοια ο οίκος επισημαίνει ότι η αλλαγή στα πρότυπα του εμπορίου λόγω της πτώσης των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ έχει αρνητικές επιπλοκές με αποτέλεσμα την πτωτική πορεία των ναύλων.
Παράλληλα, για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αναφέρει πως η μερική ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών και η αύξηση των εισοδημάτων στην Ασία αλλάζουν το πρότυπο στο εμπόριο των ενδιάμεσων προϊόντων με αρνητικές επιπλοκές στον κλάδο.
Αυξημένος ήτανε ο αριθμός των αγοραπωλησιών την προηγούμενη εβδομάδα σε όλους τους κλάδους, αλλά ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.»
www.mywaypress.gr