G. Moundreas: Tα Abenomics δουλεύουν

 «Η S&P που τη προηγούμενη εβδομάδα έκανε λόγο για μπαράζ χρεοκοπιών μέχρι το 2017, αναθεώρησε επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για την Ευρωζώνη το 2013 ενώ για το 2014 εκτιμά μικρή ανάπτυξη με τον πληθωρισμό στο 1,5% φέτος και 1,6% για το 2014»

 

«Χρειαζόμαστε αλλαγή πολιτικής, μία μακροοικονομική πολιτική που θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη» τόνισε χαρακτηριστικά για άλλη μία φορά ο Γερμανός οικονομολόγος και ένας εκ των σοφών, Peter Bofinger.

 

 

 

Ζητούμενο δεν είναι η θεραπεία των συμπτωμάτων αλλά της ασθένειας, που είναι η βαθιά κρίση στην Ευρωζώνη.

 

 

 

 

Αναφορικά με τα € 6 δισ. που αποφάσισε να διαθέσει η ΕΕ για την καταπολέμηση της ανεργίας, χαρακτήρισε το ποσό ως σταγόνα στον ωκεανό και όντως έτσι είναι αν αναλογιστούμε ότι το μερίδιο της Ελλάδας για 2 χρόνια είναι € 180 εκατομμύρια!!!

 

 

 

 

Ο Coeure της ΕΚΤ, σε συνέντευξη του δήλωσε πως η έξοδος από την κρίση είναι μακριά και πως θα μπορούσαν να εκδοθούν ευρωομόλογα σε 5 με 10 χρόνια ενώ για τη δημιουργία της τραπεζικής ένωσης οι διαπραγματεύσεις δεν θα είναι εύκολες.

 

 

 

 

Να επισημάνουμε πως η δήλωση αυτή ουσιαστικά περιγράφει το πρόβλημα της Ευρωζώνης που είναι η κωλυσιεργία στο να παρθούν ριζικές αποφάσεις και η αντίδραση συγκεκριμένων μελών σε συγκεκριμένες λύσεις, που οφείλονται σε πολιτικές σκοπιμότητες αλλά και η διαφύλαξη των οικονομιών τους.

 

 

 

 

Η S&P που τη προηγούμενη εβδομάδα έκανε λόγο για μπαράζ χρεοκοπιών μέχρι το 2017, αναθεώρησε επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για την Ευρωζώνη το 2013 ενώ για το 2014 εκτιμά μικρή ανάπτυξη με τον πληθωρισμό στο 1,5% φέτος και 1,6% για το 2014.

 

 

 

 

Για τη Γερμανία μείωσε στο 0,4% από 0,8% προηγουμένως, ενώ για την Ιταλία αύξησε την ύφεση στο 1,9% από 1,4%.

 

 

 

 

Την ίδια στιγμή η Fitch προβλέπει ύφεση -0,6% φέτος, και ανάπτυξη 0,9% και 1,3% για το 2014 και 2015 για την Ευρωζώνη.

 

 

 

 

Το Μάιο, υποχώρησαν οι παραγγελίες προς τα Γερμανικά εργοστάσια κατά 5% σε ετήσια βάση, με τις εγχώριες παραγγελίες να καταρρέουν κατά 14% και το Ifo ακολούθησε τις πτωτικές αναθεωρήσεις της κυβέρνησης και της Bundesbank αλλά με πιο αισιόδοξα νούμερα, στο 0,6%.

 

 

 

 

Το ΑΕΠ της Ολλανδίας το 1ο τρίμηνο συρρικνώθηκε κατά -0,4% από 0,1% που αναμενότανε και είναι το 3ο συνεχόμενο τρίμηνο συρρίκνωσης με την ανεργία να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις.

 

 

 

 

Στην Φινλανδία η ανεργία έφτασε σε υψηλό 3 ετών στο 8,5% το Μάιο, ενώ η κυβέρνηση αναθεώρησε το ΑΕΠ από 0,4% ανάπτυξη σε 0,4% συρρίκνωση.

 

 

 

 

Στη Γαλλία, το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 2% το 1ο τρίμηνο στο 91,7% του ΑΕΠ ενώ αν η ανάπτυξη διαμορφωθεί σε επίπεδα κάτω του 0,1% που προβλέπει η κυβέρνηση το έλλειμμα θα διαμορφωθεί μεταξύ 3,8% – 4,1% ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε στις 78 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2008.

 

 

 

 

Στις ΗΠΑFitch επιβεβαίωσε το ΑΑΑ αλλά με αρνητικό outlook και προβλέπει ανάπτυξη 1,9% φέτος, 2,8% το 2014 και 3% για την περίοδο 2015 – 2017.

 

 

 

 

Αντιθέτως η Fitch, υποβάθμισε τις προβλέψεις της για τη Κίνα στο 7,5% για το 2013 και 2014 και νέα επιβράδυνση στο 7% το 2015.

 

 

 

 

Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα η Goldman Sachs, HSBC, ΒofA και Credit Agricole έχουν προχωρήσει σε υποβαθμίσεις ενώ η Credit Suisse εκτιμά πως η Κινεζική οικονομία θα επιβραδυνθεί τον επόμενο χρόνο στο 6%.

 

 

 

 

Μπαράζ θετικών ειδήσεων για την Ιαπωνία, το Μάιο, με τις εξαγωγές να σημειώνουν την μεγαλύτερη άνοδο 2 ετών, 10,1%, την βιομηχανική παραγωγή να ενισχύεται 2% ξεπερνώντας τις προβλέψεις για 0,2% και την καταναλωτική εμπιστοσύνη στις 45,7 μονάδες από 44,5.

 

 

 

 

Η Τράπεζα της Ιαπωνίας προβλέπει άνοδο του πληθωρισμού στο 0,8% φέτος και 1,4% του χρόνου δείχνοντας μέχρι στιγμής ότι τα Abenomics δουλεύουν!!!

 

 

 

 

Την Παρασκευή 28 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1171 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,120 μονάδες με $ 15,025 την ημέρα, BPI 994 μονάδες στα $ 7,905 την ημέρα, BSI 950 μονάδες στα $ 9,938 την ημέρα και BHSI 558 μονάδες στα $ 8,194 την ημέρα.

 

 

 

 

Το ράλι του BDI συνεχίζεται με αμείωτη ταχύτητα και όπως όλα δείχνουν το σπάσιμο του φράγματος των 1,200 μονάδων είναι δεδομένο με τα Capes να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία ανοδικής πορείας αλλά και τους δείκτες των υπόλοιπων πλοίων να συμμετέχουν σε αυτή την πορεία.

 

 

 

 

Οι εισαγωγές Coal για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αυξάνονται, καθώς τα αποθέματα μειώνονται και ενώ η χώρα βρίσκεται εν μέσω καλοκαιριού όπου οι ανάγκες για ενέργεια είναι αυξημένες.

 

 

 

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι 2 Capes και 3 Panamax ναυλώθηκαν σε μία μέρα για να μεταφέρουν Coal, όταν όλη την προηγούμενη εβδομάδα τα πλοία που είχαν ναυλωθεί ήταν 7 στο σύνολο η κατά μέσο όρο ένα την ημέρα.

 

 

 

 

Παράλληλα, και οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα έχουν αρχίσει και αυξάνονται, όχι μόνο γιατί τα αποθέματα είχα φτάσει σε χαμηλά επίπεδα, στις 8 Μαρτίου έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 4 ετών, αλλά και γιατί οι Traders, λόγω ότι οι τιμές του Iron Ore έχουν αρχίσει και σταθεροποιούνται, σπεκουλάρουν ότι θα ανέβουν σύντομα και έχουν αρχίσει και αγοράζουν εκτιμώντας ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα το πουλήσουν σε υψηλότερη τιμή αυξάνοντας έτσι τα κέρδη τους.

 

 

 

 

Η ανωτέρω διαδικασία της σπέκουλας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του Iron Ore και ταυτόχρονα την αύξηση των ημερησίων εσόδων των Capes.

 

 

 

 

Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από το Tubarao της Βραζιλίας προς Qingdao, Κίνα, παρουσιάζουν αύξηση, γεγονός που ωφελεί περισσότερο τα ημερήσια έσοδα, αφού η απόσταση αυτή είναι 11,000 ναυτικά μίλια δηλαδή 3 φορές περισσότερο από τις εξαγωγές από το Port Hedland της Αυστραλίας που είναι και το κύριο λιμάνι φόρτωσης.

 

 

 

 

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η πορεία και ο όγκος των νέων παραγγελιών, αντανακλά και την πεποίθηση των πλοιοκτητών για την πορεία της αγοράς.

 

 

 

 

Οι εταιρίες προβαίνουν σε παραγγελίες νέων πλοίων όταν πιστεύουν ότι η μελλοντική ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά, προσδοκώντας έτσι μεγαλύτερα κέρδη.

 

 

 

 

Στην παρούσα φάση, και δεδομένου των χαμηλών τιμών στην αγορά των νεότευκτων πλοίων, η αύξηση των νέων παραγγελιών σηματοδοτεί την πεποίθηση των πλοιοκτητών ότι η αγορά σιγά-σιγά και ιδιαίτερα μετά το 2014 θα ανακάμψει σημαντικά.

 

 

 

 

Να σημειώσουμε ότι σε γενικές γραμμές ο μέσος χρόνος παράδοσης ενός νεότευκτου πλοίου από την ημερομηνία παραγγελίας εκτιμάται περίπου στα 2 χρόνια, άρα η παρούσα αύξηση των παραγγελιών δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την αγορά ιδιαίτερα από το 2015 αλλά η τάση της βελτίωσης θα αρχίσει να γίνεται εμφανής από το 2014 όπου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα εξομαλυνθεί.

 

 

 

 

Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ για δεύτερη εβδομάδα ουσιαστικά ανύπαρκτες ήτανε οι πράξεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε.

 

 

 

 

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Capes, το ‘MONA RIVER’ 171.012 DWT (2000 – Namura), αγοράστηκε στα $ 16,3,2 εκ..

✏ Στα PostPanamax και Panamax, το ‘BRILLIANT SUNRISE’ 87.144 DWT (2006 – I.H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 19,5 εκ., το ‘EURO TRADER’ 76.595 DWT (2009 – Shin Kasado) αγοράστηκε από Έλληνες πάνω από τα $ 21 εκ., το ‘POWER STEEL’ 74.443 DWT (1999 – Sasebo) πουλήθηκε περίπου στα $ 11 εκ.

✏ Στα Supramax, το ‘OCEAN ADVENTURE’ 52.409 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 17,8 εκ.

✏ Στα Handymax, το ‘KRISTIN PICER’ 48.913 DWT (2001 – I.H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,5 εκ.

 

 

 

 

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏ Στα Product Tankers, το ‘AUVA’ 37.690 DWT (2013 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 30,5 εκ.»

 

 

 

 

Πηγή: Eβδομαδιαίο δελτίο της George Moundreas & Co S.A

 

 

 

 

 

www.My Way Press.gr

 

06/07/13

Σχετικά Άρθρα