Ο Ηγέτης του πράσινου χρυσού και του Μεσογειακού πλούτου
Από το “ χάι-χουπ” που έγινε όραμα “στις κρυψώνες του ήλιου”
Από Π.Τσακιρίδη
Kοίταξέ με καλά!
Έχετε ένα θησαυρό στον ευλογημένο τόπο σας.
Ο θεός περπάτησε στην γη σας…Σας χάρισε κάτι μοναδικό: τους καρπούς της γης,τον ήλιο που καίει αλύπητα τόσους μήνες, τον αέρα που μαστιγώνει την φύση, την θάλασσα που ψήνει με την αρμύρα της και αγκαλιάζει καρπούς και ρίζες, χώμα που μυρίζει ευλογία.
Γιατί δεν φέρνετε τα προϊόντα της γης σας εδώ στην Αγγλία?
Γιατί δεν βρίσκουμε τίποτε στα ράφια των εγγλέζικων super market?”
Η ηλικιωμένη κυρία που μιλούσε στον Αρη Κεφαλογιάννη ήξερε τι έλεγε, μια και ήτανε γκουρού στον χώρο των τροφίμων, είχε πάθος με την Ελλάδα και η συζήτηση δεν είχε τέλος.
Ο Άρης σταμάτησε σχεδόν να αναπνέει.
Όχι απλώς άκουγε, “έβλεπε”.
Ένιωθε την αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού και ακολούθησε αυτό που αποτελεί δόγμα στην Αγγλία: “Never explain,never complain”- “ Μην απολογείσαι-Μην παραπονιέσαι”.
Ο ίδιος εκείνη την ημέρα αποφάσισε αυτό που ήθελε να κάνει όνειρο ζωής-το επιχειρείν με τον δικό του ξεχωριστό his way τρόπο.
Με το να βρεθεί απέναντι στην οικογενειακή παράδοση από άποψη, η απόφαση που πήρε σε αυτό το σταυροδρόμι της ζωής του θα ήταν η αρχή μιας περιπέτειας που θα τον δικαίωνε.
Το όραμα της ΓΑΙΑ είχε γεννηθεί επί αγγλικού εδάφους, από μια τυχαία συζήτηση…
•”Η περιπέτεια άρχιζε”
Ένα όραμα ζωής, η ανάδειξη της παράδοσης, ο θησαυρός της μεσογειακής γης θα ήταν το δικό του μοναδικό ταξίδι.
Μαθημένος από την κολύμβηση και τον πρωταθλητισμό ήξερε πολύ καλά τι έπρεπε να κάνει.
Άρχισε να τριγυρνάει σε όλα τα βουνά και τους κάμπους της Ελλάδας, η ύπαιθρος αποτελούσε πλέον γι’ αυτόν μια άλλη θάλασσα που έπρεπε να κατακτήσει με την ίδια μεθοδικότητα, την ίδια πειθαρχία που τον έκανε Ολυμπιονίκη στα νεανικά του χρόνια.
Η εξαντλητική, επίμονη εξερεύνηση στην ελληνική ύπαιθρο, του έδινε σαν τον Οδυσσέα ένα μοναδικό σκοπό ζωής, μύριζε τους θεϊκούς καρπούς της κάθε ελιάς μία -μία, μελετούσε τις ρίζες όλων των λιόδενδρων, η επιλογή του μία συστηματική άσκηση ευφυίας.
Άλλωστε το έπαθλο των Ολυμπιονικών ο κότινος, τον είχε συντροφεύσει σε πολλές νικηφόρες μάχες στο παλιό του πάθος το κολύμπι.
Η δημιουργία της πρότυπης εταιρίας τροφίμων GAEA ΑΕ ήταν μονόδρομος.
•“Προς τις κρυψώνες του ήλιου”
Από το Ελαιοτριβείο που χτίστηκε απο τον παππού του Οδυσσέα Ελύτη, στην ανατολική πλευρά του νησιού, κάπου“ προς τις κρυψώνες του ήλιου…πέρα απ’ τ’ ακρωτήρι της καλής ανταύγειας…” (Διόνυσος,κεφάλαιο ζ, Ο.Ελύτη,Προσανατολισμοί), άκουγε τα “ χάι -χουπ” ηλιοκαμένων ντόπιων λιτριβαραίων, αυτή την πατροπαράδοτη ιεροτελεστία απο τα απέραντα λιοτρίβια για το μάζεμα της ελιάς, μία συμφωνική ορχήστρα Θεού-Γης και Ανθρώπων -με το ένστικτο της γέννας του πράσινου χρυσού,του ελαιόλαδου.
•“Άθλοι …που επίστεψαν στα δέντρα”
Tα brand names της εταιρίας GAEA μυρίζουν ελληνική γη, εκεί που στο τελείωμα της μέρας ο Άρης θα θυμόταν έναν στίχο του Ο.Ελύτη : “ γεύομαι τούς καινούριους ήχους,άθλους της δροσιάς που επίστεψαν στα δέντρα”.
Με συνέπεια στο αρχικό όραμα, να πρωταγωνιστεί συνεχώς στην αεϊφόρο ανάπτυξη, με στρατηγική και ευρύτερη πρακτική κοινωνική ευθύνη, η GAEA παγκοσμιοποιεί το μυτιληνιό χρυσό λάδι και δημιουργεί πηγές εσόδων για την συντήρηση του Μουσείου,εντάσσοντας στην συλλεκτική συλλογή της κάτι ανεκτίμητο: το ομώνυμο ελαιόλαδο με το brand name του Μουσείου Ελαιοτριβείο-Μουσείο Βρανά.
Το λάδι διατίθεται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και βέβαια στον χώρο του Μουσείου που βρίσκεται στην Μυτιλήνη.
Με το διαδικτυακό κανάλι διανομής προσεγγίζει διαφορετικά target groups δυνητικών καταναλωτών, και αγκαλιάζει μία συνειδητοποιημένη παγκόσμια κοινότητα με ευαισθησία σε θέματα διατροφικής κουλτούρας.
Ένα μέρος από τα έσοδα των πωλήσεων κατατίθεται στο Μουσείο για να δημιουργεί ένα ταμείο που διατίθεται υπέρ της συντήρησης αυτού τού συγκλονιστικού χώρου θα επισημάνει στην συζήτησή μας.
O Άρης έχει αποτυπώσει και εδώ την φιλοσοφία ποιότητας ενός ορκισμένου λάτρη του ποιοτικού ελαιολάδου, χωρίς εκπτώσεις στις αρχές του, με πρωτογενή στοιχεία αναγνωρισιμότητας και ανάδειξης αυτού του πράσινου χρυσού όπως το αποκαλούν ειδήμονες και μη.
•”To Mυτιληνιό στρατηγικό project”
Αρχιπέλαγος με ιστορία
Η Εταιρεία πολιτισμού “Αρχιπέλαγος” – αστική μη κερδοσκοπική – γεννήθηκε το 1997 με ένα πολύπλευρα σημαντικό στόχο: την θωράκιση του εθνικού χώρου του Αιγαίου, με πολιτιστική και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη, με προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανάδειξη της ιστορίας, της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας, της παραγωγικής ανάπτυξης ,των γραμμάτων και των τεχνών των νησιών του ελληνικού αρχιπελάγους.
Τα λιόδενδρα καταλύτης ανάπτυξης
Η ιστορία του «Ελαιοτριβείο Βρανά» – το Ελαιοτριβείο του σήμερα– Μουσείο της «Εταιρείας Αρχιπέλαγος» – αποτελεί σημείο αναφοράς ως το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο της Λέσβου. Κτισμένο απο την μαρμαρόπετρα της μάνας ντόπιας γής,το 1887 ,από τον παππού του Οδυσσέα Ελύτη, τον προύχοντα Βρανά Νικολάου, στην ανατολή του οικισμού Παπάδος, ένα από τα σημαντικότερα χωριά του κόλπου της Γέρας από τον 19ο αιώνα και οικονομική “πρωτεύουσα” του ελαιοκομικού χρυσού, λειτούργησε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘70.
Όραμα καινοτομίας απο εναν προύχοντα
Το λιοτρίβι και οι χυμοί ζωής
Ο Νίκος Κούνδουρος,ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της Εταιρείας Αρχιπέλαγος, στα εγκαίνια του Μουσείου είχε δηλώσει σε μια συγκινητική ομιλία του:
“Η ψυχή κάθε τόπου, αποτυπώνεται στη μοναδική του φύση και διασώζεται στα ζωντανά τεκμήρια της ιστορίας και της παράδοσής του, όπως αυτό το υπέροχο λιοτρίβι που παίρνει απόψε νέα ζωή.
Αυτή την ιστορία και αυτή την παράδοση,μέσα από τα ίχνη που μας δόθηκαν σαν κληρονομιά, προσπαθεί να διαφυλάξει να διασώσει και να αναδείξει η Εταιρεία Αρχιπέλαγος.
Δώδεκα χρόνια τώρα, κάποιοι επώνυμοι άνθρωποι με έργο και μεράκι υπηρετούμε, σε πείσμα των άχαρων καιρών, αυτό το κοινό όραμα.
Εκδίδουμε βιβλία,παράγουμε ταινίες, στήνουμε αγάλματα, οργανώνουμε εκθέσεις και συνέδρια και πάνω απ’ όλα φροντίζουμε να σώσουμε και να ξαναζωντανέψουμε κάποια μνημεία που κινδυνεύουν να καταστραφούν από τη φθορά του χρόνου.
Αυτή η κοινή προσπάθεια, αλλά και το πείσμα και η διορατικότητα του Νίκου Σηφουνάκη, που είναι η ψυχή της Εταιρείας, μας έφερε πριν από καιρό στον Παπάδο.
Η αρχή έγινε με την αγορά του Ελαιοτριβείου Βρανά, πριν από δέκα χρόνια.
Ένα υπέροχο κτίριο του τέλους του 19ου αιώνα βρίσκει την αρχική μορφή του και, τώρα που σώπασαν ύστερα από τρία χρόνια αδιάκοπης δουλειάς τα εργαλεία των μαστόρων, μπορεί να ξεκινήσει και πάλι τη λειτουργία του διασώζοντας όχι μόνο την υπέροχη μορφή του, αλλά και τις μνήμες από τη βιομηχανική ακμή της Λέσβου, πριν από εκατόν τόσα χρόνια.”
•”Πολυμορφικό όραμα by Gaea”
H ελληνική εταιρία με ένα επιθετικό master plan έχει ενσωματώσει μέχρι σήμερα σε κάθε προϊόν της την μεγάλη εικόνα: ανάδειξη του πολιτιστικού φορτίου και της μεσογειακής διατροφής σε έναν πυλώνα.
Δικαίως λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι απλώς μια εταιρία αλλά μία πολιτισμική εικόνα, που έχει ταυτισθεί με τα ισχυρά χαρτιά ενός οράματος σε κάθε κίνησή της.
Χαρτιά που έχουν μείνει ανεκμετάλευτα αλλά η προωθητική τους δύναμη σήμερα είναι όρος επιβίωσης για όλες τις επιχειρήσεις που αναπτύσσονται εκτός συνόρων.
Ο global Αρης
Ο Άρης Κεφαλογιάννης, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της “Gaea” (ΓΑΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΒΕΕ) που ξεκίνησε το 1995 έχοντας το όραμα «να γίνει η κορυφαία διεθνώς Ελληνική επωνυμία (brand name), συνώνυμη με ποιοτικά και καινοτομικά Ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα αλλά και να προωθήσει διεθνώς μια ελληνική πολιτισμική – γαστρονομική πρόταση ζωής», υπηρετεί και υπερασπίζεται με κάθε τρόπο το αρχικό όραμα.
Αυτό που γεννήθηκε στην άκρη του μυαλού του τελικά δεν ήταν απλώς από ανάγκη να κάνει κάτι αλλά μια άποψη του επιχειρείν με διαχρονικά στοιχεία.
Σίγουρα εάν ακολουθούσε τα βήματα της πρώτης του εταιρίας-το πρώτο πείραμα της δικής του δουλειάς- που είχε ιδρύσει μαζί με έναν συνεργάτη του στο Λονδίνο, με αντικείμενο τις υπηρεσίες Ναυτιλίας θα είχε μάθει τα μυστικά της θάλασσας και τώρα θα μπορούσαμε να τον φαντασθούμε να παλεύει άλλου είδους φορτία και να ασχολείται με κανόνες και υλικά ενός εξίσου ενδιαφέροντος κόσμου που έχει και αυτός κατακτήσει τον κόσμο, την ελληνική ναυτιλία.
Ήθελε όμως κάτι άλλο, δούλεψε σκληρά γι’αυτό, μέσα από τούς δικούς του Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες για να φθάσει σε μία συναρπαστική πορεία να διεθνοποιήσει το ελαιόλαδο και να δει την υλοποίηση του οράματός του.
Έτοιμος να αντιμετωπίσει και τις δυσκολίες του ταξιδιού- άλλωστε “είναι μέρος του ταξιδιού και οι δυσκολίες στο επιχειρείν, αλλά το ταξίδι μέχρι τώρα με ικανοποιεί ιδιαίτερα και με γεμίζει χαρά”.
Τελικά το υγρό στοιχείο που σφραγίζει αυτόν τον επιχειρηματία είναι ένας κοινός παρανομαστής σε όλες του τις δουλειές, και μία ταυτότητα που τον ξεχώρισε και ως Ολυμπιονίκη με την Εθνική Ομάδα Υδατοσφαίρισης στην Ολυμπιάδα του Λος Άντζελες το 1984 (7η θέση), ενώ συμμετείχε στις Ολυμπιάδες της Μόσχας – 1980 και Σεούλ – 1988.
Πρεσβευτής του ελληνικού ποιοτικού brand name
Έχοντας Μάστερς στο Δίκαιο Ανταγωνισμού και το Ευρωπαϊκό Εταιρικό Δίκαιο, London School of Economics καθώς και Μάστερς στην Χρηματοδότηση και το Διεθνές Εμπόριο, City University Business School, ο Άρης Κεφαλογιάννης έχει καταφέρει έως σήμερα να οδηγήσει την Gaea στην καταξίωσή της σε σημαντικές διεθνείς αγορές, ως το κορυφαίο ελληνικό ποιοτικό brand.
Όλη η γκάμα των προϊόντων της Gaea έχει κερδίσει πολυάριθμες βραβεύσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, ενώ τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα της Gaea είναι τα 1α Κλιματικά Ουδέτερα Ελαιόλαδα Παγκοσμίως.
Από το 2001 έως και σήμερα διατελεί επίσης καθήκοντα Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒΙΤΕΛ καθώς επίσης και Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΟΕΕ από το 2007 έως και σήμερα.
Βραβεύθηκε το 2003 για την επίδοσή του στον Διεθνή Οικονομικό Στίβο με το βραβείο «ΚΟΥΡΟΣ» της Λέσχης Επιχειρηματικότητας από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Από το 2010, ο Άρης Κεφαλογιάννης κατέχει τον τίτλο του Ακαδημαϊκού στο Πανεπιστήμιο “Academia dei Georgofilli” της Φλωρεντίας.
•”Πρωτιές”
Η εταιρεία του είναι κατά 82% εξαγωγική ενώ μόλις το 18% του τζίρου της προέρχεται από την εγχώρια αγορά.
Οι κυριότερες χώρες στις οποίες μπορεί να βρει κάποιος προϊόντα της είναι η Αγγλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Φινλανδία ενώ φθάνουν ως την Αυστραλία και την Κίνα.
«Μάλιστα, η Γερμανία, η Αγγλία, η Αμερική, η Ρωσία και η Σκανδιναβία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές μας» τονίζει ο κ. Κεφαλογιάννης.
Σύμφωνα άλλωστε με τα στοιχεία Nielsen, η Gaea είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο 3 επωνυμία στην κατηγορία ελαιολάδου σε Γερμανία και Ρωσία, κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των ελιών και τη δεύτερη στην κατηγορία του ελαιολάδου στη Νορβηγία.
•”Glocal by Gaea”
Η σύντμηση των δύο λέξεων από το Globalization και Localization, περιγράφει αντίστοιχα την παγκοσμιοποίηση και το αντίθετο της δηλαδή τον οικονομικό τοπικισμό ή την “ προσαρμογή ενός προϊόντος για μια συγκεκριμένη χώρα ή περιοχή”.
Το “Σκέψου παγκόσμια και Δράσε τοπικά” έχει και την αντίθετη εφαρμογή του στο “Σκέψου τοπικά και Δράσε παγκόσμια” και ο Άρης έχει ένα διαβατήριο εισόδου που θα έπρεπε να αποτελεί κεντρική εθνική στρατηγική ανάπτυξης.
Και σήμερα πιο αποφασιστικά παρουσιάζει μια πλατφόρμα συνεργασιών προς τους ‘Ελληνες παραγωγούς απογειώνοντας και τιμώντας ταυτόχρονα τον κόπο τους.
Με την μεγιστοποίηση του συγκριτικού τους πλεονεκτήματος, την βελτιστοποίηση της παραγωγικής τους βάσης μέσα από την ποιοτική global /clocal mix by Gaea φόρμουλα των συνεργειών, που τους καθιστούν άτρωτους και ισότιμους με διεθνή δίκτυα άλλων χωρών και παραγωγών, που αφομοίωσαν πιο έγκαιρα το παιχνίδι της προώθησης των εξαγωγών.
Βαθιές ρίζες
“Γαία”,η Μητέρα Γη στην ιστορία της δημιουργίας στην αρχαία ελληνική μυθολογία, είναι ένα σύμβολο της γονιμότητας και καλοσύνης της γης.
Από την αρχαιότητα, οι Έλληνες λάτρευαν την τήρηση των φυσικών προϊόντων της γης τους, αναπτύσσοντας μια απλή, αλλά αποτελεσματική δίαιτα, με ιδιότητες που προάγουν την υγεία.
Τα παραδοσιακά ελληνικά πιάτα εξακολουθούν να γίνονται με συνταγές από γενιά σε γενιά.
Η Gaea ιδρύθηκε το 1995 μετά τη διαπίστωση ότι τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα διατροφής, παρά την εγγενώς υψηλή τους ποιότητα, ήταν απόντα από τις διεθνείς αγορές.
Η γκάμα των προϊόντων Gaea προσφέρει σε όλους, τα γευστικά συστατικά, που είναι απαραίτητα για την καλύτερη, παραδοσιακή ελληνική κουζίνα.
Αυτά τα συστατικά είναι αποκλειστικά και μόνο της υψηλότερης ποιότητας: φυσικά, καλλιεργούνται στην εύφορη γη της Ελλάδας, ωριμάζουν στον ήλιο και η συγκομιδή τους πραγματοποιείται με τον παλιό κλασικό παραδοσιακό τρόπο.
Είναι σημαντική φιλοσοφία, ο κεντρικός πυρήνας κάθε ενέργειας της Γαία να διατηρήσει, να διασώσει και να βελτιστοποιήσει το τι η “Μητέρα Γη” μπορεί να προσφέρει στους ανθρώπους.
Το χαρτοφυλάκιό της αποτελείται από αυθεντικά ελληνικά προϊόντα της Μεσογείου και καινοτόμες προστιθέμενης αξίας συνταγές και παραδοσιακά υλικά.
Το portfolio των προϊόντων έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τις βασικές συνιστώσες στα προϊόντα, για την προώθηση διεθνώς του ελληνικού brand name, ως του αποκλειστικά αυθεντικού μεσογειακού τρόπου ζωής συνθέτοντας καίρια και την πολιτιστική γαστρονομική εμπειρία.
•”Ηγέτιδα δύναμη”
Όραμα και αποστολή της Γαίας είναι να αποτελέσει τον απόλυτο ηγέτη στην κατηγορία της μεσογειακής ελληνικής κουζίνας, ένα διεθνές ορόσημο στα τρόφιμα με πιστοποίηση αυθεντικότητας, συνώνυμα της ποιότητας, της παράδοσης και της καινοτομίας, από μια ελληνική εταιρεία τροφίμων.
Από την πρώτη κιόλας μέρα ύπαρξής της, η Gaea ακολουθεί ένα μοναδικό μονοπάτι.
Μια διαδρομή που συνδυάζει τις αξίες του ελαιολάδου με την παράδοση και την καινοτομία.
Αξιοποιεί, συνθέτει,αναμιγνύει εμπνευσμένα, αγνά, υψηλής ποιότητας υλικά που μετασχηματίζονται σε προϊόντα και τα συνδυάζει με εκπληκτικά αποτελέσματα.
•”Επιλέξιμα ονόματα -αξίες”
Το οπλοστάσιο της εταιρίας ενισχύεται συνεχώς στρατηγικά στοχευμένο, με συνεργάτες η ποιοτική αξία των οποίων βάζει ψηλά τον πήχυ και αποτελεί ορόσημο για τον ίδιο.
Επιλέξιμα ένα προς ένα brand name και επιλεγμένες ελληνικές εταιρείες οι οποίες παράγουν εξαιρετικά, ποιοτικά ελληνικά προϊόντα με ιστορικό βάρος στον χώρο τους, εμπιστεύθηκαν το αξιόλογο δίκτυο του και απογειώθηκαν στην ελληνική αλλά και στις διεθνείς αγορές, με πίστη ότι η τέχνη των συνεργειών είναι το οξυγόνο του σήμερα όπως το αφράλατο από τον ειδικό του αβγοτάραχου Ζαφείρη Tρικαλινό, η ολοκληρωμένη σειρά καινοτόμων Παγωτών νέας γενιάς με μαύρη σοκολάτα υγείας και Βιολογικό Ελαιόλαδο από την Κayak, και μόλις πρόσφατα προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία ΚΡΗΤΩΝ ΑΡΤΟΣ η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή Κρητικών παραδοσιακών αρτοσκευασμάτων.
Τα νέα προϊόντα θα λανσαριστούν άμεσα ενώ προορίζονται να διατεθούν στο εξωτερικό, μέσω του άριστα οργανωμένου δικτύου της Gaea.
Σύντομα αναμένονται νέες εκπλήξεις του Άρη, που θα έχουν και άλλα επώνυμα και επιλεκτικά ονόματα αξίες, προσθέτοντας νέο καύσιμο για την απογείωση τους στον ελληνικό και διεθνή στίβο των αγορών.
Οι βιώσιμες γεωργικές πρακτικές και το project Ωμεγα3
«Η Ωμέγα 3 έννοια », που υποστηρίζεται από την Gaea είναι μια εντελώς νέα γαστρονομική εμπειρία με βάση τη δίαιτα Ωμέγα που ξεκίνησε από το προηγούμενο καλοκαίρι στο Costa Navarino στην Μεσσηνία.
Με ποικίλα μενού με βάση την πρωτοποριακή φιλοσοφία «Omega Diet», που αναπτύχθηκε από την διεθνώς αναγνωρισμένη διατροφολόγο εμπειρογνώμονα Δρ Άρτεμις Σιμοπούλου, που αποδεικνύει ότι η δημιουργική κουζίνα μπορεί να συνδυαστεί με την υγιεινή διατροφή, η έννοια Omega έχει ως στόχο να μετατρέψει την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα σε σύγχρονο best seller υψηλής μαγειρικής.
•“Όλες οι εποχές έχουν ευκαιρίες”
Mε την οξυδέρκεια του ανθρώπου που έχει δώσει τον δικό του αγώνα και ιδιαίτερα προσεκτικός απευθύνεται στους Νέους επιχειρηματίες που δημιουργούν στις σημερινές συνθήκες, τονίζει τις λέξεις του, φυτεύοντας την χρήσιμη εμπειρία που κουβαλάει ο ίδιος, για να ανθίσει πρακτικό αποτέλεσμα και μας εξηγεί ότι “σήμερα, όλες οι εποχές έχουν ευκαιρίες φτάνει να υπάρχει η θέληση και η διάθεση και νομίζω η παρούσα εποχή εξωθεί τους νέους που έχουν θέληση και διάθεση να κάνουν κάτι δικό τους, να είναι πιο δημιουργικοί και να τολμήσουνε, γιατί δεν έχουνε και πολλές εναλλακτικές λύσεις.
Πιστεύω ότι θα ξεπηδήσουνε νέες ιδέες και καλά εταιρικά σχήματα, και το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ότι για να υπάρχει η αειφορία, για να υπάρχει μια μακροπρόθεσμη προοπτική σε μια επιχειρηματική προσπάθεια πρέπει να υπάρχει και ισχυρό όνομα και ισχυρές εμπειρίες.
Πρέπει σε όλα τα βήματα, όλες οι προσπάθειες, όλες οι καλές αλλά και οι δύσκολες μέρες που θα έρχονται να αντιμετωπίζονται μέσα από το όραμα και τις αξίες,τις οποίες ποτέ δεν πρέπει να καταστέλλουν ή να τις βάζουν σε δεύτερη προτεραιότητα.”
“Όσοι μείνουν, να τολμήσουν”
Ό ώριμος επιχειρηματίας Άρης με ιδιαίτερα φορτισμένο τρόπο περιγράφει το σημαντικό πρόβλημα της μετανάστευσης, ταυτόχρονα όμως προτείνει και θετικές λύσεις για τους νέους ανθρώπους και σημειώνει ότι οφείλεται και στο ότι “δεν έχουμε καταφέρει ακόμη στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας να δημιουργήσουμε τις συνθήκες που θα επέτρεπαν σε νέους ανθρώπους να ξεκινήσουνε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Δεν πρέπει μόνο να βουτήξεις στα βαθιά αλλά πρέπει να τολμήσεις να αντιπαρατεθείς με την γραφειοκρατία, τις κακές πρακτικές, και όλα αυτά που ταλανίζουν την καθημερινή μας πραγματικότητα.
Η μετανάστευση έχει συμβεί και στο παρελθόν και δυστυχώς πάρα πολύ καλά μυαλά,άξιοι άνθρωποι θα φύγουν από την Ελλάδα και θα αναπτυχθούν με επιτυχία σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου όπως έχουμε πάρα πολλά παραδείγματα.
Σε όσους μείνουν, θα συνιστούσα να τολμήσουν και πιστεύω ότι θα υπάρξει ειδικά στον χώρο των αγροτικών προϊόντων, μια επιστροφή στους τόπους καταγωγής, η επιστροφή αυτή θα γίνει από νέα άτομα που θα έχουν όρεξη, θα έχουν ιδέες και όραμα από τα οποία θα προκύψουν καλά πράγματα στην πρωτογενή παραγωγή αλλά και στην επεξεργασία των πρωτογενών αυτών προϊόντων”
•”Στόχος η εξωστρέφεια”
“Ο πλούτος της Μεσογειακής Διατροφής μπορεί να παράξει προστιθέμενη αξία και να βοηθήσει να σταθούν επάξια και στην ελληνική και διεθνή αγορά τα προϊόντα των νέων παραγωγών αλλά και ευρύτερα των ανθρώπων που δημιουργούν με προδιαγραφές” είναι το μήνυμά του.
Eξηγώντας ότι “ αυτή τη στιγμή οποιοσδήποτε ξεκινάει κάτι, πρέπει μέσα στο πλάνο του να έχει μια σημαντική στόχευση στις αγορές του εξωτερικού.
Η ελληνική αγορά είναι μια μικρή αγορά, η οποία μπορούσε παλιότερα να βοηθήσει ένα ξεκίνημα με τον ευδαιμονισμό που υπήρχε, αλλά τώρα είναι μια χώρα που δεν μπορεί να στηρίξει με την κρίση μια σοβαρή επιχειρηματική προσπάθεια, άρα θα πρέπει να έχει εξ’ αρχής σαν στόχο και προτεραιότητα την εξωστρέφεια”.
•”Υδατοσφαίριση και θέληση”
Ήτανε το μεγαλύτερο σχολείο, αναμνήσεις μιας ζωής, ένα ομαδικό άθλημα υψηλού επιπέδου μας περιγράφει με νοσταλγία τα ολυμπιακά του κατορθώματα.
“Είναι πολύ σημαντικός ο αθλητισμός γιατί βγαίνουμε στη ζωή από ένα προστατευμένο οικογενειακό περιβάλλον και ξαφνικά προσγειωνόμαστε απότομα.
Η ομαδική δουλειά και η ζωή μέσα από μια ομάδα μας προετοιμάζει πολύ καλά, για όλα αυτά που θα βρούμε στην κοινωνία.
Τα έχεις όλα σε μια μικρογραφία, από την συνεργασία με τους συμπαίκτες σου και την πειθαρχία στον προπονητή, μέχρι να πάει καλά η ομάδα, ο ανταγωνισμός με τις άλλες ομάδες.
Γενικά ένας μικρόκοσμος που σε βοηθάει να βλέπεις και τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέσα στην ίδια ομάδα, σε προετοιμάζει πάρα πολύ καλά και με υγιή τρόπο.
Ό,τι ταλέντο και αν υπάρχει, είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό της επιτυχίας.
Το σημαντικότερο είναι η σκληρή δουλειά παντού, και στην προπόνηση, όπως τώρα και στην επιχείρηση, είναι ο βασικός παράγοντας επιτυχίας. Θέληση και σκληρή δουλειά, μια πολύτιμη εμπειρία”.
•”Gaea και Κριτσάς σε “σάρκα μία”
Η αναφορά του στον Κριτσάς περικλείει μία φιλοσοφία ρεαλισμού και σηματοδοτεί περίτρανα την επιτυχία μιας σύμπραξης που δεν είναι “άσκηση επί χάρτου” αλλά πρακτική εφαρμογή ενός υποδειγματικού μοντέλου.
“Το concept των συνεργασιών και συνεργειών με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Κριτσά, αλλά και με άλλες ελληνικές εταιρίες με στόχο πάντοτε την εξωστρέφεια, έχει πάει πολύ καλά μέσω της συμμετοχής των παραγωγών, στα πλαίσια της κοινής μας προσπάθειας και προκύπτει ένα αξιόλογο σοβαρό κίνητρο για να μένει στο χωράφι και να παράγει την ίδια εξαιρετική ποιότητα.
Το πείραμα της Gaea και του βραβευμένου πρότυπου συνεταιρισμού της ΚΡΙΤΣΑΣ μετράει ήδη 3 χρόνια και η διάχυση στην τοπική κοινωνία έχει απτά αποτελέσματα”
Στην πατροπαράδοτη κουλτούρα ελαιολάδου οι μέρες προσθέτουν αξία σε κάθε παραγωγό, που φροντίζει σαν να είναι παιδί του κάθε μονάκριβη σταγόνα, κάθε ελιά σαν ένα μικρό διαμάντι, που θα ολοκληρώσει ένα πολύτιμο πετράδι γεύσης, και ο Άρης το γνωρίζει καλά.
Από παραγωγός “partner”
Ο Έλληνας παραγωγός έχει “ντύσει” με τα διαμάντια του προϊόντος του χιλιάδες καταναλωτές και ο Άρης τον μετασχηματίζει σε “partner” ποιότητας και εξωστρέφειας,τον μετατρέπει σε μια πολλαπλασιαστική δύναμη φερεγγυότητας, με οργάνωση και αποτελέσματα.
Οργώνει ο ίδιος και η πολύτιμη ομάδα συνεργατών του κάθε γωνιά της γης, καθιστώντας σύμβολο το χωράφι και τον καλλιεργητή, τον παραγωγό και το χωριό.
Η μάνα γη μας παρέχει τόσο άφθονο πλούτο που μόνο οραματιστές μπορούν να διδαχθούν από αυτή.
•”Υπεραξία τώρα!”
Τα διαμάντια της ελιάς μπορούν να αποτελέσουν έναν πολύτιμο οδηγό επιβίωσης, μπορούν να γίνουν καταλύτης μιας εξωστρέφειας και η οργανωμένη “επανάσταση” του Άρη συμβάλλει καθοριστικά.
Το επιβεβαιώνουν αριθμοί και πίνακες μιας εταιρίας ορόσημο που “έχει σπάσει το σερβίς” επιβάλλοντας το ελληνικό προϊόν στα πέρατα της γης.
Αυτός πάντρεψε τα δεδομένα μιας ζήτησης ενός πολύτιμου προϊόντος υψηλής διατροφικής αξίας με το χωράφι του παραγωγού, διεκδίκησε και πέτυχε “win-win” φόρμουλα κέρδους για όλους και μπορεί σήμερα να ειπωθεί ότι οραματίσθηκε κάτι πολύ περισσότερο από μια εταιρία: oραματίσθηκε μια ευκαιρία.
Τόσο απλό -και τόσο σύνθετο,τόσο εύκολο αλλά και τόσο επίπονο.
Τα κατάφερε με αφοσίωση υποδειγματική.
Έβαλε τις βάσεις για να οργανωθεί μία ολόκληρη βιομηχανία ελαιολάδου με πολύπλευρα οφέλη.
Ο δογματισμός των σκληρών εταιριών και αμείλικτων επιχειρηματιών ανήκει χάρις σε αυτόν σε έναν παλιό τρόπο σκέψης.
Παρουσίασε ένα σύνολο νέων αξιών, πρότεινε ένα μοντέλο ανάπτυξης για όλους που καθήλωσε με τον ρεαλισμό του γνώστες του χώρου αλλά και σημαντικά ονόματα του ελληνικού γίγνεσθαι ως “μελέτη περίπτωσης στην αριστεία”.
“ Όλα αυτά τα χρόνια με τον ανταγωνισμό του λαδιού από την Ισπανία, ως την μεγαλύτερη χώρα παραγωγής που κατεβάζει τις τιμές, κανείς δεν φρόντισε να επενδύσει στο συγκριτικό μας πλεονέκτημα που ήταν η ποιότητα και άρα να πάρει μια υπεραξία.
Πρέπει να προσέξουμε μην εξαφανισθεί η ελαιοκαλλιέργεια στην Ελλάδα, με τις τιμές που είναι κοντά στο break even, όπως η σταφίδα που από ένα μεγάλο εθνικό προϊόν έφθασε να μην υπάρχει πλέον” μας εξηγεί με αγωνία και συνεχίζει:
“Όμως τώρα πια τα δεδομένα των αγορών λειτουργούν πιο γρήγορα, και φοβάμαι ότι αν μπούμε σε ένα τέτοιο spiral με το λάδι θα συμβεί συντομότερα.
Άρα το ζητούμενο είναι να δώσουμε πραγματική προστιθέμενη αξία στο προϊόν, που σημαίνει ότι ναι μεν το προϊόν μπορεί να πουλιέται με κάποιο premium, αλλά ο καταναλωτής ο οποίος θα το αγοράζει να το κατατάσσει σαν value for money, διότι δεν μπορείς να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή.
Και ένα μέρος από αυτή την υπεραξία θα δοθεί στο προϊόν, γιατί πραγματικά την αξίζει και θα πρέπει να φθάσει στον παραγωγό για να έχει ένα πραγματικό κίνητρο να μείνει στο χωράφι,να παράγει ποιότητα -γι’ αυτό λοιπόν το μοντέλο και το πείραμα που κάναμε με την ΚΡΙΤΣΑΣ είναι εξαιρετικά σημαντικό” καταλήγει σε μία καίρια ακτινογραφία του σήμερα.
Η πρόταση που απογειώνει
Όπως μας εξηγεί “στρατηγικά”, αυτό είναι το dual branding που κάνουμε με όλες τις εταιρίες που θα συνεργασθούμε το 2012, δηλαδή θα πάρουμε εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα που είναι εκτός των βασικών προϊοντικών κατηγοριών μας (λάδι-ελιές -σάλτσες κ.α. ), και με την μέθοδο dual branding, δηλαδή διατηρώντας το brand name του παραγωγού, σε ισόρροπη σχέση με το δικό μας brand name, εντάσσουμε αυτά τα προϊόντα στό δίκτυο μας και τους δίνουμε κατευθείαν την διέξοδο προς το εξωτερικό, χωρίς να επηρεάζεται το δίκτυο της εσωτερικής αγοράς τους.
•”Cat Cora’s Kitchen by Gaea”
“Το δίκτυο που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, που είναι και το μεγαλύτερο assets της εταιρίας μας” συμπληρώνει εμπλουτίσθηκε με την σημαντική συνεργασία που επιτεύχθηκε με την διεθνούς φήμης σεφ Cat Cora.
«Η αρχική γνωριμία μου με την Cat έγινε προ διετίας, με αφορμή την επίσκεψή της στην Ελλάδα.
Ήταν ήδη γνωστή από τον τίτλο της ως Iron Chef και είναι η μόνη γυναίκα που είχε καταφέρει να λάβει αυτή τη διάκριση.
Οι ελληνικές ρίζες της και το πάθος της για την υγιεινή ελληνική μεσογειακή διατροφή από τη μια και η ποιότητα και γεύση των προϊόντων μας από την άλλη, μας έφεραν κοντά, με σκοπό ο αμερικανός καταναλωτής να εξοικειωθεί με την ποιότητα και τη γεύση των αυθεντικών ελληνικών τροφίμων.
Έτσι, τον Ιανουάριο του 2011 τα προϊόντα της Gaea επαναλανσαρίστηκαν κάτω από την επωνυμία Cat Cora’s Kitchen by Gaea, για την αγορά της Αμερικής. Μας βοηθάει να δημιουργήσουμε ισχυρό awαreness στα ελληνικά προϊόντα στην αμερικανική αγορά”.
•”Δύο παγκόσμιες καινοτομίες”
Οι πρώτες παγκοσμίως κλιματικά ουδέτερες ελιές.
Ο χειμαρρώδης Άρης μας παραθέτει και τα τελευταία νέα της εταιρίας του.
“Mετά το πρώτο κλιματικά ουδέτερο ελαιόλαδο παγκοσμίως, τώρα έχουμε και τις πρώτες κλιματικά ουδέτερες ελιές παγκόσμια που ήδη λανσάρονται από 1.12 .11.
Με πιστοποίηση από την “myclimate”, που μας πιστοποίησε και το ελαιόλαδο, έναν εκ των πλέον έγκυρων Ελβετικών Οργανισμών,το Νο 1 παγκοσμίως στην κατάταξη των Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών που ασχολούνται με το περιβάλλον.
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση
Η Gaea συνδέει απαρέγκλιτα την επιχειρηματική της δραστηριότητα με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
Η εταιρία έχει εντάξει στη φιλοσοφία της την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και για το λόγο αυτό προχωρά σε συνεχείς μελέτες και έρευνες, με σκοπό να αναπτύσσει πρωτοποριακά προϊόντα.
Η Gaea ήταν η πρώτη παγκοσμίως που υπολόγισε και αντιστάθμισε σε συνεργασία με τον Ελβετικό οργανισμό “myclimate” τις εκπομπές CO2 που προκύπτουν από την παραγωγική διαδικασία των ελαιολάδων της, λανσάροντας στην αγορά το 1ο Κλιματικά Ουδέτερο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο στον κόσμο.
Στην ίδια λογική, η εταιρία έχει πραγματοποιήσει σε συνεργασία με το “CSE” τις μετρήσεις εκπομπών CO2 για τα προϊόντα ελιάς (βάζα & snack packs) και προχώρησε τις διαδικασίες, προκειμένου να λάβει πιστοποίηση και να κάνει αντιστάθμιση ρύπων με το “myclimate”.
Η Gaea πιστή στην αρχική της επιδίωξη να επενδύει συνεχώς στην αειφορία των προϊόντων της, προχώρησε και στον πρώτο υπολογισμό του waterfootprint για τα προϊόντα ελαιολάδου της και έγινε μέλος του μη κερδοσκοπικού διεθνούς δικτύου Water Footprint Network (WFN).
Γι’αυτή την ενέργεια η Gaea συνεργάστηκε με το CSE, με την υποστήριξη του κυρίου Χρίστου Ζουμίδη από το Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας της Κύπρου.
Οι υπολογισμοί της κατανάλωσης νερού έγιναν για την καλλιέργεια της ελιάς στις περιοχές του Λασιθίου, της Κρήτης και της Μεσσηνίας στην Πελοπόννησο.
Μέσα από αυτήν την έρευνα, η Gaea επιθυμεί να μετρήσει και να περιορίσει την κατανάλωση νερού, αναγνωρίζοντας ότι η κατασπατάλησή του θα αποτελέσει τη νέα παγκόσμια πρόκληση.
«Η περιβαλλοντική συνείδηση αποτελεί κώδικα επιχειρηματικής συμπεριφοράς για τη Gaea.
Ο στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα επιτύχουμε μια πιο βιώσιμη και δίκαιη χρήση των υδάτινων πόρων, προκειμένου να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αειφορία των προϊόντων μας», αναφέρει ο κος Άρης Κεφαλογιάννης.
Με γνώμονα την προσφορά ποιοτικών προϊόντων προς τον καταναλωτή, η Gaea αποδεικνύει, μέσα από τις ενέργειες περιβαλλοντικής της ευαισθητοποίησης, ότι αποτελεί έναν σημαντικό και υπεύθυνο κοινωνικό εταίρο.
Η εταιρία, ακολουθώντας τη δέσμευσή της για επιχειρηματική υπευθυνότητα, επενδύει στην καινοτομία και την πρωτοτυπία, ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην ελληνική και διεθνή αγορά.
“Ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποτιμήσει άμεσα τα παραπάνω στοιχεία, δημιουργούν όμως προσθετικά μια μακροχρόνια σχέση με τους υφιστάμενους πελάτες που ήδη αγόραζαν το προϊόν και έχουν μια καλή εικόνα γι’ αυτά και σαφώς την βελτιώνουν,λαμβάνοντας το μήνυμα ότι λειτουργούμε προσπαθώντας να διατηρήσουμε το περιβάλλον και να βελτιώσουμε τις συνθήκες.
Πρoσθέτουν μακροπρόθεσμα στην αξία της εταιρίας” θα τονίσει.
•“ Ruban D’ Honneur” ανάμεσα σε 15.000 εταιρίες”
Bραβεύθηκε με τον τίτλο “Ruban d’Honneur” στην Βαρκελώνη, τον Νοέμβριο του 2011, στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό European Business Awards 2011.
Μεταξύ τεσσάρων ελληνικών επιχειρήσεων ήταν και η Gaea Products SA, που ξεχώρισε κατόπιν επιλογής που έγινε, μεταξύ 15.000 επιχειρήσεων από 30 χώρες, στους τομείς της εξωστρέφειας,της καινοτομίας και της διεθνούς παρουσίας.
•”Η αξία που προσθέτει”
Τι προσθέτει αξία στην ζωή σας;
Μία τυπική ερώτηση με μια ανθρώπινη απάντηση από καρδιάς: “η οικογένειά μου με γεμίζει, ιδιαίτερα η σύζυγός μου και φυσικά τα παιδιά μου, η Έλενα 15 και ο Νικήτας 10 ετών, μια σημαντική πηγή ικανοποίησης, ένας σημαντικός παράγοντας αποδοτικότητας στην δουλειά”