GfK: η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων συνεχίζει την θετική της πορεία

• Αποτελέσματα της GfK TEMAX® Ελλάδα για το 4ο τρίμηνο του 2014 

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκατομμύρια ευρώ για το 4ο τρίμηνο του 2014, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο του 2013. Η ελληνική αγορά για το τέταρτο τρίμηνο του 2014 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –τηλεπικοινωνίες και οι λευκές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

 
Ανάπτυξη του τζίρου για τα Τεχνολογικά Καταναλωτικά Αγαθά στην Ελλάδα

2014-Q4_GfK_TEMAX_Greece_gr

 
Προϊόντα Πληροφορικής: oι προσφορές και η πτώση μέσης τιμής οδήγησαν σε αρνητικό πρόσημο για την τεχνολογία.

Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα στα οποία τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο, το τέταρτο τρίμηνο του 2014 σημείωσε οριακή πτώση.

Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια.

Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών όπως ποντίκια, πληκτρολόγια αλλά και οθόνες συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.

 
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: για έβδομο τρίμηνο στην σειρά τα είδη εξοπλισμού γραφείου διατήρησαν το θετικό πρόσημο.

Παρά το γεγονός ότι η επιρροή της επιστροφής στα θρανία ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με πέρσι, που η έναρξη της σχολικής / ακαδημαϊκής χρονιάς κράτησε μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη η αγορά σημείωσε άνοδο σε αξίες. Η θετική πορεία της κατηγορίας βοηθήθηκε τόσο από τα εκτυπωτικά μηχανήματα όσο και από τα πολυμηχανήματα.

Σε επίπεδο μέσης τιμής πώλησης αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι τα πολυμηχανήματα καταγράφουν άνοδο εν αντιθέσει με τους εκτυπωτές που σημείωσαν σημαντική μείωση τιμής.

 
Μεγάλες Οικιακές Συσκευές: σημαντική άνοδο στο τελευταίο τρίμηνο του 2014

Η κατηγορία των μεγάλων λευκών συσκευών συνεχίζει και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς την ανοδική της πορεία.

Τα πλυντήρια ρούχων και οι κουζίνες είναι οι προϊοντικές κατηγορίες με την μεγαλύτερη άνοδο. Τα στεγνωτήρια, εκμεταλλευόμενα την ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω της θέρμανσης των νοικοκυριών σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση, με την μέση τιμή να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο συνεχόμενης πτώσης της μέσης τιμής, το τελευταίο τρίμηνο σημειώθηκαν οι μικρότερες απώλειες οι οποίες οφείλονται κατά κύριο λόγο σε προσφορές από τις κατηγορίες των εντοιχιζόμενων συσκευών.

 
Μικρές Οικιακές Συσκευές: μικρή πτώση το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς

Η θετική ανάπτυξη των προηγούμενων τριμήνων στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών δεν συνεχίστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο.

Παρ’ ολ’ αυτά ,οι κατηγορίες όπως οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με τα πιστολάκια και τα στιλιστικά μαλλιών συνεχίζουν να αναπτύσσονται θετικά προσφέροντας στον καταναλωτή την επιλογή και την δυνατότητα προσωπικής φροντίδας κατ’ οίκον.

Τα ηλεκτρικά σίδερα καθώς και οι φρυγανιέρες εμφανίζονται με ανοδική πορεία γεγονός στο οποίο συνέβαλε η μικρή άνοδος της μέσης τιμής.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το καταναλωτικό κοινό δραστηριοποιήθηκε θετικά και ως προς την αγορά μηχανών καφέ και ροφημάτων το τελευταίο τρίμηνο. Οι διάφορες προωθητικές ενέργειες με κουπόνια ή με την προσφορά συσκευασιών δώρου την περίοδο των γιορτών συνέβαλαν στην πτώση της μέσης τιμής της κατηγορίας και δεν επέτρεψαν να σημειώσει την ανάλογη ανάπτυξη σε αξία.

 
Φωτογραφικά Είδη: εντείνεται ο ρυθμός πτώσης για τον κλάδο.

Με το ποσοστό πτώσης να φτάνει το 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς για τις φωτογραφικές μηχανές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την συνολική αρνητική εικόνα οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

 
Τηλεπικοινωνίες: οι συσκευές τηλεπικοινωνίας εδραιώνονται στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών.

Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ καταγράφοντας αύξηση 29%. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων με την μέση τους τιμή να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν βέβαια τόσο τα σταθερά τηλέφωνα όσο και τα ακουστικά τηλεφώνων . Αξίζει να σημειωθεί ότι και στις δύο περιπτώσεις τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.

 
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: με θετικό πρόσημο έκλεισε και το τέταρτο τρίμηνο του 2014.

Με την τηλεόραση και τις κονσόλες, κατηγορίες που αποτέλεσαν την βάση για την αύξηση του τζίρου, να διατηρούν το θετικό πρόσημο και στο τέταρτο τρίμηνο η αγορά σημείωσε άνοδο κατά 8,7%.

Πέρα από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδική πορεία σημείωσαν επίσης οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης).

Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από την δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε Tablets και Κινητά.

 
INFO

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX ® είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 425.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως. Από τον Φεβρουάριο του 2009, η GfK δημοσιεύει διεθνώς την έκθεση των αποτελεσμάτων της GfK TEMAX® σε περισσότερες από 30 χώρες. Είναι ο πρώτος δείκτης που περιλαμβάνει όλες τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε διαφορετικές χώρες.

 
Σχετικά με τη GfK
Η GfK αποτελεί την έμπιστη πηγή πληροφοριών σχετικών με τις αγορές και τους καταναλωτές, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν εξυπνότερες αποφάσεις. Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί στις έρευνες της αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την εμπειρία 80 χρόνων της GfK στην επιστήμη δεδομένων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη GfK να προσφέρει ζωτικής σημασίας παγκόσμια διορατικότητα σε συνδυασμό με ενημέρωση για την τοπική αγορά περισσότερων από 100 χωρών. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και τις επιστήμες των δεδομένων, η GfK μετατρέπει μαζικά δεδομένα σε έξυπνα δεδομένα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και επιλογές των καταναλωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.gfk.com ή ακολουθήστε την GfK στο Twitter: https://twitter.com/GfK_en

Σχετικά Άρθρα