GfK: Το Χονγκ Κονγκ, η Βόρεια Αμερική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι οι πιο “συνδεδεμένοι” πληθυσμοί παγκοσμίως

• Οι δέκα πιο “συνδεδεμένοι” πληθυσμοί -Βασικές κινητήριες δυνάμεις της αγοράς -Η Ελλάδα, βρίσκεται στην 40η θέση για το 2016

 
• Το Χονγκ Κονγκ και η Βόρεια Αμερική έχουν τους περισσότερο συνδεδεμένους καταναλωτές παγκοσμίως – αλλά οι κάτοικοι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων τους πλησιάζουν με γοργό ρυθμό

 
Νυρεμβέργη,  Ο νέος δείκτης της GfK για τον Συνδεδεμένο Καταναλωτή αποτελείται από 78 χώρες και οχτώ παγκόσμιες περιφέρειες παρέχοντας γρήγορη και άμεση σύγκριση σχετικά με το πόσο συνδεδεμένος είναι ο κάθε πληθυσμός.

Ο δείκτης δείχνει ποιες χώρες έχουν τους περισσότερο συνδεδεμένους καταναλωτές, τόσο συνολικά όσο και αναλυτικά στον κάθε ένα από τους έντεκα διαφορετικούς τύπους συσκευών (“έξυπνο” κινητό τηλέφωνο (smartphone), tablet, φορητό υπολογιστή, υπολογιστή desktop, wearables, “έξυπνη τηλεόραση” (smart TV), TV set-top box, κονσόλα videogame, e-reader, συνδεδεμένο αυτοκίνητο και “έξυπνο σπίτι” (smart home)), μαζί με τις τάσεις των τελευταίων πέντε ετών.

Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συγκρίνουν πόσο συνδεδεμένες είναι οι επιμέρους χώρες και περιφέρειες, ούτως ώστε να εντοπίσουν τις ευκαιρίες της αγοράς σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων. Αυτό περιλαμβάνει περιοχές που εκτείνονται από πωλήσεις ψηφιακών συσκευών και κατανάλωση περιεχομένου έως επέκταση της παραδοσιακής τεχνολογίας στην υγεία, τα media καθώς και άλλους τομείς.

 
Οι δέκα πιο “συνδεδεμένοι” πληθυσμοί

Κοιτάζοντας τον δείκτη της GfK για τον Συνδεδεμένο Καταναλωτή τα τελευταία δυο χρόνια παρατηρούμε ότι, το Χονγκ Κονγκ και η Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό) είναι σταθερά στην κορυφή ως οι δυο πιο συνδεδεμένοι πληθυσμοί παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κλείνουν γρήγορα την ψαλίδα, και θα βρεθούν από την όγδοη θέση το 2015 στην προβλεπόμενη τρίτη θέση φέτος. Ομοίως, η Ελβετία ξεπέρασε τη Δανία και τη Σουηδία και κινήθηκε ανοδικά από τη δέκατη θέση πέρυσι στην προβλεπόμενη όγδοη θέση φέτος.

 
Η Χιλή και η Ιορδανία κινούνται γρήγορα και ανοδικά προς τη συνδεσιμότητα

Άλλες χώρες στις οποίες έχουν γίνει σημαντικά άλματα προς την συνδεσιμότητα τον τελευταίο χρόνο είναι η Χιλή και η Ιορδανία.

Η Χιλή έχει σκαρφαλώσει επτά θέσεις, από την 27η το 2015 στην 20ή θέση φέτος, και τώρα βρίσκεται ακριβώς πίσω από την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Αυστραλία. Και η Ιορδανία έχει, επίσης, ανέβει από την 31η θέση τον περασμένο χρόνο στην 23η – ξεπερνώντας χώρες όπως η Κύπρος, το Ομάν, η Νέα Ζηλανδία και το Βέλγιο.

 
Βασικές κινητήριες δυνάμεις της αγοράς

Ο Kevin Walsh, Διευθυντής Trends & Forecasting της GfK, αναφέρει, “Βλέπουμε μακροπρόθεσμες τάσεις αύξησης της συνδεσιμότητας σε όλες τις χώρες. Για τις αγορές με υψηλή ανάπτυξη, ειδικά σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τις χώρες Ασίας-Ειρηνικού, η κύρια τάση παραμένει η υιοθέτηση του “έξυπνου” κινητού. Αυτό αποτελεί την κυρίαρχη συσκευή – και συχνά την πρώτη συσκευή- για τους καταναλωτές που θέλουν να συνδεθούν σε υπηρεσίες δεδομένων. Αυτή η τάση είναι πιθανό να παραμείνει κυρίαρχη για τα επόμενα δυο με τρία χρόνια καθώς οι μειώσεις τιμών οδηγούν πάνω από ένα δισεκατομμύριο καταναλωτές στο να έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνδεθούν μέσω μιας προσωπικής συσκευής για πρώτη φορά.

“Για τις ανεπτυγμένες αγορές, κυρίως της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, η κινητήρια δύναμη ανάπτυξης έχει ήδη περάσει στο επόμενο κύμα συνδεσιμότητας του καταναλωτή. Τα wearables – μαζί με τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα – οδηγούν τη τάση και προσφέρουν νέα οφέλη στον καταναλωτή. Η τεχνολογία του “έξυπνου σπιτιού” είναι εξίσου σημαντική ευκαιρία, αλλά αναμένεται να είναι πιο αργή και σταθερή ως προς την καμπύλη υιοθέτησης του καταναλωτή.”

Οι κινητήριες δυνάμεις των επιμέρους χωρών είναι επίσης σημαντικές. Η Χιλή, παρόλο που έχει πιο αδύναμη οικονομία, έχει ένα σχετικά ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις, καθώς επίσης και υψηλή διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε σύγκριση με την υπόλοιπη Λατινική Αμερική. Αυτό σήμανε την αύξηση των πωλήσεων των “έξυπνων” τηλεοράσεων πάνω από 20% τον περασμένο χρόνο, και η GfK προβλέπει περεταίρω αύξηση 12% για το τρέχον έτος.

Ο Walsh συνεχίζει, “Καθώς οι αγορές της τεχνολογίας ωριμάζουν, βλέπουμε όλο και περισσότερο τις τοπικές κινητήριες δυνάμεις να έχουν σχετικά μεγαλύτερη επιρροή στην ανάπτυξη, σε αντίθεση με τις παγκόσμιες ή περιφερειακές τάσεις – με τους καταναλωτές να συνδέονται όλο και περισσότερο και με διαφορετικούς τρόπους.”

Για να δείτε τις τίμες του δείκτη της GfK για τον Συνδεδεμένο Καταναλωτή καθώς και τις τάσεις των επόμενων πέντε χρόνων για κάθε περιοχή και χώρα, επισκεφθείτε την παρακάτω διεύθυνση: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/

 
INFO

Σχετικά με την έρευνα

Ο δείκτης της GfK για τον Συνδεδεμένο Καταναλωτή αποτελεί μέτρηση για το πόσο και σε ποιες συσκευές οι καταναλωτές, σε κάθε μια από τις 78 χώρες και τις 8 παγκόσμιες περιφέρειες, συνδέονται ψηφιακά μεταξύ τους και με ψηφιακό περιεχόμενο. Επιτρέπει μια γρήγορη σύγκριση του πόσο “συνδεδεμένες” είναι οι διάφορες περιοχές και χώρες ανά κάτοικο, δίνοντας τις τάσεις των τελευταίων πέντε χρόνων και πρόβλεψη για το τρέχον έτος. Ο δείκτης ενσωματώνει 11 τύπους συσκευών (“έξυπνα” κινητά τηλέφωνα (smartphones), tablet, φορητό υπολογιστή, υπολογιστή desktop, wearables, “έξυπνη” τηλεόραση (smart TV), TV set-top box, κονσόλα videogame, e-reader, συνδεδεμένα αυτοκίνητα και “έξυπνο” σπίτι (smart home)) με στοιχεία που σταθμίζονται με βάση τη χρήση. Η βάση του δείκτη ξεκινά από τις 100 μονάδες (ο παγκόσμιος μέσος όρος για το έτος 2010).

 
Σχετικά με τη GfK

Η GfK αποτελεί την έγκυρη πηγή πληροφοριών σχετικών με τις αγορές και τους καταναλωτές, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν εξυπνότερες αποφάσεις. Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί στις έρευνες της αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την μακρόχρονη εμπειρία της GfK στην επιστήμη δεδομένων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη GfK να προσφέρει ζωτικής σημασίας πληροφόρηση και γνώση σε παγκόσμιο επίπεδο για περισσότερες από 100 χώρες. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και τις επιστήμες των δεδομένων, η GfK μετατρέπει μαζικά δεδομένα σε έξυπνα δεδομένα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και επιλογές των καταναλωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.gfk.com ή ακολουθήστε την GfK στο Twitter: https://twitter.com/GfK

GfK-Infographic_Connected_Consumer_Index-May-2016-Web-RGB

GfK-Infographic_Connected_Consumer_Index-May-2016-Web-RGB

Σχετικά Άρθρα