
Hellas online: Αύξηση πελατών και επενδύσεων-Λειτουργική κερδοφορία
Η hellas online (ATHEX: HOΛ) ανακοινώνει τα οικονοµικά αποτελέσµατα για το α’ τρίµηνο του 2014, σύµφωνα µε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, τα οποία συνοπτικά έχουν ως ακολούθως:
Αύξηση πελατών κατά 6,3% σε σχέση µε το α’ τρίµηνο του 2013
Λειτουργική κερδοφορία(EBITDA) στα €13,4 εκατ., µε περιθώριο 24,5%
Αύξηση επενδύσεων κατά 25,6% σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο 527.284LLU πελάτες
Σχολιάζοντας τα οικονοµικά αποτελέσµατα του α’ τριµήνου 2014 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο ∆ιευθύνων Σύµβουλος της hellasonline κ. Κωνσταντίνος Κόκκαλης ανέφερε: «Η hellasonline,κατά το πρώτο τρίµηνο του έτους, διατήρησε το µερίδιο αγοράς της, παρουσιάζοντας παράλληλα θετικές οικονοµικές επιδόσεις.
Παρά το δύσκολο µακροοικονοµικό περιβάλλον, τη µείωση του διαθέσιµου εισοδήµατος των καταναλωτών και τον συνεχιζόµενο, έντονο ανταγωνισµό στην ελληνική ευρυζωνική αγορά, η εταιρεία συνεχίζει τη θετική της πορεία επενδύοντας µε συνέπεια σε τεχνολογικές υποδοµές, στην εξυπηρέτηση του πελάτη και στις συνδυαστικές υπηρεσίες. Είµαστε αισιόδοξοι ότι αυτές οι επιλογές θα στηρίξουν τα έσοδα και τη γενικότερη οικονοµική εικόνα της hellasonlineκαι το 2014.»
Οικονομικά αποτελέσματα
Τα συνολικά έσοδα για το α’ τρίµηνο µειώθηκαν κατά 3,2% σε σύγκριση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και έφτασαν τα €54,7 εκατ. από €56,5 εκατ. το αντίστοιχο τρίµηνο του 2013.
Η µείωση των εσόδων οφείλεται κατά ένα µέρος σε έκτακτα µη επαναλαµβανόµενα έσοδα του α’ τρίµηνου του 2013 καθώς και στις έντονες συνθήκες ανταγωνισµού που επικρατούν στην αγορά αλλά και στο υφεσιακό κλίµα της οικονοµίας, παράγοντες οι οποίοι έχουν επιφέρει µείωση στο µέσο έσοδο ανά συνδροµητή. Λαµβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, η µεταβολή των εσόδων κατά € 1,8 εκατ. κρίνεται απόλυτα δικαιολογηµένη.
Τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων ανήλθαν στα €41,3 εκατ., αυξηµένα κατά €2,5 εκατ. (+6,5%) σε σχέση µε την προηγούµενη χρήση. Η αύξηση αυτή είναι συγκυριακή, καθώς οφείλεται κυρίως σε χρονική κατανοµή κάποιων λειτουργικών εξόδων και θα εξοµαλυνθεί στα επόµενα τρίµηνα.
Ο συνδυασµός των παραπάνω,συνέβαλε στη µείωση τωνκερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία και διαµορφώθηκαν σε €13,4 εκατ., από €17,7 εκατ. στο αντίστοιχο διάστηµα πέρυσι.
Τα κόστη των αποσβέσεων ανήλθαν σε €11,6 εκατ. από €14,2 εκατ. το πρώτο τρίµηνο του 2013, παρουσιάζοντας µείωση €2,6 εκατ., ή 18,6%.Το αποτέλεσµα προ φόρων (ΕΒΤ) της εταιρείας για το πρώτο τρίµηνο του 2014 ανήλθε στα (€ 1,3) εκατ. ζηµία, έναντι οριακών κερδών € 0,03 εκατ. το 2013.
Τα χρηµατοοικονοµικά κόστη µειώθηκαν σε €3,1 εκατ. από €3,5εκατ. το πρώτο τρίµηνο του 2013 παρουσιάζοντας σηµαντική µείωση της τάξης του 10,9%που αποδίδεται στην µείωση του τραπεζικού δανεισµού, και στη µείωση του κόστους για τόκους προς προµηθευτές.
Ο καθαρός δανεισµός του πρώτου τριµήνου του 2014 διαµορφώθηκε σε € 156,3 εκατ., µειωµένος κατά € 10,4 εκατ. σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στοιχεία Συνδροµητικής Βάσης
Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του α’ τριµήνου του 2014ανήλθε σε 527.284 πελάτες, αύξηση 6,3% σε σχέση µε το αντίστοιχο περυσινό τρίµηνο. Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί, η hellasonline το α’ τρίµηνο του 2013 απέσπασε το 20,5% των νέων συνδέσεων LLU, ενώ σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, έχει διατηρήσει το µερίδιο αγοράς της σταθερό το οποίο εκτιµάται στο 27%.
Επενδύσεις
Οι επενδύσειςτης εταιρείας το α’ τρίµηνο του 2014 ανήλθαν στα€7,9 εκατ., αυξηµένες κατά 25,6%σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη του οπτικού δικτύου, καθώς και σε τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς FTTx, VDSL προσφέροντας ακόµα υψηλότερες ευρυζωνικές ταχύτητες στους συνδροµητές.
Συνολικά, από τις αρχές του 2006 οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα € 450 εκατ., υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστηµάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόµενη αναβάθµιση της διασύνδεσης µε το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών holcloud.
Σήµερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της hellasonline εκτείνεται σε πάνω από 5.200 χιλιόµετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε 75% των γραµµών του ΟΤΕ µε 368συνεγκαταστάσεις σε κόµβους του ΟΤΕ.
Πρόσφατες Εξελίξεις
Η hellasonline στα πλαίσια της στρατηγικής της για ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδοµών ασύρµατης πρόσβασης στο διαδίκτυο (Wi-Fihotspots) υπέγραψε συµφωνητικό συνεργασίας 5ετούς διάρκειας µε τον ∆ήµο Θεσσαλονίκης.
Μέσω αυτής της συνεργασίας,η hellasonline θα σχεδιάσει, εγκαταστήσει και αναλάβει εξολοκλήρου την λειτουργία δικτύου Wi-Fi δωρεάν σε σηµεία της πόλης, επιλογής του ∆ήµου Θεσσαλονίκης, µε στόχο να διευκολύνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών του ∆ήµου που χρησιµοποιούν φορητές συσκευές (smartphones, tablets, laptops).
Το δίκτυο των holspots υποστηρίζει τριψήφιο αριθµό ταυτόχρονων χρηστών µε υψηλότατες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο που ξεπερνά τα 10mbps/χρήστη.
Το «holvideoclub» συνεχίζει να εµπλουτίζει το µεγαλύτερο κατάλογο videoondemand περιεχοµένου της ελληνικής συνδροµητικής τηλεόρασης.
Πρόσφατα, ξεκίνησαν οι πιο δηµοφιλείς σειρές του τηλεοπτικού δικτύου HBO (GameofThrones, Sopranos, TrueBlood, BoardwalkEmpire, Rome) προσφέροντας στους συνδροµητές της υπηρεσίας µοναδικό ψυχαγωγικό περιεχόµενο. Παράλληλα, η υπηρεσία holmytv παρέχει σήµερα 38 κανάλια, ψυχαγωγικά, µεταγλωττισµένα παιδικά, ντοκιµαντέρ, ειδησεογραφικά, lifestyle, κα περιεχοµένου.
Το site της hellas online, www.hol.gr, άλλαξε ριζικά ώστε να προσφέρει περισσότερη αξία στην καθηµερινότητα του πελάτη.
Με γνώµονα τις ανάγκες του καταναλωτή τόσο στην πρακτική καθηµερινότητα του όσο και στο τι τον ενδιαφέρει κατά το χρόνο που δαπανά στο internet, η νέα προσέγγιση στην online παρουσία της hellas online φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα καθηµερινό προορισµό για τους υφιστάµενους συνδροµητές της εταιρείας αλλά και πόλο έλξης για νέους συνδροµητές.
Μέσα από µια σειρά στρατηγικών συνεργασιών, το hol.gr εµπλουτίζεται συνεχώς και περιλαµβάνει όλες τις υφιστάµενες βασικές ενότητες περιεχοµένου και χρηστικά εργαλεία (παρουσίαση υπηρεσιών και προϊόντων της hol, έλεγχο διαθεσιµότητας, myhol, support, online πληρωµή λογαριασµού, e-bill, speedtest, κλπ.), ενώ παράλληλα, εισάγει νέους πυλώνες περιεχοµένου και υπηρεσιών που εστιάζουν στην Καθηµερινότητα, την Ψυχαγωγία αλλά και ένα κόσµο Προνοµίων και προσφορών σε προϊόντα και υπηρεσίες γενικού ενδιαφέροντος και καθηµερινής κατανάλωσης που θα εµπλουτίσουν την εµπειρία των επισκεπτών του.
Τέλος, το ισχυρό εταιρικό πελατολόγιο της εταιρίας συνεχίζει να διευρύνεται µε νέους πελάτες όπως Ελληνικά Λαχεία ΑΕ, Hitachi, BaribaCorporation, Maddog, WinWin, Σαραντίτης, EvicMaritimeSa, κα, καθώς και νέες υπηρεσίες προς υφιστάµενους πελάτες όπως Εθνική Τράπεζα, Eurobank, BureauVeritas, ACS, Printec,QuintanaShipManagement, BazaarAE,κα.
INFO 1: Το EBITDA είναι ένας οικονοµικός δείκτης που ορίζεται και χρησιµοποιείται από την Εταιρία και δεν αναγνωρίζεται από τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.