
IOANNINA OLD. NEW. YOU. για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων
Στρατηγική με ορίζοντα τετραετίας για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ιωάννινα»
Με στρατηγική, σχέδιο και συνεργασίες, με μετρήσιμα αποτελέσματα και αξιολόγηση, τα Ιωάννινα επενδύουν δυναμικά στην τουριστική ανάπτυξη, ξεκινώντας να κατακτήσουν διεθνείς και εγχώριες αγορές.
IOANNINA OLD. NEW. YOU, είναι το νέο brand name της πόλης, που αναδεικνύει το ιστορικό της παρελθόν, επενδύει στο δυναμικό της παρόν και συνδυάζει τη φιλικότητα και τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα.
Η νέα στρατηγική με ορίζοντα τετραετίας, που αποτελεί τον «καταστατικό χάρτη» για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων είναι προϊόν της συνεργασίας Δήμου Ιωαννιτών, Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων και είναι η πρώτη φορά που «τα Γιάννενα ξεκινάνε το ταξίδι, με πραγματικό σχέδιο πτήσης», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας.
Το επιχειρησιακό σχέδιο για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ιωάννινα» στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ορίζοντα ως το 2019, παρουσιάστηκε την Παρασκευή το βράδυ στην κατάμεστη αίθουσα του ξενοδοχείου Du Lac, γεγονός που φανερώνει ότι το «στοίχημα» για το τουριστικό μέλλον της περιοχής δεν είναι μόνο υπόθεση των φορέων και των επαγγελματιών, αλλά και των ανθρώπων της πόλης που «αγκαλιάζουν» το φιλόδοξο εγχείρημα.
Πρωτότυπη παρουσίαση
Η παρουσίαση έγινε με φρεσκάδα, ζωντάνια και πρωτοτυπία, εντυπωσίασε και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον. Χωρίς τα συνηθισμένα πάνελ και τους καθιερωμένους σε ανάλογες περιπτώσεις χαιρετισμούς, με τρόπο διαδραστικό έδωσε την αίσθηση μιας γιορτής όπου συμμετείχαν όλοι οι παραβρισκόμενοι.
Παρών ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης (επικεφαλής πολυπληθούς αποστολής από την πόλη του) που όπως είπε έχει αναπτύξει μια στενή σχέση με τα Γιάννενα, καθώς οι δύο Δήμοι Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης έχουν εδώ και ένα χρόνο υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας που προβλέπει –εκτός των άλλων- στρατηγική συνεργασία στον τουρισμό. Ο κ. Μπουτάρης μετέφερε την εμπειρία του, προτρέποντας «να εκτιμήσουμε αυτό που έχουμε, να το καταλάβουμε, να το εκμεταλλευτούμε με επαγγελματισμό».
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, εξέφρασε τη διπλή χαρά του γιατί αφενός πρώτη φορά υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων και αφετέρου αυτό είναι αποτέλεσμα συνεργασίας. «Όταν εκλέχθηκα Δήμαρχος είπα ότι θα πρέπει να βαδίσουμε με οργανωμένο σχέδιο, με επαγγελματίες και με συνεργασία. Δεν σας κρύβω ότι δεν ήταν εύκολο να πεισθούν όλοι, αλλά τώρα πια τα Γιάννενα ξεκινάνε το ταξίδι με πραγματικό σχέδιο πτήσης».
Ο Δήμαρχος όμως εξέφρασε και το θυμό του, για την κατάσταση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, καθώς άλλη μία πτήση είχε ακυρωθεί το πρωί και η οποία μετέφερε δημοσιογράφους από την Αθήνα για την παρουσίαση. «Να σηκώσουμε όλοι πολύ δυνατά τη φωνή μας για το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το Αεροδρόμιο της Ηπείρου, διεκδικώντας από την πολιτική ηγεσία ένα αξιόπιστο Αεροδρόμιο», είπε ο κ. Μπέγκας.
Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων, Μάξιμος και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέκος Καχριμάνης, τόνισαν τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και του συντονισμού όλων. Ο Α’ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, Δημήτρης Δημητρίου τόνισε ότι «πρώτη φορά γίνεται αυτό που πρέπει και δεν ήταν δυνατόν να απουσιάζει το Επιμελτήριο». Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων, Κώστας Βλάχος, εξέφρασε την πίστη του για το ότι «είμαστε όλοι μαζί και θα τα καταφέρουμε»
Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ιωαννιτών Νίκος Γκόλας, αναφέρθηκε στον τουριστικό προορισμό ‘ΙΩΑΝΝΙΝΑ’ που «έχει τα πάντα» και στην επαγγελματική δουλειά που γίνεται πλέον για την προώθηση του, ενώ εκπρόσωποι τον παρατάξεων της αντιπολίτευσης (Άρης Μπαρτζώκας- Σπύρος Κωνσταντόπουλος- Αστερινός Μάνθος) εξέφρασαν την στήριξη τους στην οργανωμένη προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
«Οδηγοί» στην πρωτότυπη παρουσίαση του επιχειρησιακού σχεδίου ήταν ο Χρήστος Χέλμης, επικεφαλής της Colibri AE, ο Στέφανος Ζέρβας, σύμβουλος τουρισμού του Δημάρχου Ιωαννίνων και ο Σαμ Κωδούνης, εκπρόσωπος των ξενοδόχων. Επαγγελματίες του Τουρισμού, όπως η Δέσποινα Αμαραντίδου από την ARTION Conferences & Events, ο Stefan Merkenhof της GBR Consulting, ο Νίκος Σαπουντζής της Tourism Plus, εξήγησαν την στρατηγική, τις δράσεις και στους στόχους του επιχειρησιακού σχεδίου.
Στρατηγικός συνεργάτης στο εγχείρημα είναι ο ΕΟΤ, όπως τόνισε η εκπρόσωπος του Αικατερίνη Μεϊμάρογλου, ενώ το παρών έδωσε και ο πρόεδρος της ΔΕΘ, Αναστάσιος Τζήκας, καθώς και τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με δεξίωση, υπό τους ήχους της μπάντας του Γιώργου Γάκη.