
PwC «Global ICT 50»- οι κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας επαναπροσδιορίζουν το νόημα του όρου ‘αξία’ που προσφέρουν στους πελάτες τους
• Έντεκα νέες εταιρείες εισέρχονται στη λίστα με τις 50 κορυφαίες του κλάδου, μεταξύ των οποίων οι Computer Associates, Netapp και Salesforce.com
• Αν και παραμένουν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, η Google, η Apple και η Samsung υποχώρησαν κάποιες θέσεις στην κατάταξη λόγω των χαμηλότερων ρυθμών ανάπτυξής τους και της ωρίμανσης των τεχνολογιών τους
• Οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT) κινούνται πέρα από τις κλασικές μεθόδους ανάπτυξής τους και επαναπροσδιορίζουν τον εαυτό τους με βάση τη στρατηγική αξία που προσφέρουν στους πελάτες τους
Στον τεχνολογικό κλάδο, τα όρια γίνονται ολοένα πιο δυσδιάκριτα. Ο διαχωρισμός μεταξύ του εξοπλισμού Η/Υ (hardware), του λογισμικού, των υπηρεσιών και των τηλεπικοινωνιών δεν είναι πλέον απλή υπόθεση αφού οι εταιρίες δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα σε όλους τους τομείς. Στην ετήσια μελέτη «Global ICT 50», η Strategy& – η συμβουλευτική εταιρεία στρατηγικής της PwC– υπογραμμίζει ότι οι επιτυχημένες εταιρείες σήμερα αυτοπροσδιορίζονται μέσω της μοναδικής στρατηγικής αξίας που προσφέρουν στους πελάτες τους.
«Oι εταιρείες του κλάδου ICT συγκλίνουν», εξηγεί ο Dr Florian Gröne, στέλεχος της PwC ΗΠΑ και ένας από τους συντάκτες της ετήσιας μελέτης για τη Strategy&. «Ψηφιοποίηση. Κινητικότητα. Internet of Things (IOT). Big Data: αυτές και άλλες νέες τεχνολογίες αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες δραστηριοποιούνται στις αγορές».
Στην ετήσια μελέτη «Global ICT 50», περιλαμβάνονται τόσο εδραιωμένοι ηγέτες της αγοράς, όπως η SAP και η Microsoft, όσο και νεοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Salesforce.com και η Netapp. Η αξιολόγηση της απόδοσης των εταιρειών αυτών είναι μόνο η μία όψη των πραγμάτων. Εκτός από την αναγνώριση των εταιρειών με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κλάδο ICΤ, στη φετινή μελέτη εξετάζεται επίσης ο τρόπος με τον τρόπο οι ηγέτιδες εταιρείες προσδιορίζουν τη στρατηγική τους αξία.
«Μία από τις πλέον πολύτιμες στρατηγικές κινήσεις που μπορεί να κάνει μία εταιρεία του κλάδου ICT, είναι να εστιάσει στην αξία που προσφέρει στους πελάτες της», σημειώνει ο Dr Germar Schröder, της Strategy& και partner της PwC Γερμανίας. «Οι κορυφαίες εταιρείες ICT διαφοροποιούνται αξιοποιώντας αυτά που μπορούν να προσφέρουν οι ίδιες και κανείς άλλος», προσθέτει.
Αναγνώριση των εταιρειών με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κλάδο ICT
Στην ετήσια μελέτη «Global ICT 50», παρουσιάζεται η ανάλυση της στρατηγικής δυναμικής των εισηγμένων εταιρειών τεχνολογίας με βάση την οικονομική απόδοση, την ισχύ του χαρτοφυλακίου, τη γεωγραφική παρουσία, καθώς και την καινοτομία και τη διαχείριση της επωνυμίας (branding).
Έτσι, παρότι στις κορυφαίες θέσεις της λίστας Global ICT 50 συναντάμε τις ίδιες πέντε εταιρείες με πέρυσι (συγκεκριμένα τις IBM, Microsoft, SAP, Oracle και Cisco), παρατηρούνται σημαντικές ανακατατάξεις στις υπόλοιπες εταιρείες. Μερικές αξιοσημείωτες μεταβολές στην κατάταξη:
-Τόσο η Apple (8η) όσο και η Alphabet/Google (10η) έχασαν έδαφος αλλά κατόρθωσαν να παραμείνουν στις 10 κορυφαίες, ενώ η Samsung έπεσε στην 11η θέση από την 7η που ήταν πέρυσι. Και οι τρεις αυτές εταιρείες αντιμετώπισαν επιβράδυνση της ανάπτυξής τους, καθώς τα τελευταία χρόνια υπήρξε ωρίμανση των προϊόντων τους.
-Η Intel έκανε ένα άλμα 12 θέσεων από την 24η στη 12η θέση, καθώς ανέπτυξε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, το οποίο μέχρι πρότινος περιείχε αμιγώς προϊόντα hardware, σε ένα πιο ολοκληρωμένο μείγμα.
-Έντεκα νέες εταιρείες πρωτοεμφανίστηκαν στη λίστα των ICT 50 και οι έξι από αυτές περιλαμβάνονται στις 30 κορυφαίες θέσεις. Αυτές είναι οι εξής: Salesforce.com (19η), Computer Associates (20η), Amadeus (23η), Adobe Systems (24η), Alibaba (26η) και Nokia (30η).
Οι φυσικοί και γεωγραφικοί περιορισμοί εξακολουθούν να δυσχεραίνουν τους περιφερειακούς παρόχους τηλεπικοινωνιών και υπηρεσιών τεχνολογιών πληροφορικής, αφού φέτος καμία από τις εταιρείες αυτές δεν περιλαμβάνεται στην πρώτη 15άδα.
-Η EMC, η οποία είχε συμπεριληφθεί στη λίστα πριν την εξαγορά της από τη Dell στις αρχές του 2016, αναρριχήθηκε στην πρώτη 10άδα χάρη στο διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της.
Διαφοροποίηση των κορυφαίων εταιρειών ICT βάσει της στρατηγικής πρότασης αξίας
Η φετινή μελέτη «Global ICT 50» εξετάζει τους παράγοντες που οδηγούν τις κορυφαίες εταιρείες του τομέα ICT στην επιτυχία με βάση την αξία που προσφέρουν. Κάθε εταιρεία εμφανίζεται σε δύο κατηγορίες παρουσιάζοντας έτσι τους δύο βασικούς τρόπους με τους οποίους προσφέρει αξία στους πελάτες της.
Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτήν την αξιολόγηση αναδεικνύουν ότι υπάρχουν:
√ 17 Εταιρείες Ηγέτες Κατηγορίας (Category Leaders), εταιρείες δηλαδή που εδραιώνουν τη θέση τους στην αγορά με βάση μια περιορισμένη κατηγορία προϊόντων ή υπηρεσιών.
√ 18 Εταιρείες Ολοκληρωμένων Υπηρεσιών (Consolidators), οι οποίες αναπτύσσονται μέσω επιθετικών συγχωνεύσεων και εξαγορών με στόχο να προσφέρουν στους πελάτες τους μια πιο ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών.
√ 24 Καινοτόμες Εταιρείες (Innovators), οι οποίες εδραιώνουν τη θέση τους μέσω συνεχών επενδύσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) ώστε να εισάγουν στην αγορά νέα και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες.
√ 23 Εταιρείες Πάροχοι Εξειδικευμένων Λύσεων (Solutions Customizers), εταιρείες που προσαρμόζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες στις ανάγκες των πελατών τους με βάση τη γνώση και την εμπειρία που διαθέτουν για την αγορά.
√ 18 Παίχτες Αξίας (Value Players), εταιρείες δηλαδή που ανταγωνίζονται τις υπόλοιπες σε όρους επιχειρηματικότητας. Αυτό το πετυχαίνουν μειώνοντας το κόστος των ανταγωνιστικών υπηρεσιών, συνήθως βασιζόμενες στο χαμηλό κόστος της υπεράκτιας εργασίας και σε αυστηρά τυποποιημένες διαδικασίες και μοντέλα παροχής υπηρεσιών.
Σχετικά με τη μελέτη «Global ICT 50» της Strategy&
Η Strategy& συντάσσει σε ετήσια βάση τη μελέτη Global ICT 50 που περιλαμβάνει τις 50 μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες του κλάδου ICT, οι οποίες επιλέγονται με βάση τον συνδυασμό τεσσάρων παραγόντων: την οικονομική απόδοση, την ισχύ του χαρτοφυλακίου, τη γεωγραφική παρουσία και την καινοτομία και διαχείριση επωνυμίας (branding). Ο συνδυασμός των παραπάνω κριτηρίων καθορίζει τον βαθμό επιρροής των εν λόγω εταιρειών στην επιχειρηματική αγορά προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μεθοδολογία και τη διαδικασία στάθμισης που χρησιμοποιήθηκε για τον προσδιορισμό των εταιρειών της λίστας ICT 50 μπορείτε να βρείτε εδώ http://www.pwc.com/gr
Σχετικά με τη Strategy&
Η Strategy& αποτελείται από μια παγκόσμια ομάδα πρακτικών συμβούλων στρατηγικής που δεσμεύονται να προσφέρουν υπηρεσίες με στόχο τη δημιουργία βασικού πλεονεκτήματος. Συνεργαζόμαστε μαζί σας για την επίλυση των δυσκολότερων προβλημάτων σας και την αξιοποίηση των σημαντικότερων ευκαιριών σας. Συνδυάζουμε την εκατοντάχρονη παράδοση πρακτικών συμβουλών στρατηγικής με τις πολύτιμες λειτουργικές και τεχνικές δυνατότητες του δικτύου PwC. Ανήκουμε στο δίκτυο εταιρειών της PwC με παρουσία σε 157 χώρες και περισσότερα από 223.000 στελέχη, που δεσμεύονται να παραδίδουν ποιοτικό έργο στις ελεγκτικές, φορολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που αναλαμβάνουν.
Η επωνυμία Strategy& αναφέρεται στην παγκόσμια ομάδα πρακτικών συμβούλων στρατηγικής που αποτελούν τμήμα του δικτύου εταιρειών της PwC. Περισσότερες πληροφορίες για την Strategy& στο www.strategyand.pwc.com.
Σχετικά με την PwC
Στόχος της PwC είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στην κοινωνία και η επίλυση σημαντικών προβλημάτων. Ένα δίκτυο εταιρειών σε 157 χώρες με περισσότερα από 223.000 στελέχη που δεσμεύονται να παραδίδουν ποιοτικό έργο στις ελεγκτικές, φορολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που αναλαμβάνουν.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.pwc.com/structure.