Report -G.Moundreas : Oι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποιούν τις θετικές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας

Η εβδομαδιαία ανάλυση της G.Moundreas, περιγράφει με  τον παραστατικό τρόπο  ενός μη οικονομικού ορισμού  το οικονομικό  περιβάλλον και επισημαίνει την ετήσια έκθεση της Moore Stephens, που «αναδεικνύει την αλλαγή κλίματος που υπάρχει στη ναυτιλία, αφού το επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία καταγράφει σημαντική άνοδο των θετικών εκτιμήσεων που προβλέπουν άνοδο των ναύλων τους επόμενους δώδεκα μήνες και αύξηση των επενδύσεων».

 

 

 

 

 

«Ένας μη οικονομικός ορισμός ο οποίος περιγράφει το τι συμβαίνει στην Ευρωζώνη θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αυτός του «Bullying», ελληνιστί «Σχολικός Εκφοβισμός» που εν ολίγης σημαίνει,όταν κάποιος, ή ένα γκρουπ, επαναλαμβανόμενα προσπαθεί να βλάψει κάποιον άλλον που είναι πιο αδύναμος ή νομίζει ότι είναι πιο αδύναμος.

 

 

 

Η Κύπρος έδωσε το έναυσμα ώστε οι καταθέτες να συμμετέχουν στην διάσωση των τραπεζών, και ενώ όλοι αρχικά διεμήνυαν ότι η Κύπρος είναι μοναδική περίπτωση, τελικά σύμφωνα με τελευταίεςδηλώσεις του Olli Rhen, μεταξύ άλλων, θα βγει οδηγία όπου θα υποχρεώνει την συμμετοχή των επενδυτών και των καταθετών στην περίπτωση αναδιάρθρωσης η διάλυσης τραπεζών.

 

 

 

Η λίστα των επικριτών για την πολιτική της Ευρωζώνης όλο και αυξάνεται παγκοσμίως, κάνοντας λόγο για κωμωδία λανθασμένων πολιτικών επιλογών, ανεπάρκεια, σκιώδης εκτελεστική εξουσία και αφήνοντας αιχμές για την Γερμανία που έχει αναλάβει το ρόλο του «κηδεμόνα» της Ευρωζώνης.

 

 

 

Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΝΤ, η παρατεταμένη Ευρωπαϊκή κρίση χρέους, οδήγησε τις αναδυόμενες χώρες στο να «ξεφορτωθούν» μέρος των συναλλαγματικών τους αποθεμάτων σε Ευρώ.

 

 

 

Συγκεκριμένα οι Κεντρικές Τράπεζες των χωρών αυτών πούλησαν αποθέματα ύψους € 45 δισ. το 2012, μειώνοντας τις τοποθετήσεις τους κατά 8%.

 

 

 

Πλέον το Ευρώ συνιστά μόλις το 24% των συναλλαγματικών αποθεμάτων αυτών των χωρών, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2002 και σημαντικά μειωμένο από το επίπεδο ρεκόρ του 31% το 2009.

 

 

 

Αντίθετα τα αποθέματα σε δολάρια παραμένουν σταθερά περίπου στο 60%.

 

 

 

Οι πωλήσεις της λιανικής στην Ευρωζώνη, υποχώρησαν το Φεβρουάριο κατά 0,3% υπογραμμίζοντας την εξασθένιση της καταναλωτικής ζήτησης, ενώ τον Μάρτιο ο συνολικός PMI μειώθηκε στο 46,4 το χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο και με την ανεργία να σπάει νέο ρεκόρ στο 12% τον Μάρτιο.

 

 

 

Συρρίκνωση του δείκτη μεταποίησης, PMI, παρουσίασαν τον Μάρτιο η Ισπανία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Ιταλία, Γερμανία, σταθεροποίηση του Γαλλικού, αλλά με τον δείκτη σε όλες τις χώρες να βρίσκεται κάτω του 50, σημείο που διαχωρίζει την ανάπτυξη από την συρρίκνωση της οικονομίας.

 

 

 

Στις ΗΠΑ, απρόσμενη συρρίκνωση παρουσίασε το εμπορικό έλλειμμα το Φεβρουάριο κατά 3,4%, καθώς οι εισαγωγές πετρελαίου υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο 10ετιών και οι πωλήσεις πετρελαϊκών προϊόντων αυξήθηκαν.

 

 

 

Εξαιρουμένου του πετρελαίου, οι εισαγωγές άλλων προϊόντων ενισχύθηκαν, σημάδι πως οι καταναλωτές νιώθουν πιο σίγουροι να δαπανήσουν.

 

 

 

Η ανεργία έφτασε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2007, στο 7,6%, και ο PMI μεταποίησης διαμορφώθηκε στις 54,6 μονάδες από 54,3 τον Φεβρουάριο.

 

 

 

Ο μέσος PMI για το πρώτο τρίμηνο διαμορφώθηκε στο 54,9 που αποτελεί την ισχυρότερη επίδοση σε διάστημα 2 ετών.

 

 

 

Στην Ασία, το κυρίαρχο θέμα είναι το επιθετικό πρόγραμμα χαλάρωσης νομισματικής πολιτικής από την BoJ.

 

 

 

Στόχος του νέου διοικητή της BoJ, Haruhiko Kuroda, είναι ο τερματισμός του αποπληθωρισμού ο οποίος ταλανίζει την 3η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως εδώ και 15 χρόνια.

 

 

 

Μεταξύ των βασικών μέτρων είναι η διεύρυνση του προγράμματος αγοράς ομολόγων, συμπεριλαμβανομένων και ομολόγων μεγαλύτερης διάρκειας και η δημιουργία πληθωρισμού του 2%.

 

 

 

Σχετικά με την νέα πολιτική της BoJ, η Lagarde δήλωσε πως οι μεταρρυθμίσεις που ανακοίνωσε η BoJ είναι ένα ακόμη ευπρόσδεκτο βήμα προς την ενίσχυση της Παγκόσμιας ανάπτυξης, ενώ ο αναμενόμενος αντίλογος προήλθε από τον Schaeuble, τονίζοντας πως αν δεν γίνουν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις η Ιαπωνία ακολουθεί το λάθος δρόμο.

 

 

 

Το πρώτο τρίμηνο του 2013, ο BDI κατέγραψε αρνητικό ρεκόρ αφού ο μέσος όρος των 796 μονάδων που κατέγραψε, είναι ο χαμηλότερος από το τελευταίο τρίμηνο του 1986.

 

 

 

Σε γενικές γραμμές, η πτώση οφείλεται κυρίως στην πορεία των Capes και δευτερευόντως στους υπόλοιπους τύπους πλοίων καθώς τα Panamax πρωτίστως, αλλά και τα Supramax και τα Handysize παρουσίασαν μίας μεγάλης διάρκεια ανοδικού ράλι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου για να επιστρέψουν και αυτά όμως σε μία καθοδική πορεία από τις 26 Μαρτίου και μετά, δεδομένου όμως και των αργιών.

 

 

 

Ειδικά για τα Capes, όπου ο συνολικός αριθμός των πλοίων είναι 1,515 ο μέσος όρος των εσόδων τους το 1ο τρίμηνο ήτανε στα $ 6,058 την ημέρα δηλαδή στο χαμηλότερο σημείο από το 1999.

 

 

 

Την Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 861 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,215 μονάδες με $ 4,261 την ημέρα, BPI 1,094 μονάδες στα $ 8,755, BSI 912 μονάδες στα $ 9,533 την ημέρα και BHSI 525 μονάδες στα $ 7,797 την ημέρα.

 

 

 

Σύμφωνα με την Asia Plus Securities, ο δείκτης έχει να ανέβει πάνω από τις 1,000 μονάδες από τις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου και συμφωνεί με την γενικότερη πεποίθηση πως ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αρχίσει να ανακάμπτει από το 2014.

 

 

 

Αντίστοιχα και η Bualuang Securities ασπάζεται την ανωτέρω άποψη και επισημαίνει πως το 2013 η ζήτηση (Demand) θα αυξηθεί περίπου 4% ενώ η καθαρή αύξηση σε τονάζ (Supply) θα κυμανθεί περίπου στο 5%.

 

 

 

Συνεχίζοντας, αναφέρει πως η διαφορά αυτή του 1% μεταξύ ζήτησης και προσφοράς είναι αρκετά ενθαρρυντική συγκρινόμενη με το 2012 που ήτανε στο 6% και προβλέπει επίσης ότι οι «καθαρές» παραδόσεις πλοίων (αφαιρουμένων των διαλύσεων) για το 2014 δεν θα υπερβούν το 1%.

 

 

 

Η τελευταία ετήσια έκθεση της Moore Stephens, αναδεικνύει την αλλαγή κλίματος που υπάρχει στη ναυτιλία, αφού το επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία καταγράφει σημαντική άνοδο των θετικών εκτιμήσεων που προβλέπουν άνοδο των ναύλων τους επόμενους δώδεκα μήνες και αύξηση των επενδύσεων.

 

 

 

Στα αποτελέσματα της έρευνας που ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου και αφορά το τρίμηνο Δεκεμβρίου – Φεβρουαρίου, το μέσο επίπεδο γενικής εμπιστοσύνης όπως εκφράζεται από τους ερωτηθέντες, πλοιοκτήτες, ναυλωτές, διαχειριστές κλπ. ήταν 5,8 (η κλίμακα είναι από το 1 έως το 10), σε σύγκριση με το 5,6 που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη έρευνα το Νοέμβριο του 2012.

 

 

 

Να σημειώσουμε ότι το Μάιο του 2008 ο αντίστοιχος βαθμός εμπιστοσύνης ήταν στο 6,8.

 

 

 

Ο συνδυασμός των θετικών προσδοκιών με τις χαμηλές τιμές των πλοίων έχουν οδηγήσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες τόσο σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων όσο και σε παραγγελίες νεότευκτων σε όλους τους τομείς αλλά ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμώντας ότι πλοία που έχουν αποκτηθεί σε χαμηλές τιμές θα αποκτήσουν σημαντική υπεραξία τα επόμενα χρόνια, ενώ ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων θα αφήνει και περιθώρια κέρδους.

 

 

 

Σύμφωνα με την ανάλυση του Baltic Sale & Purchase Assesment οι τιμές αγοράς στα Capes ηλικίας 5 ετών, έχουν μειωθεί κατά 14% σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2012, ενώ στα Panamax και Supramax οι αξίες έχουν πέσει ακόμη περισσότερο και συγκεκριμένα κατά 24% και 22% αντίστοιχα.»

 

www.mywaypress.gr

 

 

Σχετικά Άρθρα