ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ: Αύξηση πωλήσεων και εξαγωγών από το ανωτέρας ποιότητας ελληνικό αγελαδινό γάλα

• Η παραγωγή της αντιπροσωπεύει το 2% της εθνικής παραγωγής νωπού αγελαδινού γάλακτος

 
Η Εταιρεία ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ επανακάμπτει σε πωλήσεις πάνω από τα επίπεδα της χρήσης 2012 αλλά με διαφοροποιημένο δίκτυο πωλήσεων και μείγμα προϊόντων. Η δυναμική αυτή συνεχίζεται και στο πρώτο τρίμηνο του 2015. Επίσης επανακάμπτει η κερδοφορία προ φόρων του ομίλου

Συγκεκριμένα για την περίοδο 1ης Ιανουαρίου έως 31ης Δεκεμβρίου 2014, τόσο ο ενοποιημένος όσο και ο εταιρικός κύκλος εργασιών αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Πιο συγκεκριμένα ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 25.272 χιλ. έναντι € 23.467 παρουσιάζοντας αύξηση 7,7% ενώ ο εταιρικός κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 24.737 χιλ. έναντι € 22.843 χιλ. της προηγούμενης περιόδου παρουσιάζοντας αύξηση 8,3%.

Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε € 3.522 χιλ. έναντι € 2.999 χιλ της συγκριτικής περιόδου παρουσιάζοντας αύξηση 17,4% και της εταιρείας € 2.452 χιλ. έναντι € 2.454 χιλ της προηγούμενης περιόδου.

Επίσης, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των € 268 χιλ. παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν αρνητικό (€ -599 χιλ). Αντίστοιχα, οι ζημίες προ φόρων της Εταιρείας ανήλθαν σε – € 181 χιλ. σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό είχε ανέλθει σε € – 760.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι για τη χρήση 2014 διενεργήθηκαν επιπλέον προβλέψεις ποσού € 537 χιλ. για κάλυψη ζημιών από τη πιθανότητα μη ρευστοποίησης εμπορικών και λοιπών απαιτήσεων του Ομίλου και της Εταιρείας.

Επίσης διενεργήθηκαν απομειώσεις αποθεμάτων ποσού € 90 χιλ. και € 60 χιλ. για τον Όμιλο και την Εταιρεία αντίστοιχα.

Επίσης, κατά τη διάρκεια της υπό εξέταση περιόδου, η Εταιρεία προέβη στην επανεκτίμηση της ωφέλιμης ζωής των μηχανημάτων της βασιζόμενη σε σχετική έκθεση. Ως αποτέλεσμα της επανεκτίμησης, οι συντελεστές απόσβεσης του μηχανολογικού εξοπλισμού μειώθηκαν και τα αποτελέσματα της υπό εξέταση περιόδου επιβαρύνθηκαν με λιγότερες αποσβέσεις ποσού € 650 χιλ. ευρώ περίπου.

Το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά φόρων επηρεάσθηκε αρνητικά από φορολογία € 548 χιλ. και έτσι ανήλθε σε ζημία € – 280 χιλ. € έναντι ζημίας € -398 χιλ. € της συγκριτικής περιόδου και το εταιρικό σε ζημία € -539 χιλ. € έναντι -475 χιλ., αντίστοιχα. Η σημαντική αύξηση του φόρου εισοδήματος για τη χρήση 2014 σε σχέση με την αντίστοιχη συγκριτική περίοδο αντανακλά:

-Στην πρόβλεψη για επιπλέον φόρο εισοδήματος των χρήσης 2008 και 2009 ως αποτέλεσμα του φορολογικού ελέγχου που ολοκληρώνεται σύντομα.

-Τη θετική πορεία των αποτελεσμάτων προ φόρων καθώς η Campus «δημιουργεί» φορολογητέο αποτέλεσμα το οποίο θα συμψηφιστεί με φορολογικές ζημίες προηγούμενων χρήσεων. Ως εκ τούτου η σχετική αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση επί των φορολογικών ζημιών μειώνεται με αντίστοιχη επιβάρυνση του φόρου εισοδήματος της περιόδου.

-Στο συμψηφισμό αφορολόγητων αποθεματικών με φορολογικές ζημίες βάσει των σχετικών φορολογικών διατάξεων με συνέπεια οι σχετικές αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις να μειωθούν αντίστοιχα.

-Στην υπό εξέταση χρήση περιλαμβάνονται προβλέψεις για κάλυψη ζημιών από πιθανή μη ρευστοποίηση απαιτήσεων για τις οποίες δεν έχει αναγνωριστεί αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση.

Επίσης, στην κατάσταση συνολικού εισοδήματος περιλαμβάνονται και:

-Ζημία από αποτίμηση interest rate swap ποσού € 97 χιλ προ φόρων

-Αναλογιστικές ζημίες αναφορικά με παροχές προς τους εργαζόμενους ποσού € 29 χιλ προ φόρων

Σε επίπεδο δραστηριοτήτων , η αύξηση του ιδιοπαραγώμενου ανωτέρας ποιότητας ελληνικού αγελαδινού γάλακτος , επηρεάζει θετικά την ποιότητα των προϊόντων και κατά επέκταση την αύξηση των πωλήσεων και των εξαγωγών. Ήδη, η θυγατρική CAMPUS A.E. με το cluster των δέκα νέων κτηνοτρόφων που δημιούργησε στο χωριό Μέστη , παράγει 30 τόνους γάλα την ημέρα που αντιπροσωπεύει το 2% της εθνικής παραγωγής νωπού αγελαδινού γάλακτος. Ταυτόχρονα, η Διοίκηση του Ομίλου παραμένει προσηλωμένη στην πολιτική μείωσης των εξόδων και στη στοχευμένη ανάπτυξη των πωλήσεων.

Σχετικά Άρθρα