
Κόκκινα δάνεια- Λύση για την αποκατάσταση των παραγωγικών επενδύσεων ή νέα δεινά;
Το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης του ενός δισ. ευρώ, συζητήθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Η συνεδρίαση στην επιτροπή αναμένεται να ολοκληρωθεί το βράδυ με την υποβολή της σχετικής έκθεσης, ενώ η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια θα ολοκληρωθεί σε μία συνεδρίαση, η οποία θα αρχίσει στις 9.30 το πρωί της Τρίτης και θα ολοκληρωθεί εντός 10 ωρών.
Το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο καθώς και το νέο πλαίσιο για την ανάθεση της διαχείρισης ή πώλησης «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων προβλέπει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται, επίσης, ρυθμίσεις για την αυτόματη επιστροφή (clawback) νοσοκομειακής και φαρμακευτικής δαπάνης στο Δημόσιο, ενώ κυρώνονται μια σειρά συμφωνίες που αφορούν τροποποιήσεις συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων. Επιπλέον, περιλαμβάνονται διατάξεις για το ΕΣΠΑ, για τη διαδικασία χρηματοδότησης ερευνητικών φορέων, για τη ρύθμιση των τοπικών οίνων και για το ΤΑΙΠΕΔ.
Νέο ενιαίο μισθολόγιο
Με το νέο ενιαίο μισθολόγιο αποσυνδέεται ο μισθός από το βαθμό και ορίζονται τα νέα μισθολογικά κλιμάκια για τους υπαλλήλους ανάλογα με την κατηγορία της εκπαίδευσής τους. Έτσι για τους υπαλλήλους με κατηγορία εκπαίδευσης ΠΕ και ΤΕ προβλέπονται 19 μισθολογικά κλιμάκια εξέλιξης, ενώ για τους υπαλλήλους ΔΕ και ΥΕ καθιερώνονται 13 μισθολογικά κλιμάκια.
Για κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ενός έτους ο υπάλληλος θα κερδίζει δύο κλιμάκια, ενώ για κατοχή διδακτορικού τίτλου σπουδών συναφούς αντικειμένου με την εργασία του θα κερδίζει 6 κλιμάκια.
Ο βασικός μισθός για υπαλλήλους ΥΕ καθορίζεται σε 780 ευρώ, ενώ για τους υπαλλήλους ΔΕ σε 780 ευρώ επί συντελεστή 1,10 ( 858 ευρώ), για ΤΕ 780 ευρώ με συντελεστή 1,33 ( 1.037 ευρώ) και για ΠΕ 780 ευρώ επί 1,40 ( 1.092 ευρώ).
Η οικογενειακή παροχή για ανήλικα τέκνα, ή ανίκανα να εργαστούν και με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, ή για παιδιά που σπουδάζουν και δεν έχουν ξεπεράσει το 24 έτος της ηλικίας τους καθορίζεται σε 50 ευρώ για το ένα τέκνο, 70 ευρώ συνολικά για τα δύο τέκνα, 120 ευρώ συνολικά για τα τρία τέκνα, 170 ευρώ για τα τέσσερα τέκνα και επιπρόσθετα 70 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον τέκνο. Για τους υπαλλήλους που εργάζονται σε παραμεθόριες περιοχές προβλέπεται επιπλέον αμοιβή 100 ευρώ.
Κόκκινα δάνεια
Διέξοδο στο πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων φιλοδοξούν να δώσουν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τη «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων», που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.
Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου, προβλέπεται ρητά η απαγόρευση της χειροτέρευσης της θέσης του οφειλέτη και του εγγυητή, τόσο από ουσιαστική όσο και από δικονομική άποψη, ως συνέπεια της πώλησης ή της μεταβίβασης του «κόκκινου» δανείου, ενώ υπογραμμίζεται ότι μέχρι τις 15 Φεβρουάριου 2016 εξαιρούνται από τις διατάξεις του σχεδίου «όλες οι απαιτήσεις από καταναλωτικές δανειακές συμβάσεις, δανειακές συμβάσεις με υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας, δάνεια και πιστώσεις χορηγούμενες σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται από τη σύσταση 2003/361/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 (Επίσημη Εφημερίδα L 124 της 20.05.2003), καθώς και από δάνεια με εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται προσωρινά η εφαρμογή στις υπόλοιπες απαιτήσεις (πρακτικά: δάνεια σε μεγάλες επιχειρήσεις και μη καταναλωτικά δάνεια χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας)».
Η διάταξη αποσκοπεί στο να δοθεί χρόνος, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στην πράξη και να διορθωθούν με τον κατάλληλο νομοθετικό καθορισμό του εφαρμοστικού πλαισίου πριν από την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης στις ανωτέρω κατηγορίες δανείων.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που εξαγοράζουν τα «κόκκινα» δάνεια θα μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια, μετά από άδεια της Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Όπως υπογραμμίζεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, καθίσταται δυνατή η δημιουργία δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Όπως αναφέρεται, «η δημιουργία μίας τέτοιας αγοράς, θα είναι ωφέλιμη τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους οφειλέτες. Το πιστωτικό ίδρυμα θα μπορεί να ενισχύσει άμεσα τη ρευστότητά του εισπράττοντας άμεσα ένα τμήμα της αμοιβής του, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα το εισέπραττε με αναγκαστική εκτέλεση και σε κάθε περίπτωση θα το εισέπραττε πολύ αργότερα. Από την άλλη πλευρά, ο δανειολήπτης θα μπορεί διαπραγματευτεί ευνοϊκότερες προτάσεις ρύθμισης, απ’ ό,τι θα μπορούσε να λάβει από το πιστωτικό ίδρυμα, διότι ο εκδοχέας θα έχει αγοράσει την απαίτηση σε τιμή μικρότερη της ονομαστικής της αξίας και επομένως μία πρόταση ρύθμισης, που θα ήταν ζημιογόνα για το πιστωτικό ίδρυμα και δεν θα μπορούσε να προταθεί από αυτό, θα είναι κερδοφόρα για τον εκδοχέα. Παράλληλα, θεσπίζεται καθεστώς αυστηρής εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης και μεταβίβασης των απαιτήσεων και υποχρέωσή τους να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα χειροτερεύσει η νομική ή πραγματική θέση του οφειλέτη μόνο και μόνο λόγω της μεταβίβασης της οφειλής του ή της ανάθεσής της προς διαχείριση».
Η διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων θα μπορεί να ανατίθεται στις εταιρείες για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών. Ωστόσο, προβλέπεται ρητά ότι 12 μήνες πριν από την προσφορά προς πώληση των απαιτήσεων, πρέπει να έχει προταθεί στο δανειολήπτη- και τον εγγυητή – με εξώδικη πρόσκληση η ρύθμιση του δανείου του, ώστε αυτό να καταστεί εξυπηρετούμενο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στο να αποτρέψει τον αιφνιδιασμό των οφειλετών, στους οποίους δίνεται η ευκαιρία να ρυθμίσουν την οφειλή τους που έχει εκχωρηθεί σε τρίτους. Στην ίδια αποτροπή του αιφνιδιασμού αποσκοπεί η απαίτηση μεσολάβησης ενός μέγιστου χρονικού διαστήματος 12 μηνών ανάμεσα στην πρόσκληση και την εκχώρηση, ώστε να μην απέχουν τα δύο γεγονότα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα. Προβλέπεται, επίσης, μη απαίτηση της προηγούμενης πρόσκλησης στις περιπτώσεις των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων ή των απαιτήσεων κατά των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών, καθώς στη μεν περίπτωση των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων δεν μπορεί να γίνει λόγος για αιφνιδιασμό, στη δε περίπτωση των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε η αποστολή πρόσκλησης.
Το είδος των εταιρειών
Η διαχείριση και μεταβίβαση απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα πραγματοποιείται μόνο από ανώνυμες εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και εγκαθίστανται στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος, στους σκοπούς των οποίων συμπεριλαμβάνεται η άσκηση αυτών των δραστηριοτήτων.
Το ύψος του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου το οποίο οφείλει να διατηρεί η εταιρεία η οποία εξαγοράζει δανειακές συμβάσεις / πιστώσεις από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, είναι 100.000 ευρώ.
Οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά χορήγησης της σχετικής άδειας για την άσκηση των δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων, θα εξειδικευτούν από την Τράπεζα της Ελλάδος καθώς αυτή θα χορηγεί την άδεια. Για τη λήψη της σχετικής άδειας, είναι απαραίτητη η πιστοποίηση της ταυτότητας των άμεσων ή/και έμμεσων μετόχων, της ταυτότητας των προσώπων τα οποία έχουν ειδικές συμμετοχές και της ταυτότητας μετόχων με συμμετοχή 10% ή περισσότερη έκαστου, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια των εν λόγω εταιρειών και να περιορίζεται ο κίνδυνος νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Συμπεριλαμβάνεται ακόμα η πιστοποίηση της ταυτότητας των συμβούλων της εταιρείας.
Με σκοπό τη διασφάλιση της μέγιστης προστασίας των δικαιωμάτων των δανειοληπτών, για τη χορήγηση της άδειας κατατίθεται στην ΤτΕ εμπεριστατωμένη έκθεση στην οποία καταγράφονται διεξοδικά οι βασικές αρχές και μέθοδοι που θα εφαρμόζονται κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων. Ειδική μνεία πρέπει να προβλέπεται για δανειολήπτες που εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του Κώδικα Δεοντολογίας και τους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη).
Για λόγους δημοσιότητας και διαφάνειας, η ΤτΕ διατηρεί στην επίσημη ιστοσελίδα της πλήρως ενημερωμένο κατάλογο με όλες τις αδειοδοτημένες εταιρείες.
Αναστολή της χορηγηθείσας άδειας αποφασίζει η ΤτΕ σε περίπτωση παράβασης είτε του τιθέμενου ρυθμιστικού πλαισίου, των Πράξεων της ΤτΕ ή των όρων της σύμβασης μεταβίβασης ή διαχείρισης δανειακών απαιτήσεων. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας, η ΤτΕ δύναται να προβεί στην ανάκληση της σχετικής άδειας. Η ανάκληση δύναται να επισπευσθεί και στις περιπτώσεις όπου ότι η εταιρεία εξασφάλισε την άδεια βάσει ψευδών ή παραπλανητικών στοιχείων ή με οποιοδήποτε άλλο αντικανονικό τρόπο ή υπέβαλε, γνωστοποίησε ή άλλως δημοσιοποίησε με οποιοδήποτε τρόπο ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες ή ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία ή έντυπα. Επίσης προβλέπεται ανάκληση της άδειας λειτουργίας, αν διαπιστώνεται ότι η εταιρεία χρησιμοποιείται ως μέσο για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή αν τα έσοδά της χρησιμοποιούνται για την τέλεση εγκληματικών δραστηριοτήτων.
Ντράγκι: Το μεγάλο ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων συνεχίζει να εμποδίζει μία ισχυρότερη αύξηση των πιστώσεων
Την εκτίμηση ότι οι επενδύσεις στην Ευρωζώνη είναι σήμερα χαμηλές εξαιτίας και της εύθραυστης εμπιστοσύνης του ιδιωτικού τομέα εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, σε ομιλία στη Μπολόνια και τόνισε την ανάγκη πρόσθετων μέτρων για να αντιμετωπιστεί το υψηλό επίπεδο χρέους.
«Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις είναι κρίσιμης σημασίας για τον σκοπό αυτό», είπε.
Πρόσθεσε δε πως «είναι σαφές ότι, σε ορισμένες χώρες, το μεγάλο ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων συνεχίζει να εμποδίζει μία ισχυρότερη αύξηση των πιστώσεων. Αυτά εξηγούν, γιατί η διευκόλυνση μίας λύσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων πρέπει να αποτελεί μέρος του πακέτου των μέτρων για την αποκατάσταση των παραγωγικών επενδύσεων».
Ο Ντράγκι σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένει πως ο πληθωρισμός θα επιστρέψει στον στόχο της (σ.σ.: που είναι λίγο κάτω από το 2%) χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, μετά τις αποφάσεις που έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο της στις αρχές του μήνα για τη νομισματική πολιτική.
Τα μέσα που χρησιμοποιεί η ΕΚΤ από τον Ιούνιο του 2014 έχουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, τόνισε ο κεντρικός τραπεζίτης, προσθέτοντας ότι η κεντρική τράπεζα θα κάνει πιο χαλαρή την πολιτική της, εάν αυτό χρειασθεί για να διασφαλίσει την επίτευξη του στόχου της για τη σταθερότητα των τιμών.
Τόνισε, ωστόσο, ότι η νομισματική πολιτική δεν μπορεί από μόνη της να εγγυάται τη μακροχρόνια ευημερία. Για να υπάρξει μία διαρθρωτική ανάκαμψη, είπε, δεν πρέπει να αυξηθεί μόνο ο τρέχων ρυθμός ανάπτυξης, αλλά και ο δυνητικός, προσθέτοντας ότι το κλειδί για αυτό είναι οι μεγαλύτερες επενδύσεις.
Αντιπαράθεση στην Επιτροπή Οικονομικών για «κόκκινα» δάνεια, μισθολόγιο και δημόσια έργα
Σε αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, για το θέμα των κόκκινων δανείων, του μισθολογίου στο Δημόσιο και των συμβάσεων για τα δημόσια έργα, εξελίχθηκε η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, της Βουλής για το σχέδιο νόμου με τα προαπαιτούμενα.
«Κάθε φορά που συζητάμε κάποιο νομοσχέδιο δεν θα μπαίνουμε στην ουσία του νομοθετήματος αλλά στην “ανακολουθία του ΣΥΡΙΖΑ”, αντλώντας επιλεκτικά στοιχεία» είπε απευθυνόμενος στη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Οικονομίας και τόνισε, ότι, η αξιωματική αντιπολίτευση «πρέπει να μπει στην ουσία, γιατί η δημαγωγία έχει το όριό της»…
Προηγουμένως στην τοποθέτησή του ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είχε κάνει λόγο για «παγκόσμιο ρεκόρ ανακολουθίας ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ τους τελευταίους δέκα μήνες» αναφερόμενος στις θέσεις που έχουν εκφράσει κυβερνητικά στελέχη στο θέμα των κόκκινων δανείων.
Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε επίσης, ότι υπήρξε το τελευταίο διάστημα, σημαντική αύξηση των κόκκινων δανείων, για τα οποία είπε ότι, από 14,33% στο τέλος του 2014 έφθασαν το 52% στο τέλος του 2015.
Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για το μισθολογικό του Δημοσίου, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε ότι οι διατάξεις είναι οι ίδιες με εκείνες,«που εμείς είχαμε διαπραγματευτεί» αλλά «χωρίς πρόβλεψη αξιολόγησης» και υποστήριξε ότι με τα ειδικά επιδόματα, αυξάνεται η δημοσιονομική δαπάνη κατά 145 εκατ. ευρώ ετησίως.
Απαντώντας ο υπουργός Οικονομικών αμφισβήτησε τις εκτιμήσεις του κ. Χατζηδάκη για το ύψος των κόκκινων δανείων το 2015, και τόνισε ότι, «δεν είναι 52% αλλά 43%». Σημείωσε επίσης, ότι οι προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών είχαν γίνει χωρίς διαχείριση κόκκινων δανείων και τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που το επιχειρεί μια κυβέρνηση».
Επιτροπή Οικονομικών: Οι τοποθετήσεις των κομμάτων για τα προαπαιτούμενα
Στα θέματα των κόκκινων δανείων και του νέου μισθολογίου στο δημόσιο, εστίασαν κυρίως κατά τις τοποθετήσεις τους στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής επί του σχεδίου νόμου για τα προαπαιτούμενα οι εκπρόσωποι των κομμάτων.
Οι διατάξεις του νομοσχεδίου εισάγουν ένα σφιχτό ρυθμιστικό πλαίσιο στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων, με το οποίο, οι θεσμοί είχαν διαφωνήσει, ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης. Ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι παρέχεται επαρκής προστασία στους δανειολήπτες ενώ επέρχεται εξισορρόπηση με τη δημιουργία δευτερογενούς αγοράς η οποία ευνοεί τον δανειολήπτη ενώ παρέχει ρευστότητα στο πιστωτικό ίδρυμα.
Αναφερόμενος στο νέο μισθολόγιο για τους εργαζομένους στο Δημόσιο, είπε ότι, αντίθετα με το προηγούμενο, παρέχει σταδιακά σε διάστημα τεσσάρων ετών αύξηση βασικού μισθού σε 214.000 εργαζομένους από το σύνολο των 567.000 που υπηρετούν συνολικά στο Δημόσιο.
«Εάν έως τις 15 Φεβρουαρίου δεν υπάρξει άλλη νομοθετική παρέμβαση όλα ανεξαιρέτως τα δάνεια θα ενταχθούν στην ίδια ρύθμιση με τα επιχειρηματικά» ανέφερε στην τοποθέτησή του ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και αναρωτήθηκε εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να νομοθετήσει.
Σε ότι αφορά το νέο μισθολόγιο ανέφερε ότι σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρξουν νέες μειώσεις, όπως στην περίπτωση της προϊσταμένης νοσηλευτικής υπηρεσίας που το επίδομα από 250 ευρώ γίνεται 150 ευρώ ενώ προβλέπονται αυξήσεις για θέσεις που έχουν καταργηθεί.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νέο νομοσχέδιο, δεν αποκαθιστά τις απώλειες των εργαζομένων του Δημοσίου, αλλά αντίθετα αποδέχεται τις πρόνοιες του προηγούμενου μισθολογίου και σε ορισμένες περιπτώσεις επιδεινώνει τη θέση των εργαζομένων όπως στην περίπτωση των εργαζομένων της στοιχειώδους και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο θα οδηγήσει τα κόκκινα δάνεια σε τέλμα, εκτίμησε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Χάρης Θεοχάρης, αφού όπως είπε, οι τράπεζες δεν μπορούν να πουλήσουν σε τιμές χαμηλότερες των προβλέψεων που έχουν ήδη κάνει.
«Δεν ακούσαμε καμία πρόταση, ακούσαμε κατάρα” ανέφερε από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Δ. Καμμένος που τάχθηκε υπέρ του νομοσχεδίου. Ο κ. Καμμένος είπε ότι αν δεν βρεθεί μια λύση στη διαχείριση των κόκκινων δανείων, θα χρεοκοπήσουμε σαν χώρα και πρότεινε συνεργασία του ΣΕΒ και του ΕΒΕΑ και των άλλων επιμελητηρίων ώστε να γίνει εξυγίανση των δανείων ανά κλάδο και συνέδεσε το θέμα με την άρση των τραπεζικών περιορισμών.
Ως αποτέλεσμα της πελατειακής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων χαρακτήρισε το πρόβλημα των κόκκινων δανείων ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Μάριος Γεωργιάδης. Πηγή: ΑΜΠΕ