
Ολοκληρώθηκε το 4ο Σεμινάριο Ηγεσίας της SARGIA Partners
Ένας «οδηγός» για τον τρόπο που τα στελέχη επιχειρήσεων μπορούν να διαχειριστούν την κρίση
Σε έναν πρακτικό οδηγό με συμβουλές και τεχνικές για την πλοήγηση των σύγχρονων επιχειρηματιών και επαγγελματιών στο σημερινό δυσμενές περιβάλλον αναδείχθηκε το φετινό 4ο Σεμινάριο Ηγεσίας της SARGIA Partners. Με τίτλο “I didn’t sign up for this”, η φετινή διοργάνωση επιχείρησε και κατόρθωσε να δώσει απαντήσεις στα αγωνιώδη ερωτήματα που θέτει το απρόβλεπτο και στρεσογόνο περιβάλλον της εποχής της κρίσης, προτείνοντας στρατηγικές που βοηθούν τα στελέχη επιχειρήσεων να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τόσο για τα ίδια όσο και για τις επιχειρήσεις τους .
Η υποστήριξη της προσπάθειας των στελεχών να υπερβούν τα συναισθηματικά εμπόδια και να δουν τις ευκαιρίες πίσω από τις αντιξοότητες ήταν εκ των βασικών στόχων του φετινού Σεμιναρίου, που τέλεσε υπό την ηγεσία της κας Γεωργίας Καρτσάνη, Leadership Coach και CEO της SARGIA Partners, και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον πληθώρας στελεχών, χάρη και στους διακεκριμένους ομιλητές του: Το ρόλο της κεντρικής ομιλήτριας είχε η διεθνούς κύρους coach και transformational facilitator Sandra Crowe, που, μεταξύ άλλων, μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες πρακτικές για την αντιμετώπιση όσων μπορούν να τους επηρεάσουν τεχνικά, συναισθηματικά και πνευματικά.
Το Σεμινάριο πλαισίωσε ένα πάνελ από εκλεκτούς ομιλητές, εξέχοντα στελέχη της ελληνικής επιχειρηματικής αγοράς, οι οποίοι μοιράστηκαν τη δική τους εμπειρία από την αντιμετώπιση των δυσκολιών στις επιχειρήσεις όπου εργάζονται.
Ο κ. Πάνος Παπάζογλου, CSE South Cluster Leader της EY, αναφέρθηκε στο πώς αντιμετωπίζει τις δυσκολίες παραβλέποντας το συναίσθημα και επιτρέποντας μόνο στη λογική να καθοδηγεί τις αποφάσεις και τις πράξεις του. Σε παρόμοιο κλίμα, η κα Μάρθα Μυλωνά, Πρόεδρος της GPMA, εξήρε το ρόλο της λογικής και της ψυχραιμίας για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και συνέστησε στα στελέχη να προσπαθούν να βελτιώσουν τα πράγματα κάνοντας μικρά βήματα κάθε φορά. Παραλληλίζοντας την τωρινή κατάσταση με την αρχαία τραγωδία, ο κ. Πασχάλης Αποστολίδης, Πρόεδρος του ΣΦΕΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Abbvie, εξέφρασε την πεποίθηση ότι και στην πολιτική και οικονομική ζωή του τόπου θα επέλθει στο τέλος η κάθαρση και επεσήμανε την ανάγκη για μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό αλλά και προσαρμοστικότητα.
Στο 4ο Σεμινάριο Ηγεσίας παρουσιάστηκαν επίσης από την κα Ξένια Κούρτογλου, Founder και Managing Partner της Focus Bari, τα αποτελέσματα της έρευνας “Emotional Resilience Index in Business”, της πρώτης έρευνας στην Ελλάδα που αποτύπωσε πώς αντιμετωπίζουν τα στελέχη επιχειρήσεων το απρόβλεπτο εργασιακό περιβάλλον και πού στρέφονται για την ανακούφιση του στρες και των εργασιακών δυσκολιών. Η έρευνα αποκάλυψε πως το 51% των στελεχών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα αισθάνεται απαισιόδοξα για την πορεία της χώρας μας και ένα ποσοστό άνω του 60% είναι πολύ αγχωμένα με τη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας. Το 65% πιστεύει ότι βιώνουμε τα χειρότερα σήμερα και μόνο το 11% αισιοδοξεί ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας. Σύμφωνα με την έρευνα, τα τρία συναισθήματα που κυριαρχούν στα στελέχη των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα είναι η απογοήτευση (48,8%), ακολουθούμενη από την αισιοδοξία (29,8%) αλλά και τον θυμό (29%). Όσον αφορά στους τρόπους που τα στελέχη χρησιμοποιούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν το άγχος τους, αποδείχθηκε πως οι συμμετέχοντες είναι πρόθυμοι και έτοιμοι, σε συντριπτικό ποσοστό, να περάσουν στην πράξη προκειμένου να βελτιώσουν τα πράγματα, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους, είτε καταστρώνοντας στρατηγικές είτε μέσω της αυτοβελτίωσης είτε αλλάζοντας την οπτική υπό την οποία αξιολογούν την κατάσταση. Ένα επίσης σημαντικό ποσοστό αποδείχθηκε πως στρέφεται σε τομείς από όπου μπορούν να αντλήσουν χαρά και τους οποίους είχαν βάλει σε δεύτερη μοίρα πριν την κρίση, όπως η οικογένεια και τα απλά καθημερινά πράγματα.