
Ο θρίαμβος του Ιδρύματος Ωνάση και οι αξίες του φωτός απέναντι στην παρακμή
Αυτό που διακυβεύεται στα χρόνια της παρακμής είναι πρωτίστως οι αξίες μας.
Μπορούν τα διαχρονικής σπουδαιότητας έργα τέχνης από την Αρχαία Ελλάδα να αντιστρέψουν την εικόνα της σκοτεινής Ελλάδας του άθλιου ποδοσφαίρου που κυκλοφορεί τις τελευταίες ημέρες και του οπλοφορούντος προέδρου, μεταδόθηκε σε όλο τον σύγχρονο κόσμο και αμαύρωσε διεθνώς, για ακόμη μια φορά, την χώρα μας ;
Όπως απέδειξε ο θρίαμβος του Ιδρύματος Ωνάση μπορούν.
Ένας θρίαμβος όχι ανέλπιστος, αφού προηγήθηκε εξαιρετική δουλειά, εστιασμένη στην αντίληψη της διαχρονικής αξίας που είναι ριζωμένη βαθιά στην ψυχή της ιστορίας αυτής της χώρας.
Απέναντι στην βαρβαρότητα του σκότους και τις παρακμιακές εικόνες η αντίληψη της φωτεινής Ελλάδας, επιμένει, προβάλει, αναδεικνύει, φωτίζει με την δύναμη της ιστορίας μας, το σήμερα (που αντιστέκεται) και το μέλλον που διεκδικεί αθόρυβα.
H επιτυχία της έκθεσης «Ένας κόσμος συναισθημάτων» ήρθε στην πλέον κατάλληλη στιγμή. H έκθεση που παρουσιάστηκε στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση, απέσπασε το βραβείο κοινού στα Global Fine Art Awards 2017 σημειώνοντας ρεκόρ ψήφων στα 4 χρόνια ζωής του παγκόσμιου πολιτιστικού θεσμού. Τα 130 αριστουργήματα φώτισαν την παρουσία των συναισθημάτων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και βίο, αναδεικνύοντας αφενός τη σημασία που έχουν αυτά για την κατανόηση της αρχαίας ελληνικής τέχνης, λογοτεχνίας, ιστορίας, πολιτικής ζωής, κοινωνίας και θρησκείας, αλλά και αφετέρου τη διαχρονική αξία που έχουν τα συναισθήματα στη ζωή μας μέχρι σήμερα.
Συναισθήματα (και ) ελπίδας, για το αληθινό φώς της ιστορίας που μας δείχνει τον δρόμο: αξιοπρέπεια στο λόγο, δράση με λογική και πίστη στον άνθρωπο και τις απεριόριστες δυνατότητές του.
Η θετική διεθνής ανατροφοδότηση με διαύγεια πνευματική, προβάλλουν την εικόνα της Ελλάδας που μας αξίζει με την δύναμη του φωτός απέναντι στο φόβο και την παρακμή.
ΥΓ
Η απουσία ανακοινώσεων καταδίκης από πανεπιστημιακούς φορείς, βουλευτές και λοιπούς παράγοντες της πόλης της Θεσσαλονίκης είναι αποκαλυπτική της γενικευμένης παρακμής. Υπάρχουν στιγμές που η διατήρηση ισορροπιών είναι περισσότερο ένοχη.
Π.Τσακιρίδης