
Γ.Τσακίρης: «Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να γίνει ο κεντρικός αναπτυξιακός πυλώνας»
• Οι 5 άξονες παρεμβάσεων πρώτης γραμμής που μπορούν να δώσουν ώθηση και δυναμική στον ελληνικό τουρισμό και στην ελληνική ξενοδοχία
• Ο τουρισμός απέδειξε ότι αποτελεί την σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας και συγχρόνως τον κύριο αιμοδότη της απασχόλησης
• 11,9 δις άμεσα έσοδα και περίπου 17,9 εκατ. επισκέπτες
• «Δεν υπάρχει μια ουδέτερη ζώνη, ανάμεσα στο σωστό και στο λάθος, όπου κάποιος μπορεί να κάθεται και να παριστάνει τον ήσυχο παρατηρητή. Είναι η ώρα των πρωτοβουλιών και των αποφάσεων. Είναι η ώρα της δράσης»
• «Κάθε ευρώ που επενδύεται στον τουρισμό διπλασιάζει την απόδοση της επένδυσης. Η αδράνεια και οι χαμηλές ταχύτητες πρέπει να βγουν οριστικά και από τη σκέψη μας και από τις πρακτικές μας»
• Η πλήρης ομιλία-τομή του κ. Γ. Τσακίρη
Με τη συμμετοχή πλέον των 1.300 ξενοδόχων, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan Expo η 3η Γενική Συνέλευση των μελών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Πρόκειται για την κορυφαία ετήσια συγκέντρωση των ιδιοκτητών ξενοδοχείων και camping της Ελλάδος.
Στην 3η Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου τη Ελλάδος παρευρέθη ο Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, εκπρόσωποι της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ενώ στην ομιλία της η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ανέπτυξε τις πρωτοβουλίες της πολιτείας για τον τουρισμό το 2014, πραγματοποιώντας απολογισμό της δράσης του υπουργείου το περυσινό οικονομικό έτος.
Α.Σαμαράς: «Tο 2014 μπορεί να γίνει έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό»
Στον χαιρετισμό του ο κ.Α.Σαμαράς τόνισε τα ακόλουθα: «Ο Τουρισμός είναι μια από τις δύο-τρείς «ατμομηχανές» της οικονομίας μας. Οι άλλες είναι η Ναυτιλία και ο Κατασκευαστικός τομέας.
Βέβαια με το νέο μοντέλο ανταγωνιστικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας που υιοθετούμε, θα αναδειχθούν κι άλλοι τομείς με σημαντικές αναπτυξιακές επιδόσεις.
Αλλά ο Τουρισμός θα παραμείνει στον πρώτη γραμμή και στο μέλλον, με έμφαση πλέον: στην ποιοτική αναβάθμισή του, στις συνέργειες που μπορεί να έχει με άλλους τομείς και στην αναζήτηση εναλλακτικών αγορών. Και κάτι ακόμα στο σημείο αυτό: Ο Τουρισμός είναι ο πρώτος τομέας της Οικονομίας μας που έδωσε το σήμα για την ανάκαμψη.
Είναι η πρώτη «ατμομηχανή», να το πω έτσι, που «πήρε μπρός» κι άρχισε να τραβά ολόκληρη την Οικονομία μας από μια οδυνηρή ύφεση που κράτησε έξη χρόνια. Τώρα φαίνεται ότι σιγά-σιγά ακολουθούν κι άλλοι τομείς, γιατί ο Τουρισμός έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα οριζόντια παντού, σε όλες τις διαστάσεις της οικονομικής δραστηριότητας.
Το 2013 ήταν, λοιπόν, μια χρονιά ρεκόρ για τον Ελληνικό τουρισμό. Με εφαλτήριο την περασμένη χρονιά, το 2014 μπορεί να γίνει έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.
Πέρσι σπάσαμε κάθε ρεκόρ. Φέτος μπορούμε να πάμε ακόμα πιο πάνω…
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τρία πράγματα που ήδη αλλάξαμε και ήδη απέδωσαν:
-Την εμφανή ριζική βελτίωση του κλίματος για τη χώρα μας στο εξωτερικό
-Την σταθεροποίηση της χώρας μας στο εσωτερικό.
-Την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ξένων τουριστικών οργανισμών και των κλαδικών μέσων ενημέρωσης προς τη χώρα μας.
Και τα τρία πρέπει να τα διαφυλάξουμε στο εξής με κάθε τρόπο.
Άλλωστε, η Ελλάδα, έχει αναλάβει την Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλο το πρώτο εξάμηνο του έτους…
Ως χώρα με τουριστική παράδοση, θα επιδιώξουμε να αναδείξουμε τη δυναμική και την σημασία του τουρισμού για ολόκληρη την Ευρώπη.
Το κέντρο βάρους της παγκόσμιας οικονομίας μετατοπίζεται στην Ασία, ενώ αυξανόμενη είναι η οικονομική επιρροή της Ρωσίας, αλλά και χωρών της Λατινικής Αμερικής. Και να μη ξεχνάμε, βέβαια, την Κίνα που αναπτύσσεται συνεχώς και έχει μπει δυναμικά στην διεθνή τουριστική αγορά.
Ζούμε, λοιπόν, σε μία πολιτική και οικονομική συγκυρία, που τα πάντα αλλάζουν στον κόσμο. Ολόκληρη η Ευρώπη και πολύ περισσότερο η Ελλάδα, πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο.
Εμείς έχουμε να αλλάξουμε ακόμα πολλά μέσα στη χώρα. Αλλά το πιο δύσκολο τμήμα της διαδρομής το έχουμε ξεπεράσει. Οι μεταρρυθμίσεις θα συνεχιστούν ασφαλώς, αλλά θα γίνονται πλέον σε συνθήκες ανάκαμψης, όχι μέσα στο τέλμα της ύφεσης, όπως συνέβαινε ως τώρα…
Ο Τουρισμός θα ωφεληθεί σε πρώτη φάση τα περισσότερα και θα ωφελήσει τη χώρα περισσότερο.
Κι αυτό βέβαια, βρίσκεται εξαρτάται από σας, από τη συνεργασία σας με την κυβέρνηση – που να τη θεωρείται δεδομένη – και από τις προσπάθειες όλων μας να μεταρρυθμίσουμε στη χώρα μας τα πάντα και να τη βγάλουμε από την κρίση οριστικά.»
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης στο πλαίσιο της εναρκτήριας ομιλίας του τόνισε ότι το 2013 ο τουρισμός απέδειξε ότι αποτελεί την σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας και συγχρόνως τον κύριο αιμοδότη της απασχόλησης.
Όπως ανέφερε, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της έρευνας συνόρων της ΤτΕ για το 2013 τα στοιχεία της οποίας επεξεργάζεται το Κέντρο Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού (ΚΤΕΤ), που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του ΞΕΕ, όταν τα νούμερα οριστικοποιηθούν θα δείξουν περίπου 11,9 δις άμεσα έσοδα και περίπου 17,9 εκατ. επισκέπτες.
Ο κ. Τσακίρης σημείωσε ότι για το 2014, τα μηνύματα από τις βασικές αγορές προέλευσης των επισκεπτών της Ελλάδας, υπό την πάγια προϋπόθεση της διατήρησης της πολιτικής σταθερότητας και συγχρόνως της καλής εικόνας της χώρας μας, δείχνουν, πως η χώρα δύναται επιτύχει περαιτέρω αυξητικές τάσεις.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ παρουσίασε 5 κεντρικούς άξονες παρεμβάσεων πρώτης γραμμής που μπορούν να δώσουν ώθηση και δυναμική στον ελληνικό τουρισμό και στην ελληνική ξενοδοχία κάνοντας λόγο για τη δημιουργία ενός «Οδικού Χάρτη» για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια. Αυτοί είναι :
Άξονας 1ος: Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με νέες θεματικές και προσοδοφόρες μορφές τουρισμού.
Άξονας 2ος: Αναβάθμιση των παρεχομένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών.
Άξονας 3ος: Στήριξη των Ελληνικών Ξενοδοχείων και καταλυμάτων.
Άξονας 4ος: Προσδιορισμός μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης.
Άξονας 5ος: Επένδυση πόρων στην Εθνική Τουριστική Προβολή.
Ακολούθως ο κ. Τσακίρης ανέλυσε του στρατηγικούς άξονες της νέας θητείας του στην προεδρία του Δ.Σ. του ΞΕΕ, ενώ οι αντιπρόεδροι του Επιμελητηρίου Ανδρέας Φιορεντίνος και Αλέξανδρος Βασιλικός παρουσίασαν τον απολογισμό των δράσεων του Επιμελητηρίου.
Επίσης ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων Ανδρέας Μεταξάς σκιαγράφησε του στόχους και τους άξονες δράσεις του Ινστιτούτου τα προσεχή έτη, παρουσιάζοντας ένα απολογισμό και τις επιδόσεις του Ελληνικού τουρισμού το 2013.
Το 2013 αποτέλεσε χρονιά θεαματικής ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης παρουσιάστηκαν τα στοιχεία της Έρευνας του ΙΤΕΠ και του Κέντρου Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού, του ΚΤΕΤ, για τις εξελίξεις στον παγκόσμιο και τον ελληνικό τουρισμό το 2013.
Σύμφωνα με αυτά το 2013 αποτέλεσε χρονιά θεαματικής ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού. Όλες οι βασικές τουριστικές μεταβλητές κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό αύξησης. Οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 15,4%, οι διανυκτερεύσεις κατά 14,5% και οι εισπράξεις κατά 18,1%. Τα τουριστικά έσοδα έφθασαν τα 11,9 δις ευρώ και οι αφίξεις τα 17,9 εκατομμύρια επισκέπτες.
Η Ευρώπη παραμένει η κύρια πηγή προέλευσης τουριστών στην Ελλάδα με ποσοστό 88%. Το μερίδιο όμως της Ευρώπης το 2013 σημείωσε μικρή μείωση σε σχέση με το 2012, ενώ αντίθετα αυξήθηκαν τα μερίδια της Ασίας και της Αμερικής.
Οι αφίξεις από την Κίνα αυξήθηκαν πάνω από 160%, από τη Ρωσία κατά 54% και από την Τουρκία κατά 35%. Από τις ευρωπαϊκές χώρες, οι Γερμανοί τουρίστες εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική τουριστική αγορά με δεύτερους του Βρετανούς τουρίστες. Τα μερίδιά τους όμως σημειώνουν πτώση σε σχέση με το 2012. Αντίθετα αύξηση παρουσιάζουν τα μερίδια των Ρώσων και Γάλλων τουριστών. Η συνολική δαπάνη ανά ταξίδι διαμορφώθηκε στα 661 ευρώ, αυξημένη κατά 7,3% σε σχέση με το 2012.
Σε σχέση με τις κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες, η Ελλάδα σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις, με την Τουρκία και την Πορτογαλία να ακολουθούν.
Τέλος, το ξενοδοχειακό δυναμικό έχει αυξηθεί κατά 23% περίπου από το 2000 μέχρι σήμερα. Την περίοδο 2009-2013 άνοιξαν 914 νέα ξενοδοχεία, το 73% των οποίων εντάσσεται στις 3 υψηλότερες κατηγορίες.
Γιώργος Τσακίρης: «Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να γίνει ο κεντρικός αναπτυξιακός πυλώνας »
«Σας καλωσορίζω στην 3η Γενική Συνέλευση των μελών του ΞΕΕ, την κορυφαία ετήσια συγκέντρωση των ιδιοκτητών ξενοδοχείων και camping της Ελλάδος.
Η παρουσία εδώ σήμερα σε αυτή την αίθουσα 1200 και πλέον συναδέλφων αποτελεί για εμάς στο ΞΕΕ, σφραγίδα εμπιστοσύνης και πηγή ενθάρρυνσης για να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας στην υπηρεσία της ελληνικής ξενοδοχίας.
- Το 2013 ο τουρισμός απέδειξε ότι αποτελεί την σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας και συγχρόνως τον κύριο αιμοδότη της απασχόλησης. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της έρευνας συνόρων της ΤτΕ για το 2013 τα στοιχεία της οποίας επεξεργάζεται το Κέντρο τεκμηρίωσης του Ελληνικού τουρισμού , το ΚΤΕΤ, που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του ΞΕΕ, όταν τα νούμερα οριστικοποιηθούν θα δείξουν περίπου 11,9 δις άμεσα έσοδα και περίπου 17,9 εκατ. επισκέπτες. Κανείς πλέον δεν μπορεί να αμφιβάλει για τις δυνατότητες του τουρισμού να παράξει σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία.
- Για το 2014, τα μηνύματα από τις βασικές αγορές προέλευσης των επισκεπτών μας, υπό την πάγια προϋπόθεση της διατήρησης της πολιτικής σταθερότητας και συγχρόνως της καλής εικόνας της χώρας μας, δείχνουν, πως μπορούμε να πάμε ακόμη καλύτερα και να επιτύχουμε περαιτέρω αυξητικές τάσεις. Δεν θέλω να μπω στην πλειοδοσία των ποσοστών, διότι τα όποια ποσοστά προβλέψεων για να επιβεβαιωθούν, θέλουν πολλή δουλειά. Δουλειά από όλους μας , τόσο από τους επαγγελματίες όσο και από την Κυβέρνηση και την κοινωνία. Άρα τίποτα δεν είναι σίγουρο και δεδομένο. Πρέπει να παραμείνουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας , να δουλέψουμε και στο τέλος, αν όλα έχουν πάει καλά, να απολαύσουμε τα οφέλη των κόπων μας.
- Πρέπει να μείνουμε όλοι μαζί για τον τουρισμό, Μαζί για την Ανάπτυξη, Μαζί για την Ελλάδα.
- Στις κρίσιμες αυτές στιγμές για την χώρα δεν υπάρχει μια ουδέτερη ζώνη, ανάμεσα στο σωστό και στο λάθος, όπου κάποιος μπορεί να κάθεται και να παριστάνει τον ήσυχο παρατηρητή. Είναι η ώρα των πρωτοβουλιών και των αποφάσεων. Είναι η ώρα της δράσης.
- Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να γίνει ο κεντρικός αναπτυξιακός πυλώνας. Πρόσφατη μελέτη έχουν καταδείξει, ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στον τουρισμό διπλασιάζει την απόδοση της επένδυσης. Η αδράνεια και οι χαμηλές ταχύτητες πρέπει να βγουν οριστικά και από τη σκέψη μας και από τις πρακτικές μας. Οι καιροί δεν περιμένουν. Η αποφασιστικότητά μας είναι αυτή που θα διαμορφώσει το μέλλον.
- Αναγνωρίζουμε ασφαλώς το γεγονός ότι πλέον έχουμε ένα αυτόνομο Υπουργείο Τουρισμού όπως και το ότι του Υπουργείου Τουρισμού προΐσταται η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία έχει αποδείξει ότι και θέλει και μπορεί να αποκωδικοποιεί σωστά τα σημεία των καιρών. Η συνέχεια και η συνέπεια στην τουριστική πολιτική έτσι όπως εκφράζονται από την Κυβέρνηση και την αρμόδια Υπουργό είναι ένα «συν» για τον ελληνικό τουρισμό και αυτή η πολιτική στάση, μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε κι εμείς περισσότερο από την πλευρά μας για να επιτύχουμε το άλμα ποιότητας που έχουμε ανάγκη.
Οι 5 άξονες παρεμβάσεων πρώτης γραμμής
Πέντε είναι οι κεντρικοί άξονες παρεμβάσεων πρώτης γραμμής που μπορούν να δώσουν ώθηση και δυναμική στον ελληνικό τουρισμό και στην ελληνική ξενοδοχία. Πέντε κεντρικοί άξονες που στοχεύουν στο να γίνουν σήμερα, όσα δεν έγιναν χθες ή προχθές.
Άξονας 1ος: Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με νέες θεματικές και προσοδοφόρες μορφές τουρισμού.
Ο Εμπλουτισμός αποτελεί προϋπόθεση αειφορίας και βιωσιμότητας του ελληνικού τουρισμού. Η αντιμετώπιση της εποχικότητας και η αναζήτηση αναπτυξιακών διεξόδων για περιοχές της χώρας που υποφέρουν από την μεγάλη μείωση του εγχώριου τουρισμού, πρέπει να μπουν ψηλά στην ατζέντα δράσεων μας.
Άξονας 2ος: Αναβάθμιση των παρεχομένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών.
Είναι πλέον απαραίτητη η ανάγκη επαναξιολόγησης και πιστοποίησης των υπηρεσιών και υποδομών των ελληνικών ξενοδοχείων και καταλυμάτων, με βάση αναγνωρίσιμα διεθνή πρότυπα και στάνταρ. Και μάλιστα στο πλαίσιο ενός Κώδικα Ποιότητας του ελληνικού τουρισμού, που ήδη επεξεργαζόμαστε.
Άξονας 3ος: Στήριξη των Ελληνικών Ξενοδοχείων και καταλυμάτων.
Πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι ελληνικός τουρισμός χωρίς ελληνικά ξενοδοχεία δεν είναι δυνατόν να υπάρξει. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον στο ελληνικό ξενοδοχείο, διότι σε αυτό κρίνεται το τουριστικό στοίχημα. Το ελληνικό ξενοδοχείο και το ελληνικό Camping είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής του ελληνικού τουρισμού, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δυναμικότητας.
Άξονας 4ος: Προσδιορισμός μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης.
Πρέπει τώρα που είμαστε σε ανοδική τροχιά και έχουμε την πολυτέλεια να ανοίξουμε ένα γόνιμο και δημιουργικό διάλογο πάνω στις τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού. Να μιλήσουμε για την εξέλιξη του τουριστικού προϊόντος μας, για τα οικογενειακά ξενοδοχεία, για τα clusters, για τον τουρισμό όχι πλέον μόνο των εμπειριών, αλλά και των συναισθημάτων. Να μιλήσουμε για όλα, να σχεδιάσουμε, να δρομολογήσουμε πρωτοβουλίες μεγάλης κλίμακας. Η μονομερής εμμονή, να στηρίξουμε την μεγέθυνση του Ελληνικού τουρισμού στην δημιουργία νέων μεγάλων ομοειδών τουριστικών μονάδων δεν αποτελεί την βέλτιστη λύση. Η βέλτιστη λύση είναι, ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος δυναμικού με εμπλουτισμό του με νέες μονάδες, στην βάση ενός ισόρροπου μίγματος που δεν θα αλλοιώσει την φυσιογνωμία και τον χαρακτήρα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Άξονας 5ος: Επένδυση πόρων στην Εθνική τουριστική προβολή.
Η εικόνα μετράει. Η εικόνα κάνει τη διαφορά. Η ενίσχυση του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με τους αναγκαίους πόρους για την υλοποίηση μιας εκτεταμένης καμπάνιας για την προβολή του Ελληνικού τουρισμού παραμένει αναγκαιότητα καθώς πρόκειται στην ουσία για επένδυση. Επένδυση στον τουρισμό, επένδυση στις δυνατότητες της Ελλάδας.
- Οι προτάσεις μας δεν είναι αυθαίρετες. Συνδυάζουν το όραμα με τον πραγματισμό. Λαμβάνουν υπόψη πραγματικά στοιχεία και δεδομένα.
- Στη βάση των προτάσεών μας θέλουμε να ενώσουμε ιδέες και δυνάμεις ώστε να σχεδιάσουμε και να συμφωνήσουμε όλοι σε έναν Οδικό Χάρτη για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια.
- Το ΞΕΕ δεν πολιτικολογεί. Δεν ψιθυρίζει προτάσεις στην τρόικα και στον ΟOΣΑ. Το ΞΕΕ είναι θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας και ανταποκρίνεται στην υψηλή αποστολή του με προτάσεις , με σχέδιο και με δράσεις.
«Πόλεμος» και Ενότητα
- Είναι προφανές πως το «δέον γενέσθαι» για την Ελλάδα, για την οικονομία και την κοινωνία, περνάει μέσα από τον τουρισμό, περνάει μέσα από την πόρτα του ελληνικού ξενοδοχείου.
- Ø Παρόλα αυτά εμείς το Ξενοδοχειακό επιμελητήριο της Ελλάδος , στο οποίο στεγάζονται συλλογικά όλα- και το τονίζω όλα – τα ελληνικά ξενοδοχεία και campring , δεχθήκαμε έναν ανεξήγητο και σκληρό πόλεμο. Δώσαμε την μάχη της επιβίωσης .
- Ασπίδα μας έναντι αυτού του παραλογισμού και της αμφισβήτησης ήταν και είναι η ενότητα. Είναι η ώρα που πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι. Αυτό έχει ανάγκη ο κλάδος. Δυστυχώς όμως – και λυπάμαι που το λέω αυτό – για κάποιους στον κλάδο αυτό δεν είναι πλέον αυτονόητο.
- Ευτυχώς που η κυβέρνηση και η υπουργός αναγνωρίζουν και την ανάγκη της ύπαρξής μας και την προσφορά μας και είναι διακηρυγμένη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η συμπόρευση και η συνεργασία με το ΞΕΕ.
Επιτρέψτε μου εδώ ένα προσωπικό σχόλιο. Η σημερινή διαδικασία, δεν χωράει αμφιβολία πως έχει για μένα μια συναισθηματική φόρτιση καθώς βρίσκομαι στο βήμα της πρώτης γενικής συνέλευσης της δεύτερης θητείας μου στην Προεδρία του ΞΕΕ. Σε αυτή την θέση ευθύνης, νιώθω ιδιαίτερη τιμή και περηφάνια .
Τιμή για την εμπιστοσύνη των συναδέλφων μου και περηφάνια γιατί η ελληνική ξενοδοχία παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες παραμένει ο πιο δημιουργικός και ελπιδοφόρος κλάδος για το μέλλον της πατρίδας μας. Με ανεξάντλητες δυνατότητες που πραγματικά εφόσον ξεδιπλωθούν μπορούν όχι μόνο να επιτυγχάνουν μικρές και μεγάλες νίκες στο επίπεδο της τουριστικής οικονομίας αλλά και να μας δώσουν μια νέα εθνική αυτοπεποίθηση που την έχουμε ανάγκη ως χώρα.
Αφού σας ευχαριστήσω προσωπικά και από αυτό το βήμα, για την τιμή και την εμπιστοσύνη, θέλω να σας διαβεβαιώσω πως όλοι μας στην προσφάτως αναδειχθείσα διοίκηση του ΞΕΕ, που έχει μπροστά της μια νέα θητεία, μέσα σε δύσκολους καιρούς αβεβαιότητας, έχουμε πλήρη συναίσθηση της ευθύνης μας, προκειμένου να επιτελέσει το ΞΕΕ τον θεσμικό του ρόλο, πάντοτε με την υποστήριξη του προσωπικού του, ως συμβούλου της Πολιτείας για τα ζητήματα του τουρισμού και της ελληνικής ξενοδοχίας, με υποδειγματικό αλλά και παραγωγικό τρόπο για το Ελληνικό ξενοδοχείο και την Ελλάδα.
Θα ήθελα πριν κλείσω να ευχαριστήσω όλους εσάς για την παρουσία σας εδώ σήμερα και βεβαίως τους χορηγούς μας , χωρίς την συνεισφορά των δεν θα ήταν δυνατή η σημερινή διοργάνωσης μας.»
Oι στρατηγικοί άξονες της νέας θητείας του ΞΕΕ
Οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες που θα ξεδιπλώσει η διοίκηση του ΞΕΕ στην περίοδο της νέας θητείας της, εντάσσονται σε τέσσερις (4) στρατηγικούς άξονες:
1.Διοικητική και Οικονομική Αναδιοργάνωση.
Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο το επίπεδο και την ποιότητα της εξυπηρέτησης και της υποστήριξης των μελών μας, με δράσεις και πρωτοβουλίες που θα επικεντρώνονται στο πραγματικό αποτέλεσμα και θα εγγυώνται τη διαφάνεια.
Ενδεικτικές Δράσεις-Πρωτοβουλίες:
α. Δημιουργία Υποκαταστημάτων και ΓΕ.ΜΗ
Με το νόμο 4179/2013 αποκτήσαμε τη δυνατότητα σύνδεσης με τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ.
Βρισκόμαστε σήμερα εν αναμονή της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύει τη διαδικασία προσχώρησης στο ΓΕΜΗ των μελών μας, πάντοτε με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή σας συνάδελφοι. Πάντοτε με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή σας εξετάζουμε την ίδρυση τοπικών παραρτημάτων.
β. Διαχείριση διαθέσιμων και Business plan.
Υπεύθυνη άσκηση διοίκησης σημαίνει πρωτίστως λογοδοσία. Το ΞΕΕ είναι το μόνο Επιμελητήριο που ελέγχεται από ορκωτούς λογιστές, ώστε ο καθένας να γνωρίζει που πάει και το τελευταίο ευρώ, με δεδομένο πάντα πως το 50% των εισφορών που εισπράττουμε από τα μέλη μας αποδίδεται στον ΟΑΕΕ. Το οργανωμένο Business plan στο οποίο θα προχωρήσουμε είναι μία ακόμη πρωτοβουλία που ενισχύει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία ώστε να υπάρχει πληροφόρηση και έλεγχος.
γ. Ψηφιακό Επιμελητήριο.
Φέρνουμε την ψηφιακή εποχή σε όλες τις εσωτερικές διαδικασίες του ΞΕΕ με εφαρμογές όπως η Ψηφιακή υπογραφή, τα apps εξυπηρέτησης, τις ηλεκτρονικές εκλογές και το νέο app για τον ιατρικό τουρισμό. Υπενθυμίζω ότι με πρωτοβουλίες του ΞΕΕ ο Ιατρικός τουρισμός αποτελεί πλέον ένα ολοκληρωμένο και θεσμοθετημένο προϊόν, στην διάθεση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, την οποία και συνεχίζουμε να στηρίζουμε με εφαρμογές τεχνολογιών αιχμής.
2.Συμβουλευτική υποστήριξη στη χάραξη της εθνικής τουριστικής πολιτικής.
Το ΞΕΕ είναι ο σύγχρονος θεσμικός σύμβουλος της πολιτείας για τα ζητήματα του τουρισμού, ώστε να υπηρετείται ο εποικοδομητικός διάλογος και με υπεύθυνη τεκμηρίωση να λαμβάνει χώρα ο μακροχρόνιος σχεδιασμός που διαμορφώνει το πρόσωπο του ελληνικού τουρισμού.
Ενδεικτικές Δράσεις-Πρωτοβουλίες:
α. Αναδιοργάνωση και «αυτονόμηση» ΙΤΕΠ.
Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύουμε την έρευνα συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος, αναβαθμίζουμε το Κέντρο Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού, το οποίο ιδρύσαμε με τη σύμπραξη 15 ερευνητικών και μελετητικών φορέων της χώρας και δημιουργούμε τους όρους για συνεργασία και συνέργειες με το Παρατηρητήριο Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού
β. Αναβάθμιση της Ετήσιας ‘Έκθεσης ΞΕΕ.
Με αναβαθμισμένο ΙΤΕΠ αναβαθμίζουμε και το περιεχόμενο και τη διαδραστικότητα της Ετήσιας Έκθεσης του ΞΕΕ για τα ελληνικά ξενοδοχεία, καθώς αυτά είναι και οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του τουρισμού.
γ. Βέλτιστη αξιοποίηση πόρων ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) 2014-2020:
α. Νέα χρηματοδοτικά εργαλεία.
β. Τεχνολογίες οικοδόμησης επιχειρηματικής ευφυΐας.
γ. Δράσεις διαδικτυακού μάρκετινγκ & branding.
δ. Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη του τουρισμού τρίτης ηλικίας, του ιατρικού τουρισμού και άλλων θεματικών μορφών τουρισμού με έμφαση στις υπηρεσίες και στην κατάρτιση.
δ. Παρατηρητήριο Παραπλανητικής Διαφήμισης.
Δημιουργούμε ένα σύγχρονο εργαλείο monitoring που συνεισφέρει στην αξιοπιστία και στο χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης, καταγράφοντας και επεμβαίνοντας σε περιστατικά παραπλανητικής διαφήμισης.
3.Βελτίωση και εμπλουτισμός ελληνικού τουριστικού προϊόντος
Σήμερα ο τουρισμός σε παγκόσμιο επίπεδο αναγνωρίζεται ως βιωματική εμπειρία στηριγμένη στην ποιότητα και ανταπόκριση σε αυτή την πρόκληση μεταφράζεται σε ανθρωποκεντρική εξυπηρέτηση.
Ενδεικτικές Δράσεις-Πρωτοβουλίες:
α. Ανάπτυξη προγράμματος «Ελληνικό Πρωϊνό».
Μετά την καταξίωση του προγράμματος στο εσωτερικό είναι ώρα με περισσότερη εξωστρέφεια να γίνει το «Ελληνικό Πρωινό» πρεσβευτής του ελληνικού τουρισμού σε όλο τον κόσμο.
β. Πιστοποίηση-Hotel Stars Union.
Η αξιολόγηση δίνει αξία. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος, με εθελοντική συμμετοχή στην αρχή. Στόχος είναι η λειτουργία ενός συστήματος αξιόπιστου και αναγνωρίσιμου από όλους τους πελάτες των ξενοδοχείων μας.
γ. Κώδικας Ποιότητας.
Κατάρτιση και υιοθέτηση ενός Κώδικα Ποιότητας, με βάση αναγνωρίσιμα διεθνή πρότυπα και στάνταρ.
δ. Μελέτη για τον Νεανικό τουρισμό.
Σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου ανταγωνισμού, αξιοποιούμε πόρους του ΕΣΠΑ αναδεικνύοντας μετά τον ιατρικό και τον τουρισμό τρίτης ηλικίας και αυτή τη μορφή θεματικού τουρισμού.
ε. Δημιουργία με πόρους ΕΣΠΑ συστήματος ηλεκτρονικών κρατήσεων αρχικά για την Αθήνα
4.Ανάδειξη της εικόνας του ξενοδοχειακού κλάδου ως πόλου ελπίδας και κοινωνικής προσφοράς.
Η αλληλεγγύη και η προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο είναι τα συστατικά μιας συνεκτικής και ολοκληρωμένη δέσμης πρωτοβουλιών και δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με πρωτοβουλία του ΞΕΕ.
INFO: Η συνοπτική παρουσίαση για τις εξελίξεις στον παγκόσμιο και τον Ελληνικό Τουρισμό εδώ: Greek-tourism_Hotel-performance13_Feb2014