
Υπογράφηκε το Σύμφωνο Συνεργασίας για τον Δυτικό Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης
Το πλήρες κείμενο του Συμφώνου
Στην υπογραφή συμφώνου συνεργασίας για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και την υλοποίηση του έργου “Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης” προχώρησαν την, Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014, επικεφαλής και εκπρόσωποι φορέων που συμμετέχουν στο έργο.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν και συνυπέγραψαν οι δήμαρχοι: Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Δέλτα Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου Στάθης Λαφαζανίδης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, Παύλου Μελά Διαμαντής Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΣ του Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος καθώς και εκπρόσωποι των φορέων:
− ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.
− Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών/Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης
− Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Παρών στην υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας ήταν ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ο υπουργός χαρακτήρισε κρίσιμο το ζήτημα της αστικής κινητικότητας και αναφέρθηκε στην προσπάθεια να ενωθεί η δυτική πλευρά της πόλης με το λιμάνι και την αφετηρία των λεωφορείων του ΟΑ.Σ.Θ. στην Πλατεία Ελευθερίας, λέγοντας: “Είμαι χαρούμενος σήμερα γιατί υπογράφεται από τους αρμόδιους φορείς ένα μνημόνιο συνεργασίας με το οποίο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα δημιουργηθεί ένα σχετικά οικονομικό έργο, το οποίο το υπουργείο χρηματοδοτεί με 10 εκατομμύρια ευρώ, η αξία του όμως θα αποδειχθεί πολλαπλάσια. Διαμορφώνουμε ένα δίκτυο αστικών και προαστιακών συγκοινωνιών και μεταφορών, ώστε να εξασφαλίσουμε στους ανθρώπους των λαϊκών στρωμάτων να μετακινούνται είτε για τη δουλειά τους, είτε για την αναψυχή τους. Αυτό είναι ύψιστο δικαίωμα και πολλές φορές το στερούμε από τους πολίτες μέσα από την έλλειψη υποδομών”.
Για μία νέα σελίδα που ανοίγει στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, με τη χρήση ενός μέσου ιδιαίτερα διαδεδομένου στις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες, μίλησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και έδωσε έμφαση στη σημασία της διαδημοτικής συνεργασίας, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Αυτό είναι το δεύτερο παράδειγμα, μετά την κοινή προσπάθεια για την επίτευξη της παράκτιας συγκοινωνίας. Μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να λειτουργήσει διαφορετικά. Ο στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο Μέσων Μεταφοράς που θα εξυπηρετεί όλη την πόλη”. Ακόμη, ο Γιάννης Μπουτάρης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι παρέδωσε σήμερα στον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων την προκαταρκτική μελέτη του Σ.Α.Σ.Θ. για το τραμ που παρέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα, άλλο ένα πεδίο, όπως είπε, που απαιτεί τη διαδημοτική συνεργασία και θα συμπληρώνει τα Μέσα Μεταφοράς.
Σχετικά με το ΜΕΤΡΟ
Στο πλαίσιο της συνάντησης ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε ακόμη ότι ο δεύτερος λόγος που τον έφερε σήμερα στη Θεσσαλονίκη είναι η επίβλεψη των έργων του Μετρό και η επίλυση των προβλημάτων που οδηγούν σε καθυστερήσεις. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά “Στη Θεσσαλονίκη, μέσω του Μετρό, μαθαίνουμε τη δημοκρατία καλύτερα. Συζητάμε, υπάρχουν αντίθετες απόψεις και προσεγγίσεις, ωστόσο βρίσκουμε λύσεις. Και θέλω να σας πω ότι σήμερα βρήκαμε πάλι μία λύση για να πάμε μπροστά: Η απόφασή μας και οι οδηγίες που δόθηκαν στον ανάδοχο είναι συγκεκριμένες και αφορούν στην εκτέλεση του έργου απρόσκοπτα. Όταν τελειώσουν οι διαδικασίες των αρχαιολογικών ερευνών ή των όποιων δικαστικών αποφάσεων, τότε θα προχωρήσουμε και στην κατασκευή των δύο σταθμών στη Βενιζέλου και στη Βούλγαρη. Το μέτωπο της σήραγγας και των έργων είναι πεντακάθαρο, από τη Ν. Ελβετία μέχρι τον Ο.Σ.Ε. Κανείς λοιπόν από εδώ και πέρα δεν μπορεί να επικαλεστεί οποιοδήποτε εμπόδιο στην εκτέλεση του έργου. Στη Βενιζέλου οι αρχαιολογικές εργασίες που απομένουν απαιτούν τουλάχιστον δύο χρόνια δραστηριοτήτων. Οι υπόγειες εργασίες του μετρό θα συνεχίζονται στο διάστημα αυτό και όταν ξεκαθαρίσουν τα όποια προβλήματα, τότε θα συμπληρωθούν και οι αναγκαίες κατασκευές. Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες, προσχήματα ή εμπόδια, υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο μυαλό μας, ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στις προθεσμίες που έχουν τεθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Στην Ελλάδα σήμερα η πιο δύσκολη δουλειά δεν είναι να πείσεις τον άλλο, αλλά να τον ακούσεις”.
Σχετικά με το θέμα ο Γιάννης Μπουτάρης τόνισε: “Ο δήμος κατέθεσε δεύτερη προσφυγή για την απόφαση που έβγαλε το ΚΑΣ τον Ιανουάριο γιατί δεν μας ικανοποιεί ο τρόπος με τον οποίο είναι διατυπωμένη και θεωρούμε ότι δεν εξασφαλίζει αυτά τα εξαιρετικής σημασίας ευρήματα. Αλλά, όπως είπε και ο υπουργός, η οποιαδήποτε δικαστική διαμάχη για τις αρχαιότητες δεν εμποδίζει την κατασκευή του έργου. Αυτό το επισημαίναμε εδώ και καιρό και αναφερόταν και στη σχετική απόφαση του ΣτΕ”.
INFO