Markewatch-η Ευρωζώνη θυµίζει τρενάκι του τρόµου
✏ Wilhelmsen Ships Service : «Όταν είσαι στη Ρώµη κάντο όπως οι Ρωµαίοι και στην ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες»
Η νέα εβδομαδιαία ανασκόπηση της George Moundreas, παραθέτει την ευρωπαϊκή κινητικότητα δηλώσεων και το περιβάλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν κατά την εφαρµογή οικονοµικών µεταρρυθµίσεων ότι ο βασικός στόχος είναι η βελτίωση της ζωής των πολιτών. Αν δούµε για παράδειγµα την ανεργία των νέων να ανεβαίνει υπερβολικά τότε σε κάποιο σηµείο πρέπει να προσαρµόσουµε τη προσέγγιση µας, για να διασφαλίσουµε ότι δεν θα χάσουµε µία γενιά.
Η Γερµανία δεν θα τα πάει καλά στην οικονοµία αν η υπόλοιπη Ευρώπη δίνει µάχη για επιβίωση», τόνισε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Barack Obama, στην Merkel, κατά την επίσκεψη του στη Γερµανία.
Τραγωδία όχι µόνο οικονοµική αλλά πολιτική και κοινωνική χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Ρωσίας, Vladimir Putin, την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε διάφορες χώρες, εστιάζοντας στην ανεργία των νέων και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία.
Οι Financial Times σε άρθρο τους προειδοποιούν για µία δεκαετία στην Ευρωζώνη όπου οι χρεοκοπίες θα πέφτουν βροχή. Όσο δεν υλοποιείται η τραπεζική ένωση και η ΕΚΤ δεν κάνει πράξη τη δέσµευση για παροχή απεριόριστης ρευστότητας η Ευρωζώνη θα βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού.
Το Markewatch, αναφέρει πως η Ευρωζώνη θυµίζει τρενάκι του τρόµου και πως η κρίση χρέους απαιτεί µία συλλογική ηπειρωτική λύση, καθώς δεν είναι «εθνική» κρίση η οποία µπορεί να ρυθµιστεί από τους πιστωτές.
Η S&P σε έκθεση της για την Ευρωζώνη, µεταθέτει την ανάκαµψη για το 2014 εν αντιθέσει µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που την τοποθετεί το β’ εξάµηνο του 2013.
Συγκεκριµένα εκτιµά ύφεση 0,5% για το 2013 ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη λήξη των εταιρικών οµολόγων αξίας 4 τριςδολαρίων από σήµερα µέχρι το 2017 τη στιγµή που το κύριο πρόβληµα είναι η άντληση νέων κεφαλαίων.
Σύµφωνα µε τη Bundesbank, η Γερµανική οικονοµία αναµένεται να ανακάµψει στο β’ τρίµηνοαλλά θα επιβραδυνθεί ξανά το γ’ τρίµηνο επικαλούµενη τις χαµηλές παραγγελίες στη µεταποίηση τον Απρίλιο που επιβαρύνει τις προσδοκίες για τη βιοµηχανική παραγωγή.
Στις εξαµηνιαίες εκτιµήσειςτης η Κεντρική Τράπεζα υποβάθµισε την ανάπτυξη στο 0,3% για φέτος από 0,4% τον ∆εκέµβριο και για το 2014 σε 1,5% από 1,9% προηγουµένως.
Ταυτόχρονα, το Spiegel, αναφέρει πως µετά από αρκετά χρόνια µείωσης η ανεργία θα αυξηθεί το 2013 και το 2014 στο 6,9% και 7% αντίστοιχα.
Το 2012 η ανεργία διαµορφώθηκε στο 6,8%.
Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, το κυρίαρχο θέµα είναι το πότε η FED θα σταµατήσει την ενίσχυση της ρευστότητας µέσω του προγράµµατος αγοράς οµολόγων το οποίο χρονικά τοποθετείται για τον Ιούνιο του 2014 ενώ από το Σεπτέµβριο θα µειωθεί το ποσό στα $ 65 δις µηνιαίως από τα $ 85 σήµερα, αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι είναι πρόωρη µία τέτοια ενέργεια.
Η FED για το 2014 εκτιµά µείωση του ποσοστού ανεργίας στο 6,5%, το στόχο που είχε θέσει για αύξηση των επιτοκίων, ενώ αναβάθµισε την ανάπτυξη στο 3 – 3,5% από 2,9 – 3,4%. Για το 2015, το ποσοστό ανεργίας αναµένεται στο 5,8 – 6,2%.
Στη Κίνα πρόβληµα ρευστότητας εµφανίστηκε ξαφνικά καθώς κλιµακώνεται η κόντρα της κυβέρνησης µε το σκιώδες τραπεζικό σύστηµα και το διατραπεζικό επιτόκιο εκτινάχθηκε σε νέο ιστορικό καθώς η Κεντρική Τράπεζα αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις και να προχωρήσει σε νέα ένεση ρευστότητας.
Σε χαµηλό 9 µηνών υποχώρησε ο PMI µεταποίησης, στις 48,3 µονάδες, επιβεβαιώνοντας την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονοµίας εκτιµώντας ότι το β’ τρίµηνο θα είναι χαµηλότερο από το πρώτο και δεν διαφαίνεται κάποιο τέλος σε αυτή την τάση.
Η HSBC υποβάθµισε την ανάπτυξη της για φέτος στο 7,4% από 8,2% προηγουµένως.
Την Παρασκευή 21 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1027 µονάδες ενώ οι επιµέρους δείκτες και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,822 µονάδες µε $ 11,064 τηνηµέρα, BPI 927 µονάδες στα $ 7,377 την ηµέρα, BSI 923 µονάδες στα $ 9,654 την ηµέρα και BHSI 552 µονάδες στα $ 8,103 την ηµέρα.
Το µοτίβο των τελευταίων ηµερών συνεχίζεται µε πρωταγωνιστές και πάλι τα Capes και τα Panamax που σηµειώνουν την µεγαλύτερη άνοδο, χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι οι άλλοι δύο τύποι, Supramax και Handysize, δεν παρουσιάζουν άνοδο, απλά η άνοδος τους είναι µε χαµηλότερο ρυθµό.
Σύµφωνα µε την Commodore Research & Consultancy, η αγορά των Capes δείχνει σηµάδια βελτίωσης καθώς η αύξηση του στόλου είναι χαµηλή ενώ εκτιµά πως τους επόµενους µήνες η συνεχιζόµενη χαµηλή αύξηση του στόλου θα επηρεάσει ακόµη πιο θετικά την πορεία τους.
Αντιθέτως, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την πορεία των Panamax λόγω του ότι ο συγκεκριµένος κλάδος θα παρουσιάσει την µεγαλύτερη αύξηση από όλα τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σύµφωνα µε τον οίκο, η ζήτηση για Coal από την Κίνα παραµένει χαµηλή καθώς την προηγούµενη εβδοµάδα µόνο 7 πλοία ναυλώθηκαν για µεταφορά Coal, 2 λιγότερα από πριν 2 εβδοµάδες και 6 λιγότερα από τον µέσο όρο των 4 εβδοµάδων.
Αντίθετα, σχετικά µε το Iron Ore, 25 πλοία ναυλώθηκαν την προηγούµενη εβδοµάδα, 10 περισσότερα από πριν 2 εβδοµάδες και 10 περισσότερα από τον µέσο όρο των 4 εβδοµάδων.
Σηµαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι περίπου 145 πλοία είναι αγκυροβοληµένα έξω από τα κύρια λιµάνια φόρτωσης Coal και Iron Ore της Αυστραλίας, 20 περισσότερα από πριν µία εβδοµάδα και περίπου 45 είναι αγκυροβοληµένα έξω από τα κύρια λιµάνια φόρτωσης Iron Ore της Βραζιλίας δηλαδή 5 πιο πολλά από την εβδοµάδα που πέρασε.
Από τα 190 συνολικά πλοία στα λιµάνια της Αυστραλίας και της Βραζιλίας, περίπου 140 είναι Capes.
Παράλληλα, οι εξαγωγές σιτηρών από την Νότια Αµερική και Coal από την Ινδονησία παρουσίασαν µία µικρή πτώση έχοντας σαν αποτέλεσµα την µείωση της θετικής πορείας των Panamax.
Έως τώρα η αύξηση των εξαγωγών των 2 ανωτέρω φορτίων από τις συγκεκριµένες περιοχές σε συνδυασµό µε το congestion, βοήθησε αρκετά στην αύξηση των ηµερησίων εσόδων των Panamax παρά την µεγάλη αύξηση του στόλου.
Εκτιµάται ότι στο άµεσο µέλλον τα ηµερήσια έσοδα των Panamax θα δεχτούν πτωτικές πιέσεις καθώς η αγορά των σιτηρών θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα και το φαινόµενο του congestion θα εξαλειφθεί, ενώ θα συνεχίσουν να επηρεάζονται και από την µείωση των εισαγωγών Coal από την Κίνα.
Κατά τ’ άλλα, το ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες παραµένει µεγάλο καθώς οι τιµές των νεότευκτων πλοίων συνεχίζουν και παραµένουν ελκυστικές.
Αρκετοί πλοιοκτήτες ακόµη εκτιµούν ότι η αγορά θα ανακάµψει από το 2014 και προχωρούν σε παραγγελίες παρά τα χαµηλά επίπεδα της ναυλαγοράς που επηρεάζουν πτωτικά και τις τιµές των πλοίων.
Αξιοσηµείωτο είναι πως οι τιµές των Capes παρουσιάζουν συνεχόµενη πτωτική πορεία τους τελευταίους 33 µήνες και σύµφωνα µε την Wilhelmsen Ships Service, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει τα περισσότερα πλοίαµεταφοράς Iron Ore από το 2008. Χαρακτηριστικά, ο Frederic Fontarosa, Director της εταιρίας, αναφέρει, «Όταν είσαι στη Ρώµη κάντο όπως οι Ρωµαίοι και στην ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες»!!!
Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τοµέας των αγοραπωλησιών στον τοµέα των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ µηδενικές ήτανε οι πράξεις στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων την εβδοµάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘ATLANTIC PRINCESS’ 180.202 DWT (2003 – Imabari), αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 20,2 εκ. µε D/D και S/S τον Σεπτέµβριο.
✏ Στα Panamax, το ‘NAVIOS CIELO’ 75.834 DWT (2003 – Sanoyas) αγοράστηκε από την Titan Maritime στα $ 14,3 εκ., το ‘EXCALIBER’ 73.976 DWT (1999 – Tsuneishi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,7 εκ. και το ‘LEGATO’ 72.083 DWT (1999 – Kanasashi) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 9,7 εκ.
Στον τοµέα των tankers δεν σηµειώθηκε καµία πράξη.»
www.mywaypress.gr
29/6/2013