
Τα άπλυτα Τσίπρα στη φόρα –Οικονομία και κοινωνία στο απόσπασμα -Η δικαιοσύνη οφείλει να παρέμβει
• Θεμελιώδες δικαίωνα της κοινωνίας να γνωρίσει όλη την αλήθεια για το α’ εξάμηνο του 2015 – Η σύσταση εξεταστικής επιτροπής και επείγει και είναι απαραίτητη
• Το επικοινωνιακό κατασκεύασμα των εκλογών βρίσκεται ήδη στο εργαστήριο
• Ελάχιστα τα περιθώρια ελιγμών και ουσιαστικής αλλαγής πλεύσης στην δημοσιονομική πολιτική της χώρας από την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του τέλους του 2018 -Η αλλαγή κλίματος στην οικονομία από μια πιο φιλική στην αγορά και τις επενδύσεις κυβέρνηση μπορεί να δώσει ώθηση στην εμπιστοσύνη και να βάλει την οικονομία σε τροχιά ταχείας ανάπτυξης
•Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Κυριακής και τα ρεπορτάζ που θα συζητηθούν
Δεμένη χειροπόδαρα θα είναι από τους δανειστές και η επόμενη κυβέρνηση αναφορικά με τα περιθώρια ελιγμών της για ουσιαστικές μειώσεις φόρων στην οικονομία, σημειώνει δημοσίευμα του capital.gr.
Η έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου έσβησε με τον πιο ηχηρό τρόπο τις όποιες ελπίδες και προσδοκίες είχε καλλιεργήσει στην κοινωνία η κυβέρνηση για ελάφρυνση της μεσαίας τάξης καθώς η εφαρμογή των ελαφρύνσεων που φέρουν τον τίτλο “αντίμετρα” μετατίθενται ουσιαστικά για πέντε χρόνια, δηλαδή το νωρίτερο το 2023. Την ίδια ώρα το ΔΝΤ εμφανίζεται κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η μείωση του αφορολόγητου ορίου θα πραγματοποιηθεί ένα έτος νωρίτερα, δηλαδή από το 2019 αντί για το 2020 που έχει ήδη ψηφιστεί.
Τα παραπάνω έγιναν με εκκωφαντικό στην κοινωνία τρόπο γνωστά την Παρασκευή που δημοσιοποιήθηκε η έκθεση του ΔΝΤ που συνόδευσε την απόφασή του για επί της αρχής έγκριση του ελληνικού προγράμματος. Πέραν όμως από τις προφανείς εισοδηματικές και οικονομικές επιπτώσεις που θα έχουν στην κοινωνία, προδιαγράφουν και τις πολιτικές εξελίξεις των επόμενων 18 μηνών.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα ο πολιτικός σχηματισμός που θα έχει την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας τον Ιανουάριο 2019 θα έχει να διαχειριστεί τη δυσφορία της κοινωνίας για περικοπές τουλάχιστον τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή την ταυτόχρονη μείωση των καταβαλλόμενων συντάξεων μέσω της κατάργησης της προσωπικής διαφοράς και της μείωσης του αφορολόγητου ορίου. Αυτό θα οδηγήσει σε ακαριαίες μειώσεις διαθέσιμου εισοδήματος σε πολλά νοικοκυριά της τάξης του τουλάχιστον 20%.
Μόνο κάποιος παράφρων θα επιχειρούσε να παραμείνει στην εξουσία έως τον Ιανουάριο του 2019, γνωρίζοντας ότι οι εκλογές θα γίνουν ούτως ή άλλως 10 μήνες αργότερα, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα οι εκλογές τοποθετούνται το αργότερο έως τον Σεπτέμβριο του 2018, δηλαδή περίπου σε έναν χρόνο από σήμερα. Το επικοινωνιακό κατασκεύασμα βρίσκεται ήδη στο εργαστήριο και είναι “η επιτυχής ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος” και “το τέλος των μνημονίων” με την έξοδο από στις αγορές στο τέλος Αυγούστου 2018.
Υπάρχει μια πιθανότητα διάψευσης των παραπάνω σχεδιασμών αλλά θα ισοδυναμεί με θαύμα. Η απογείωση της οικονομίας μέσω στο επόμενο 12μηνο που θα επιτρέψει την μερική απορρόφηση της δυσφορίας για τις περικοπές του 2019. Λίγο απίθανο βέβαια αν σκεφτεί κανείς ότι αυτό δεν προβλέπεται ούτε στο καλύτερο σενάριο των οικονομολόγων του ΔΝΤ και των άλλων δανειστών.
Το ερώτημα είναι μέσα σε αυτό το τοπίο που προδιαγράφεται ποια θα είναι τα περιθώριο ελιγμών και ουσιαστικής αλλαγής πλεύσης στην δημοσιονομική πολιτική της χώρας από την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του τέλους του 2018. Τα περιθώρια θα είναι ελάχιστα. Η Ελληνική Δημοκρατία έχει δεσμευτεί για συγκεκριμένο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει μέσα σε μερικές εβδομάδες. Ουσιαστικές αλλαγές θα μπορούν να γίνουν αργότερα και μόνο υπό την προϋπόθεση αξιόπιστων ισοδύναμων. Μπορεί η λέξη ισοδύναμα να φαντάζει πλέον αστεία, όμως τα αξιόπιστα ισοδύναμα που δέχονται οι δανειστές είναι πάντα τα ίδια. Μόνιμη μείωση των ανελαστικών δαπανών, δηλαδή μισθών και συντάξεων, για να προκύψει ουσιαστικό περιθώριο μείωσης του εξοντωτικού φορολογικού βάρους στην οικονομίας. Υπάρχει και άλλο σενάριο. Η αλλαγή κλίματος στην οικονομία από μια πιο φιλική στην αγορά και τις επενδύσεις κυβέρνηση να δώσει ώθηση στην εμπιστοσύνη και να βάλει την οικονομία σε τροχιά ταχείας ανάπτυξης. Το μέρισμα αυτής της ανάπτυξης να διοχετευθεί όλο για τη μείωση των φόρων.
Σε κάθε περίπτωση το σημερινό ισοπεδωτικό για την οικονομία περιβάλλον της υπερφορολόγησης δεν μπορεί να επιτρέψει στην οικονομία να ανασάνει και να αναπτυχθεί. Πόσο μάλιστα όταν το 2019 θα πρέπει αυτή η οικονομία να σηκώσει το βάρος περικοπών εισοδήματος άνω των τεσσάρων δισ. Ευρώ. capitalgr
ΔΝΤ: Κίνδυνος για νέα μέτρα 2,3 δισ. το 2018
Μείωση του αφορολόγητου έναν χρόνο νωρίτερα, από το 2019 και αντίμετρα από το 2023 «βλέπει» το Ταμείο, σύμφωνα με το euro2day. Η υστέρηση φόρων και η «δραματική αύξηση» στις προσλήψεις συμβασιούχων. Τα πολιτικά και νομικά ρίσκα του προγράμματος. Σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ, τα αγκάθια που θα βρεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κυβέρνησης – δανειστών στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης αφορούν:
1. Μέτρα 2018. Το ΔΝΤ επιμένει ότι δεν θα επιτευχθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018 και ότι θα υπάρξει υστέρηση 1,3% του ΑΕΠ (ή 2,34 δισ. ευρώ). Αναφέρει μάλιστα ότι θα υπάρξει μεγάλη υστέρηση εισπράξεων φόρων 0,6% του ΑΕΠ ή 1,1 δισ. ευρώ.
- Συμβασιούχοι:Η κυβέρνηση προωθεί διατάξεις για τους συμβασιούχους. Όμως το Ταμείο διαπιστώνει (σελίδα 26 της έκθεσης) «δραματική αύξηση» στις προσλήψεις συμβασιούχων η οποία αντιστρέφει την μείωση που συντελέστηκε από το 2010.
- Συνταξιοδοτική δαπάνη:Για τις συντάξεις το ΔΝΤ κάνει λόγο για περιστολή της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 12% (όταν η κυβέρνηση μιλά για 9%) την τριετία 2019-2021, γεγονός που θα φέρει, σύμφωνα πάντα με τους συντάκτες της έκθεσης, εξοικονόμηση ίση με το 1% του ΑΕΠ.
- Εργασιακά:Το ΔΝΤ καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της που προβλέπει επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων μετά το τέλος του προγράμματος. Παρότι εκφράζει την άποψη ότι το τρίτο μνημόνιο υποστηρίζει τη μεταρρύθμιση στο καθεστώς των ομαδικών απολύσεων (πλέον όλα έχουν εναποτεθεί στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη), εντούτοις διαπιστώνει ότι δεν υφίσταται ευρεία πολιτική βούληση.
- Αφορολόγητο – αντίμετρα:Το Ταμείο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η μείωση του αφορολόγητου ορίου να ισχύσει ένα χρόνο νωρίτερα, δηλαδή το 2019 καθώς εκτιμά ότι ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα δεν θα επιτευχθεί το 2018. Όσον αφορά στα αντίμετρα που ψήφισε η κυβέρνηση, το ΔΝΤ θεωρεί αδύνατον να ισχύσουν πριν το 2023.
- Επεκτασιμότητα.Το Ταμείο εκφράζει την ανησυχία του για τον θεσμό της επεκτασιμότητας, αφού θεωρεί ότι θα οδηγήσει σε αυξήσεις μισθών μέσω των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, κάτι που κατά την άποψη των συντακτών της έκθεσης θα οδηγήσει σε νέα μείωση θέσεων εργασίας.
Πολιτικοί και νομικοί κίνδυνοι
Στην έκθεσή του το ΔΝΤ «βλέπει» πολιτικούς και νομικούς κινδύνους στην εκτέλεση του ελληνικού προγράμματος στο οποίο αποφάσισε να μετάσχει ενεργότερα έως το ως το 2018 με δάνειο 1,6 δισ. ευρώ. Κάνει λόγο για πολιτική αστάθεια αλλά και για τις δικαστικές αποφάσεις που απειλούν να ανατρέψουν ψηφισμένα μέτρα, όπως πχ για τις περικοπές συντάξεων, το άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές.
Δεδομένου μάλιστα, ότι οι μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος και της φορολογίας εισοδήματος αρχίζουν να ισχύουν μόνο μετά το τέλος του προγράμματος και κατά τη διάρκεια του έτους κατά το οποίο αναμένεται να διεξαχθούν οι εκλογές, η εφαρμογή υπόκεινται σε υψηλό κίνδυνο, επισημαίνει το Ταμείο.
Μεταξύ του πλειστηριασμού και της εθελοντικής παράδοσης του ακινήτου οι δανειολήπτες καλούνται να επιλέξουν… το μη χείρον βέλτιστον
«Στο εξωτερικό οι συναινετικές λύσεις υπερέχουν των πλειστηριασμών. Οι τράπεζες, δηλαδή, προσεγγίζουν τους πελάτες, για τους οποίους ήδη έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής και τους προτείνουν την εθελοντική παράδοση ακινήτου», επισημαίνει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής υψηλόβαθμος τραπεζικός παράγοντας, προσθέτοντας πως η συγκεκριμένη λύση δεν μπορεί -τουλάχιστον για την ώρα- να εφαρμοστεί μαζικά στην Ελλάδα, αφού θα προκαλούσε κατάρρευση της ήδη ταλαιπωρημένης εγχώριας κτηματαγοράς.
Τα οφέλη
Μεταξύ του πλειστηριασμού και της εθελοντικής παράδοσης του ακινήτου οι δανειολήπτες καλούνται να επιλέξουν… το μη χείρον βέλτιστον. «Η λύση της εθελοντικής παράδοσης ενέχει διπλό όφελος: αφενός η αξία του ακινήτου -μετά τον επανυπολογισμό από πλευράς της τράπεζας- θα είναι μεγαλύτερη από την τιμή που θα πετύχαινε στον πλειστηριασμό και αφετέρου, το υπόλοιπο της οφειλής είτε θα κουρεύεται/ρυθμίζεται είτε θα διαγράφεται, λαμβάνοντας υπόψη και τις προβλέψεις του εκάστοτε χρηματοπιστωτικού ιδρύματος», εξηγεί στον «Ελεύθερο Τύπο» ο ίδιος τραπεζικός παράγοντας.
«Οι χαμηλές εμπορικές αξίες των ακινήτων λόγω οικονομικής κρίσης και ανύπαρκτης αγοράς (μείωση 40%-70%) ορίζουν την τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού, στον οποίο πιθανόν να προβεί η τράπεζα. Με χαμηλή τιμή εκκίνησης και όχι πολύ υψηλότερη τιμή πλειστηριάσματος -λόγω γενικής ανέχειας- η τελική τιμή/αξία δεν θα καλύπτει την οφειλή, ώστε να εξοφληθεί αυτή, επομένως η τράπεζα θα ρευστοποιεί και άλλα περιουσιακά στοιχεία του δανειολήπτη (πιθανόν και όλη την ακίνητη περιουσία του εάν η αξία του δανείου και, επομένως, της οφειλής προς την τράπεζα είναι μεγάλη) έως την εξόφληση της οφειλής του.
Κατά συνέπεια, ο δανειολήπτης θα χάνει την περιουσία του σε πλειστηριασμούς σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, ενώ προσπάθησε μία ολόκληρη ζωή να την αποκτήσει», αναφέρει από την πλευρά της, η δικηγόρος, εξειδικευμένη σε τέτοια ζητήματα, κ. Ανδριάνα Ζαχαρίου.
Σύμφωνα με την ίδια, η λύση της εθελοντικής παράδοσης του ακινήτου θα είναι αποτελεσματική μόνο εάν η τράπεζα αναλαμβάνει τη δέσμευση ότι παύει να έχει περαιτέρω απαιτήσεις και δεν εξακολουθεί να αξιώνει από τον πιστούχο προσαυξημένο υπόλοιπο της οφειλής.
«Προς το παρόν, ο Κώδικας ρητά προτείνει τη διευθέτηση του υπόλοιπου της οφειλής από τις δύο πλευρές μετά την εθελοντική παράδοση του ακινήτου», καταλήγει.
«Οσοι δανειολήπτες επιλέξουν την επίμαχη λύση θα έχουν το κίνητρο να παραδώσουν άμεσα τα ακίνητά τους, κερδίζοντας από τη μείωση του δανεισμού τους, που θα ισούται με το ύψος της τρέχουσας εμπορικής αξίας του ενυπόθηκου ακινήτου, ενώ, ταυτόχρονα, δεν θα κινδυνεύσουν άλλα περιουσιακά τους στοιχεία, πιθανόν μικρότερης αξίας και λιγότερο σημαντικά για τις τράπεζες, αλλά σημαντικά για τους ίδιους», υπογραμμίζει με τη σειρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Ελλάδος (ΟΜΑΣΕ), κ. Δημήτρης Μπινιάρης.
Οπως εξηγεί, η πλειονότητα των δανειοληπτών και των εγγυητών έχει αποδεχθεί στη σύμβαση δανεισμού τον όρο της παραιτήσεως του δικαιώματος της διζήσεως (σ.σ.: το «πάγωμα» των αξιώσεων, μέχρι ο δανειστής να επιχειρήσει αναγκαστική εκτέλεση κατά του πρωτοφειλέτη). «Δυνητικά μπορεί να προβλεφθεί η δυνατότητα ανταλλαγής ακινήτων ή το δικαίωμα παραχώρησης, ενοικίασης και μελλοντικής επαναγοράς, που προϋποθέτει, όμως, τη σημαντική μείωση του διαδικαστικού και φορολογικού κόστους για αυτές τις επαναλαμβανόμενες συναλλαγές, με αντίστοιχη νομοθετική παρέμβαση», τονίζει χαρακτηριστικά.
Τα άπλυτα Τσίπρα
Μια χαοτική κατάσταση. Φόβος για την επόμενη ημέρα. Μια χώρα χωρίς σχέδιο και μια κυβέρνηση που πελαγοδρομούσε. Ενας πρωθυπουργός που φοβόταν ένα νέο Γουδή και ένα Plan X διαφυγής, του τύπου «διάβασε και κλάψε». Αυτή την εικόνα περιγράφει στο βιβλίο του «Ενήλικες στο δωμάτιο» ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης σύμφωνα με ρεπορτάζ στην Καθημερινή της Κυριακής.
«Τι; Υπάρχουν 16 δισ. ευρώ σε μετρητά παραπεταμένα εδώ κι εκεί και εμείς δεν τα χρησιμοποιούμε για να φορτώσουμε τα ΑΤΜ και να τα κάνουμε να λειτουργούν κανονικά;» φέρεται κατά τον κ. Βαρουφάκη να αναρωτήθηκε ο Πρωθυπουργός, την εβδομάδα πριν το δημοψήφισμα όταν στην Ελλάδα είχαν επιβληθεί capital controls και οι έλληνες ζούσαν με τα 60 ευρώ της ημερήσιας ανάληψης.
Ο ίδιος συνεχίζει: Προσπάθησα να συγκρατήσω τον πρωθυπουργό, εξηγώντας του ότι δεν ήταν δυνατόν να απλώσουν χέρι στα χρήματα γιατί η κατάσχεσή τους θα ήταν κλοπή. «Μα, Γιάνη», διαμαρτυρήθηκε ο Αλέξης, «όταν το παιδί μου πεθαίνει της πείνας κι εγώ δεν έχω μία, έχω το ηθικό δικαίωμα να κλέψω ένα κουτί γάλα. Δεν είναι μια παρόμοια κατάσταση αυτή που ζούμε;».
«Από πότε η κλοπή περιλαμβάνεται στο οπλοστάσιο της Αριστεράς;» ρώτησα. Τότε ο Φλαμπουράρης όρμησε να υπερασπιστεί τον προστατευόμενό του. «Εχουμε κάθε δικαίωμα», ούρλιαξε, «να πάρουμε αυτά τα λεφτά και να δώσουμε τέλος στο μαρτύριο του κόσμου».
Στο ίδιο βιβλίο, ο κ. Βαρουφάκης επιμένει ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός του ζήτησε να προετοιμάσει ένα σχέδιο για την επόμενη ημέρα της χώρας μετά από ενδεχόμενη έξοδό της από την Ευρωζώνη: «Θα χρειαστεί να συγκροτήσεις μια ομάδα για να προετοιμαστούμε, σε περίπτωση που μας ωθήσουν εκτός Ευρωζώνης. Να αρχίσεις δουλειά σύντομα πάνω σε αυτό». «Θα το κάνω, Αλέξη», απάντησα. Αυτή ήταν η γέννηση του σχεδίου που θα γινόταν γνωστό σαν Plan X, το οποίο θα ετίθετο σε εφαρμογή μόνο εάν και αφότου το Βερολίνο και η ΕΚΤ έθεταν σε εφαρμογή το δικό τους Plan Z που θα έσπρωχνε την Ελλάδα από τον γκρεμό και προς το Grexit.
Ενδιαφέρον έχουν επίσης οι αναφορές Βαρουφάκη για το βράδυ του δημοψηφίσματος, όταν και υποστηρίζει ότι ο Αλέξης Τσίπρας παρουσιαζόταν εκφράζοντας φόβους για «πραξικόπημα ή ακόμη και νέο Γουδή».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κ. Βαρουφάκης αφήνει, σαφώς, να εννοηθεί ότι όσα μεταφέρει ως διαλόγους προέρχονται όχι μόνον από τις αναλυτικές σημειώσεις που κρατούσε αλλά και από ηχογραφήσεις των συνομιλιών του μέσω του κινητού του τηλεφώνου.
Υπό τον τίτλο Ανήλικοι στο δωμάτιο, Το Βήμα αναφέρει: Η ιλαροτραγωδία της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα με τα μάτια του Βαρουφάκη. Στήλη άλατος μένει όποιος διαβάσει το νέο βιβλίο του άλλοτε υπουργού Οικονομικών με τίτλο «Ενήλικοι στο δωμάτιο». Απίστευτοι διάλογοι με τον Τσίπρα – Τι γράφει για Δραγασάκη, Στουρνάρα, Σταθάκη, Παππά, Τσακαλώτο και Καμμένο
Το παρασκήνιο του πρώτου εξαμήνου του 2015, που έκλεισε με το δημοψήφισμα του «Όχι» που έγινε «Ναι», περιέχει το βιβλίο-χρονικό του Γιάνη Βαρουφάκη «Adults in the room». Η εφημερίδα «Πρώτο ΘΕΜΑ», που κυκλοφορεί σήμερα, Κυριακή, δημοσιεύει τις πιο σοβαρές καταγγελίες του πρώην υπουργού Οικονομικών. Για πρώτη φορά ένας πρωταγωνιστής των γεγονότων διηγείται λεπτομερώς και βάσει των ηχογραφημένων και άλλων τεκμηρίων που έχει στην κατοχή του, όλα όσα οδήγησαν τη χώρα στην «αγκαλιά» των capital controls.
Ήδη, μάλιστα, οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως από το βιβλίο Βαρουφάκη προκαλούν πολιτικό «τσουνάμι», με το αίτημα σύστασης Εξεταστικής επιτροπής για το α’ εξάμηνο του 2015 να «φουντώνει» στους κόλπους της αντιπολίτευσης, αλλά και της κοινωνίας, που ζητά απαντήσεις.
Ενδεικτικά:
«Οι αλλεπάλληλες αποκαλύψεις ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για τα σχέδια εξόδου από την ευρωζώνη εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον κ. Τσίπρα» τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΝΔ αναφορικά με όσα αναφέρει στο βιβλίο του ο Γιάνης Βαρουφάκης και τα οποία παρουσιάζει το «Πρώτο Θέμα» της Κυριακής.
Η ΝΔ κατηγορεί τον πρωθυπουργό πως «συνεχίζει να σιωπά και να απέχει» κάτι που, όπως λέει, κάνει και «με το σκάνδαλο Καμμένου και τις συνεχείς παρεμβάσεις του στον κατάδικο ισοβίτη για ναρκωτικά. Δεν αργεί η ώρα που οι Έλληνες θα μάθουν όλη την αλήθεια για τους υπεύθυνους της κατρακύλας της χώρας. Για το τεράστιο κόστος που εξαιτίας τους πληρώνει ο ελληνικός λαός» καταλήγει η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Λαζαρίδης: Επιβεβλημένη η σύσταση εξεταστικής επιτροπής
Επιβεβλημένη χαρακτηρίζει τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για όσα έγιναν στις αρχές του 2015 ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της ΝΔ Μακάριος Λαζαρίδης μετά τη δημοσιοποίηση όσων γράφει στο βιβλίο του ο Γιάνης Βαρουφάκης.
«Η σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το α’ εξάμηνο του 2015 είναι πλέον επιβεβλημένη» τονίζει σε ανάρτησή του στο twitter ο κ. Λαζαρίδης.
ΠΑΣΟΚ: Η Δικαιοσύνη οφείλει να παρέμβει
«Η δικαιοσύνη οφείλει να παρέμβει και η κυβερνητική πλειοψηφία οφείλει να δώσει απαντήσεις άμεσα, για όσα αποκαλύπτει στην προδημοσίευση του βιβλίου του, το asset της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, ο κ. Βαρουφάκης», υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ.
Στη συνέχεια, το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «επεξεργαζόταν, με πραξικόπημα, σχέδιο Β, την Ελλάδα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνθήκες πλήρους καταστροφής και ανθρωπιστικής κρίσης» και καταλήγει: «Ο κ. Τσίπρας δεν επιτρέπεται άλλο να κρύβεται. Οφείλει να τοποθετηθεί και να δεχθεί τώρα εξεταστική στη Βουλή».
«Η δικαιοσύνη οφείλει να παρέμβει και η κυβερνητική πλειοψηφία οφείλει να δώσει απαντήσεις άμεσα, για όσα αποκαλύπτει στην προδημοσίευση του βιβλίου του, το asset της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, ο κ. Βαρουφάκης», υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ.
Στη συνέχεια, το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «επεξεργαζόταν, με πραξικόπημα, σχέδιο Β, την Ελλάδα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνθήκες πλήρους καταστροφής και ανθρωπιστικής κρίσης» και καταλήγει: «Ο κ. Τσίπρας δεν επιτρέπεται άλλο να κρύβεται. Οφείλει να τοποθετηθεί και να δεχθεί τώρα εξεταστική στη Βουλή».
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση: «Αποκαλύψεις που επιβεβαιώνουν όσα υποστήριξε και ο κ. Λαφαζάνης, εκ των στενότερων συνεργατών του κ. Τσίπρα για μια δεκαετία, στην χθεσινή του συνέντευξη. Δεν μένει αμφιβολία, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επεξεργαζόταν, με πραξικόπημα, σχέδιο Β, την Ελλάδα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνθήκες πλήρους καταστροφής και ανθρωπιστικής κρίσης. Ενημερώνουμε τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ πως, ούτως ή άλλως, η υπόθεση αυτή θα διερευνηθεί πλήρως. Κανείς δε μπορεί να παίζει με την ευρωπαϊκή θέση της χώρας και τα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Ο κ. Τσίπρας δεν επιτρέπεται άλλο να κρύβεται. Οφείλει να τοποθετηθεί και να δεχθεί τώρα εξεταστική στη Βουλή».
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ – Ο κ. Τσίπρας δεν δικαιούται να σιωπά
Ο κ.Τσίπρας μέχρι τώρα έχει αποφύγει να μιλήσει για όσα αδιανόητα αποκαλύπτει κατά καιρούς ο κ.Βαρουφάκης, αναφερει σε ανακοίνωσή του ο Δημήτρης Τσιόδρας, εκπρόσωπος Τύπου από το Ποτάμι.
Τώρα δεν δικαιούται να σιωπά. Τον καλούμε να τοποθετηθεί και να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει όλα αυτά τα τυχοδιωκτικά σενάρια που λέει ότι έχει καταγράψει ο πρώην κορυφαίος υπουργός του (το asset για τη χώρα, όπως τον αποκαλούσε). Το ύφος και το επίπεδο των συζητήσεων μόνο «Adults in the Room» δεν θυμίζουν. Επειδή όμως ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει όλα αυτά με δεκάδες δισεκατομμύρια, δικαιούται να μάθει την αλήθεια με πλήρη διερεύνηση όλης αυτής της σκοτεινής περιόδου. Και θα τη μάθει.