
Έλλειψη ικανοποίησης των επιχειρήσεων από την ποιότητα των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης
• Ολοκληρώθηκε το πρώτο Βαρόμετρο του Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος του ΣΕΒ για την παρακολούθηση της ποιότητας των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης προς τις επιχειρήσεις
Με στόχο τη διαχρονική παρακολούθηση της ποιότητας των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης προς τις επιχειρήσεις, o ΣΕΒ και το Παρατηρητήριο Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος πραγματοποίησαν για πρώτη φορά «Το Βαρόμετρο για την ποιότητα υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης προς τις Επιχειρήσεις».
Το Βαρόμετρο αποτελεί έναν ετήσιο μηχανισμό μέτρησης, ο οποίος μέσω ενός αριθμού δεικτών ποιότητας αποτιμά συνολικά το βαθμό ικανοποίησης των επιχειρήσεων κατά τη διεπαφή τους με τη Δημόσια Διοίκηση. Επιπλέον, επιτρέπει την εξαγωγή ποσοτικών συμπερασμάτων για την πρόοδο των παρεμβάσεων που εφαρμόζονται στη Δημόσια Διοίκηση, καθώς και την αποτίμηση παραγόντων που επηρεάζουν την επιχειρηματικότητα εν γένει.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά, από τις 28 Αυγούστου 2013 έως τις 4 Οκτωβρίου 2013, με έκφραση γνώμης από την επιχειρηματική κοινότητα μέσω συμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στην ειδική πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου.
Το δείγμα της έρευνας επιλέχθηκε με τυχαία στρωματοποιημένη δειγματοληψία ανά: κλάδο δραστηριοποίησης, μέγεθος (αριθμό προσωπικού) και γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης.
Μέσω του Βαρομέτρου μετρήθηκαν και παρουσιάζονται τα παρακάτω:
- Δείκτης Συνολικής Ικανοποίησης απο την ποιότητα δημόσιων υπηρεσιών
- Δείκτες Ποιότητας δημόσιων υπηρεσιών (Αξιοπιστία, Εξυπηρέτηση, Εμπιστοσύνη, Ενδιαφέρων, Υποδομές)
- Δείκτης Διαφάνειας δημόσιων υπηρεσιών
- Ιεράρχηση κύριων παραγόντων που επηρεάζουν την ποιότητα
Το βαρόμετρο κατέγραψε τα παρακάτω ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης προς τις επιχειρήσεις:
• Δεν ανταποκρίνεται πάντα με ακρίβεια και αξιοπιστία στα αιτήματα των επιχειρήσεων (Αξιοπιστία)
• Συχνά δεν διαθέτει πελατοκεντρική φιλοσοφία. Δεν κατανοεί επαρκώς τις ειδικές / εξατομικευμένες ανάγκες των επιχειρήσεων (Ενδιαφέρον)
• Δεν χαρακτηρίζεται για την αποτελεσματική και ταχεία εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Το ωράριο των Δημόσιων Υπηρεσιών δεν φαίνεται να εξυπηρετεί (Εξυπηρέτηση)
• Διαθέτει ικανούς και έμπειρους υπαλλήλους (Εμπιστοσύνη)…. που αποτελούν όμως μέρος ενός ανεπαρκούς συστήματος
• Δεν έχει ως μείζον πρόβλημα τις Υποδομές, αλλά ακόμη και αν το έλυνε πλήρως αυτό δεν θα αποτελούσε πανάκεια… υπάρχουν ωστόσο σημαντικά περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης της τεχνολογικής υποδομής
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου εδώ:varometro_paratiritiriou_2013